Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.
Filifjonkan
Ja nu blir vi nyfikna här inne
Jag kan berätta lite om mig...
Jag är 34 år i år, bor i skåne, Lund, ska gifta mig med min stora kärlek (ända sen tonåren) den 19 juli i en vacker röd stenkyrka mitt i stan. Vi har ungefär 90 gäster. Efter vigseln har vi bröllopsfesten i en borg som ligger några hundra meter bort i en park. Har inte bestämt meny ännu
Färgtema vitt, rosa, silver. Jag håller på för fullt med inbjudningskorten som ska skickas i mars/april. (skickade save-the-date i december). Min mamma ohc hennes man ska sjunga på bröllopet. Bara för det så minns jag inte sången... men det är nils ferlin som skrivit iallafall texten... ni vet den där "gråten är min när du gråter". Men vad heter den... folkvise nånting??? haha... Jag älskar ju den! den ÄR kärlek tycker jag!
Klänningar ska jag prova på lördag och jag har värsta ångesten över det (är överviktig och har inte gått ner ett gram trots hårda ansträngningar ) Den klänning jag siktar in mig på är Lillys 3004:a. brudbukett tänker jag mig ceriserosa Gerbera. Jag är galen i allt som glittrar så jag ska ha swarovskikristaller nedstuckna i blommorna
Vi har bokat band (som underhållning), bröllopsfesten är barnfri och vi ska ha fri bar. Jag nojjar mest över ifall min sambos ena sida av släkten ens ska dyka upp (underliga familjeförhållanden) för annars kommer dagen att bli något förstörd för honom.
Jag ska inte ha några tärnor, däremot ska våra tre barn, två pojkar och en flicka vara näbbar
Håruppsättning vill jag ha en ganska klassisk uppsättning med kristaller instuckna och slöja fäst under uppsättningen.
Smycken har jag ännu INTE hittat exakt dom jag vill ha. Jag letar febrilt.
Vi kommer att åka på bröllopsresa till Barbados ungefär 4 månader efter bröllopet eftersom vi vill komma ifrån Sverige i november då det är regnigt och trist och mörkt
Hmmm det var nog allt jag kan komma på just nu...
Hoppas att det gav en liten bild av mig, oss
Litet tillägg, min sambo vägrar följa färgtemat med väst och kravatt, grrrrrrrrr... Det är jag lite sur över, men han får ha grå/silvrig väst och kravatt istället... Jag har hittat rosa manchettknappar till honom, hehe (det vet han inte om) i form utav princesslipade stenar i rosa, moooaaahahahah, och så ska han ju ha en cerise gerbera som coursage
Ah tårta har vi bokat oxå, den ska vara vit och rosa med strasstenar i
Dekorera borden tänker jag inte göra så mycket, dukning och sådär fixar feststället, de dukar med linnedukar och linneservetter, vackert porslin och silverkandelaber så det enda jag ska lägga till är såna där stora, låga glascylindrar med vatten i, där det ska flyta gerbera på vattnet och ev någon mer blomma, kanske vit brudorkidée
Detta var bra för mig, nu får jag nästan lite klarhet själv i vad jag har bestämt och inte bestämt
Undrar verkligen om någon orkar läsa detta *asg*
Iallafall är du hjärtligt välkommen till tråden Filifjonkan. här kan man verkligen få mkt hjälp, idéer, stöd och peppning
Kul att du hittade hit!