Meeeh vaaa... snackar ni bilar *asg*
Tror jag kommer tillbaka om en stund. Har inte ens körkort *asg* men sambon vill absolut ha en Audi eller den nya Chryslern som jag aldrig minns vad den heter men den är STOR.
Englali
Vad jag vet så vill de flesta flygbolag inte att man flyger efter vecka 28 i graviditeten. Så var det iallafall när jag var gravid, haha...
Sen ska du tänka på att man ej bör vara i solen när man är gravid. För det första får man jättelätt pigmentfläckar, INTE snyggt... Mörka fläckar i ansiktet NEJ tack lixom, haha sedan är det inte så bra för varken mamma eller bebis att kroppen blir för "upphettad" så man ska ta det lugnt med sol.
Jag hade nog itne åkt som höggravid iallafall... I början av graviditeten ja helt ok men man vet ju heller ej hur illa man kommer må och vissa mår ju illa långt in i en graviditet, en del HELA graviditeten. Jag hade nog inte vågat chansa på att vara gravid på min bröllopsresa faktiskt!
fattar att du verkligen längtar, hade jag oxå gjort om jag ej haft barn och snart skulle gifta mig etc. Hade nog varit svårt att stoppa mig men då hade jag väntat med resan tills barnet var fött och var så stort att det kunde ha barnvakt.
Tyvärr måste jag erkänna att jag är så försiktig och jag hade velat VETA att jag skulle må bra på resan. Visst man kan bli magsjuk, man kan få blindtarmsinflammation sånt går ej att förutspå men jag hade inte vågat utmana ödet och resa som gravid om jag inte tidigare varit gravid och vetat på ett ungefär hur jag mådde som gravid (sen är såklart alla graviditeter olika men mår man inte alls illa med ett barn så är nog inte risken så stor att man blir superillamående under lång tid med nästa). Tro mig, du skulle inte njuta en sekund av din resa om du hade graviditetsillamående, det är något av det jobbigaste som finns. Jag grät ibland när jag väntade dottern. Alla lukter framkallade sånt illamående att jag fick sitta och djupandas. jag minns det med bävan trots att jag bara mådde illa i 4 veckor och inte ens spydde en enda gång. Illamåendet var så vansinnigt intensivt.
Så om du absolut vill bli gravid, vänta isåfall med att boka tills du gått över illamåendefasen och ta en sista minuten eller nåt
Nu är det ju svårt för er att bestämma NÄR du ska bli gravid och svårt att åka tillsammans någon annan gång än februari, så det blir såklart knepigt.
En knivig sits det där...