Maj 2008 del 3
Den gamla tråden var avstängd så jag startar en ny. :)
Den gamla tråden var avstängd så jag startar en ny. :)
Idag har vi bokat en ev. bröllopsresa. Vi har Eurobonuspoäng, så vi har bokat från New York till Cancun. Hade tänkt bo i bungalow på stranden i Tulum. Är det någon av er som varit där?
Sedan avsluta med 3 nätter i New York.
Vi kan avboka resan fram tills april för 250 kr, så vi kan ändra oss ännu. :) Vi ville ju egentligen till Västindien... men vi ska vänta på lite mer Eurobonuspoäng innan vi bestämmer oss.
Jag börjar få lite ångest vad det gäller resan! Vi tänker åka den 26/5.
Nu har vi catering klart! Det känns skönt, då det är en relativt stor post. :) Sedan ska min kusin sjunga i kyrkan, så solisten är klar. Bitarna faller på plats och det ser riktigt bra ut!
Jag vill ha så mycket som möjligt fixat innan fredag egentligen... jag går en utbildning samtidigt som heltidsjobb, vilket gör att våren kan bli aningen stressig. Men man kan ju vara lite förutseende och minska stressen så mycket man kan. :)
Vi har lagt upp på vår hemsida, en rubrik vi kallar "Presenter".
Tycker det var himla smidigt. :) Det man kanske ska tänka på är om man vet att de flesta har internet. Alla utom 1 har det i vårt sällskap, så vi tyckte en hemsida passade bra.
Vi har varit på en mindre bröllopsmässa idag. Bokat tid för att kolla på bukett och även pratat med några som fixar musik. Känns skönt att de stora posterna är klara.
Jag har också kollat på smycken på Nova... är också inne på ett med svävande pärlor.
Offis/Lottis: vilka fina klänningar ni hittat! Vi ska prova tärnans/marskalkens kläder på torsdag. :) Betalar ni era tärnors klänningar?
Idag har vi varit och tittat på ringar...igen. Jag har så himla svårt att bestämma mig! Vill ha något enkelt, men ändå med bling-bling. Funderar på att kombinera två ut Schalins sortiment. En "Exklusiv Bern" i rödguld och en "Passion" i vitguld. Sedan svetsas de ihop till en ring. Bilder finns i mitt galleri. Vad tror ni om den kombinationen?
Mannen ska ha en 3 mm ring i rött guld.
Har ni köpt ring ännu? Vad har ni i sådana fall köpt?
Vi skickade ut våra tidigt... trettondagshelgen. :) Alla vi pratat med är jätteglada för vår skull och tycker det ska bli superkul!
Jag tror jag ska börja med vigselprogrammen i helgen + framsida till festprogrammet. Våra värdpar gör festprogrammen, så de behöver vi inte bry oss om. :)
Gästbok kan man köpa på t.ex Ordning & Reda eller Åhlens. Jag tror vi köper en från Ordning & Reda. De hade vita, svarta och någon mer färg tror jag.
Enkelt och snyggt!!
Mica o Krille skrev 2008-02-17 19:10:37 följande:
Nu har vi äntligen bokat vår bröllopsresa! Vi har "satt ihop" en resa själva så det blir Aruba i 10 nätter och New York 4 nätter. :) Vi åker på måndagen efter bröllopet vilket ska bli skönt.
Ringarna har vi inte fixat ännu... det ska vi göra sista helgen i februari. Jag vet vilka ringar jag vill ha och mannen ska ha en enkel slät guldring.
Tiden bara springer iväg!! Det känns som om vi har det mesta under kontroll...
Till helgen åker vi till Burg för att handla alkohol. Räknade ut vad det skulle kosta i Tyskland och på Systembolaget... 7500 kr + resa i Tyskland och 14100 kr på Systembolaget. Helt otroligt!! Det svåra är att beräkna hur mycket som går åt.