Inlägg från: Offis |Visa alla inlägg
  • Offis

Maj 2008 del 3

Jasså hej! Är det här ni håller hus Tyckte nog att det var lite dött i den gamla tråden... Har själv varit inne i tentadimman i över en vecka, så jag är inte så uppdaterad Men nu är den avklarad *skönt*

Imorrn ska jag och en av tärnorna beställa tärnklänningarna. Försökte göra det från min dator i söndags, men då lade den bara av...hmmm
    Även vi ska försöka fixa inbjudningskorten i veckan, men måste vara helt klara över festlokalen först.

På söndag ska vi dessutom på Bröllopsmässa! En något mindre mässa här i Norrköping. Vi ska passa på att beställa tårta då tänkte vi.

• Offis

Jahopp. Har idag varit på bröllopsmässa här i Norrköping. Alltid lika trevligt Fick lite idéer till dukning och kollade på några tårtor. Var dock mycket folk, så vi bestämde oss för att boka det där med tårta på själva bageriet lite senare.

Annars har vi fösökt börja med gästpresentationer. Är svårt med vänners sambos och flick-/pojkvänner som man inte känner så väl...men rätt kul är det iaf.

Har nästan bestämt mig för vilka smycken jag ska ha. Det blir från Nova Pärldesign www.novapärldesign.se som har snygga smycken för överkomliga priser Jag ska köpa mig ett halsband med "svävande pärlor" men vet inte hur många linor jag vill ha. Funderar på 5 eller 10 st. Ska försöka bestämma mig snart... Är även osäker på vilka örhängen jag ska köpa. De har ett par med två pärlor med en "kristall" i mitten och ett annat par med en droppformad pärla. Vet inte vilket som är snyggast...

Tärnorna har även beställt sina klänningar nu. Det blir märket Forever Yours nr.76103 www.foreverbridals.com/gownpix.asp fast i färgen Sage och band i vitt. De blir sååå fina!

Vad har ni tänkt ha för smycken?

• Offis

Tack så mycket! Mina två tärnor ska själva betala sina klänningar. De hittade en billigare sida på nätet som de ska beställa ifrån, men det är ändå märkeskläder www.houseofbrides.com

MJ 2008 skrev 2008-01-20 20:54:44 följande:

Jag har också kollat på smycken på Nova... är också inne på ett med svävande pärlor.Offis/Lottis: vilka fina klänningar ni hittat! Vi ska prova tärnans/marskalkens kläder på torsdag. :) Betalar ni era tärnors klänningar?
  • Offis

Har inte bästämt mig för vigselring än, men funderar på en i stil med ringen "Passion" du har i ditt galleri. Tycker den är kanonfin! Har redan en förlovningsring. Det är slät 3 mm ring i rött guld som är typ "välvd" eller vad man ska säga, alltså inte helt "platt". Har kommit på att detta gör det lite svårt att matcha den med andra ringar... Men har inte varit ute o kollat "på riktigt" än. Jag tror nog din kombination av ringar kan bli jättesnygg!

MJ 2008 skrev 2008-01-22 20:36:19 följande:

Idag har vi varit och tittat på ringar...igen. Jag har så himla svårt att bestämma mig! Vill ha något enkelt, men ändå med bling-bling. Funderar på att kombinera två ut Schalins sortiment. En "Exklusiv Bern" i rödguld och en "Passion" i vitguld. Sedan svetsas de ihop till en ring. Bilder finns i mitt galleri. Vad tror ni om den kombinationen?Mannen ska ha en 3 mm ring i rött guld.Har ni köpt ring ännu? Vad har ni i sådana fall köpt?
  • Offis

Jag röstar för sidenband Tycker det blir en så fin "skir" känsla med sidenband och eftersom det är vårbröllop vi ska ha tycker jag att det passar

FruFA skrev 2008-01-23 14:49:19 följande:
    Majbrudar - jag behöver erat smakrådI dag så skickade vi i väg beställningen på inbjdningskorten.Nu ringde de upp & undrade om vi ville ha 3 mm vitt sidenband eller silversnodd runt korten.Vad tycker ni?www.brollopstorget.se/hem/frufa/galleri.php
  • Offis

FruFA: Kul att du valde sidenbandet Bra val!

Såg på mailen nyligen att mina smycken har blivit skickade från Nova Pärldesign! Då kommer de säkert imorrn! Spännande!!

Var o kollade ring idag. Är rätt svårt att hitta en passande då min förlovningsring är "välvd", men det fanns en hel el fina "raka/platta" ringar De skulle kolla om det gick att få samma design på en välvd ring. Får se vad priset blir bara...de rådde mig att beställa snart då både guld- och diamantpriset är på väg upp

• Offis

Hej på er!

Tänkte höra hur ni gör med ev byte av efternamn och boknig av bröllopsresa. Enligt vår researrangör måste man boka resan i samma namn som man har då man åker. Jag kommer att ta min sambos efternamn så småningom, men hinner man byta ID-handlingar och pass innan man åker iväg på resa om man byter namn på själva bröllopsdagen? Känner inte riktigt att jag vill riskera att förseningar av passtillverkning gör att jag missar bröllopsresan...

• Offis

I och för sig är det ca 3 veckor mellan vårt bröllop o resan, men tror inte jag vågar riskera att det blir fel ändå. Det jag ett tag funderade på var dock att byta namn innan bröllopet, men tror att jag gör det när vi kommer hem istället

• Offis

Föresten...vilken vacker ring FruFA!! Och vilken trevlig blogg du har startat

Svar på tråden Maj 2008 del 3