Inlägg från: pandis2405 |Visa alla inlägg
  • pandis2405

Maj 2008 del 3

Ojoj, vilket pucko jag är. Jag tyckte att det var väldigt dött i majtråden, men den fanns tydligen bara inte med bland mina favoriter...

Idag har jag pratat med frisör och sminkös och bokat tid för provuppsättning/sminkning. Bokade även klockslag på bröllopsdagen för när jag ska vara hos dem. Det kändes så väldigt konkret plötsligt!

Imorgon ska vi till värdshuset där vi ska ha festen och prata med dem. På lördag ska vi till en guldsmed, samt gå och kika lite på Duka mm för att hitta på saker till önskelistan.

Annars har jag fullt upp med inbjudningskortsverkstad och hemsidetillverkning. 13 feb är måldatum för oss att skicka också!

• pandis2405

Vi tänkte skicka 13/2, men jag börjar känna lite panik att vi ska ha de klara tills dess. Det är en hel del pyssel kvar.

Eftersom vi tänkt hänvisa till hemsida för ytterligare info, vill vi helst ha den klar också när inbjudningarna går ut, och vi har inte klart med vilka som ska vara toastmasters än!!

• pandis2405

Jag har köpt en vanlig vit schal på Wedins, den tänkte jag ha med att ha över axlarna om det är kallt, inte just i kyrkan utan främst ute.

Det finns en hel del vita schalar på HM och Wedins nu, kan vara ett tips om man inte vill lägga ner en förmögenhet på en bolero som kanske inte kommer till användning.

• pandis2405

Idag har vi postat våra inbjudningar! Äntligen! Har kämpat mycket med dem.

• pandis2405

Våra landade hos mottagarna igår. Har hittills fått två osa! Plus att blivande svärmor ringde och berömde mig för de fina inbjudningarna, men hon osade inte, misstänker att tycker att hon är ganska självklar ändå

• pandis2405
    lottis84 skrev 2008-02-19 19:59:07 följande:
    Ja, det e det, men det känns skönt att vi var ute i så god tid, så det fanns tid för att fixa till det. Vigselprogrammet är också det som ligger närmast för oss. Ska säga dig att vi har samma bekymmer. Det finns två varianter hur en vigsel kan gå till i psalmböckerna har jag för mig (tror det e löftena som kan sägas på olika sätt). Tror att jag ska avvakta tills vi har pratat med prästen.
    Jag tänkte börja med att göra framsidan och mall för texten, sen får jag fixa texten när vi träffat prästen och bestämt alla sånger och psalmer.
  • pandis2405

Typ bara - i ordning - vad som spelas och görs under vigselakten.
    exempel:
    ingångsmarsch - xxxx av xxxx
    prästen pratar om ditt
    psalm xx
    löftena, tillkännagivandet
    sång xx av xx, sång och gitar xxx
    förbön, herrens bön och välsignelsen
    psalm xx
    sång xx av xx, sång och gitar xxx
    utgångsmarsch - xxx av xxx
    nåt åt det hållet

• pandis2405

Jag tänkte ett dubbelvikt A4, lite tjockare papper till omslaget med våra namn och datumet plus lite dekorationer på framsidan.
    Inne ett dubbelvikt normalt A4 med programmet, på ett enda uppslag. (mittuppslaget)
    Man kan ju skriva ut psalmtexterna också, eller trosbekännelsen eller annat som gästerna ska sjunga/säga med i.

• pandis2405

Jag har börjat klura på bordsdekorationer på festen. Jag har funderat ett tag och inte kommit på något bra, men helt plötsligt igår så bara kom det! Jag var tvungen att sätta mig och rita ner det på ett papper.

Härligt! Och vilket vårväder det är idag och det är fredag!

• pandis2405

Vi har också bara fått några svar, skickade den 14 feb med osa 15 april.

• pandis2405

Jag tror man automatiskt får hem blankett för nytt körkort när Vägverket fått info om namnbytet från Skattemyndigheten. Har jag fått för mig i alla fall??

Jag ska också ta min blivande mans namn. Dags att börja öva på namnteckning

• pandis2405

Idag har jag lämnat in min klänning till en sömmerska. Vad fin den blev när hon nålade in den så den blev rätt storlek (måste in en storlek över bysten och litegrann över midjan också)!

Angående väskor, jag köpte en liten ljusgrön väska på rea på Wedins (har ljusgrönt i färgtemat), menu funderar nu på om jag antingen ska sy en väska, jag har lite klänningstyg över som jag kan använda, eller om jag inte ska ha någon väska alls? Jag vet liksom inte riktigt vart jag ska göra av den?

• pandis2405

Vi försöker bestämma oss för solist-låtar, vi har några alternativ men det är inte lätt (framförallt vill m2b verkligen vara med och bestämma här, men får aldrig ändan ur vagnen att lyssna igenom ordentligt)

På söndag ska vi förhoppningsvis bruncha med vårt toastmasterpar, det är första gången de får träffa varandra!

Sen så väntar jag på ett lass papper som jag beställt på nätet för att kunna sätta igång med nästa fas i pysslandet - favourboxes, festprogram och vigselprogram

Känns ganska bra just nu faktiskt!

• pandis2405

Vår kyrka har sagt att prästen kontaktar oss två veckor innan, och vill man träffas tidigare än så får man bestämma träff själv. Vi vet dock inte än vilken präst det blir, det får vi reda på två månader innan.
    Det som är tokigt om det blir för sent är om man har speciella önskemål som prästen eller kantorn inte ställer upp på sen, och då är det lite tajt om tid att ändra.

• pandis2405

Vi ska ha små gröna vaser med blommor i, limefrukter och glas med blockljus i och guldband knutet runt. Jag har provdukat, finns i mitt galleri.

Det är inte så jobbigt att göra, men duka ut på borden får restaurangpersonalen göra.

Det gäller bara att jag får tag på tillräckligt med vaser sen, de är från IKEA. Jag vill inte köpa innan jag vet hur många vi blir.

• pandis2405

Det funderar jag också på, vi har visserligen osa 15/4, men saknar än så länge ungefär hälften.

Vad jag har hört av gifta kompisars erfarenheter är att väldigt många osar sista dagen, dagen efter, dagen efter det samt dagen efter det...

Men att kontakta de som inte svarar, gud så jobbigt! Det är ju dessutom ofta de man har sämst kontakt med, släktingar som kommit med "på köpet" för att de bör bjudas.
    Men det är ju jobbigt om man räknar med att de inte kommer och sen ringer de några dagar innan, eller ännu värre bara dyker upp.

Usch, jag hoppas alla har vett att svara.

• pandis2405

Jag har mest ångest över gästpresentationerna i festprogrammet. Alla respektive som man inte vet ett jota om.

Funderar starkt på att smita undan det genom att göra en sån där skämtgrej och ljuga ihop en story om varje gäst istället.

Nikajo skrev 2008-03-25 13:17:19 följande:
    Vi skall börja med bordsplaceringen i veckan. Kul att se hur vi löser det svåraste momentet i planeringen, säjs det ju...Hihi!
  • pandis2405

Nix, har inte beställt några blommor. Jag vill inte lägga så mycket pengar på det. På borden ska vi ha små vaser med små buketter i, det är nog inte så mycket att beställa. Min bukett hade jag tänkt göra själv.

MEN i helgen kom mamma och frågade om vi hade tänkt på blommor till kyrkan. Nej, det hade jag inte, vet inte om jag ska ha några blommor där.
    Sen när jag sa att jag inte ville lägga så mycket pengar på bukett sa pappa att han känner hon som har den lokala blomsteraffären hos dem och han skulle höra lite med henne.
    Ojoj, det låter som att det kommer bli mer och dyrare än vad jag tänkt mig ändå.

• pandis2405
    JhS2008 skrev 2008-03-31 16:40:46 följande:
    Hej,Hur går det för er, vad pysslar ni med just nu?
    Pyssla är rätta ordet. Jag har pysselfabrik på kvällarna, viker askar till favourboxar och gör omslag till festprogrammen.

Ikväll ska vi återigen till värdshuset, denna gång för att en av våra toastmasters ska få träffa personalen, vi ska gå igenom bordsdekorationer och få förslag på viner till maten.
  • pandis2405
    pandis2405 skrev 2008-04-01 09:29:24 följande:
    Pyssla är rätta ordet. Jag har pysselfabrik på kvällarna, viker askar till favourboxar och gör omslag till festprogrammen.Ikväll ska vi återigen till värdshuset, denna gång för att en av våra toastmasters ska få träffa personalen, vi ska gå igenom bordsdekorationer och få förslag på viner till maten.
    Vi var på värdshuset igår och det visar sig att mitt förslag till bordsdekorationer inte funkar helt och hållet, det är för trångt på borden. Däremot finns det massor av plats att leka på honnörsbordet, så nu måste jag tänka till lite igen...
Svar på tråden Maj 2008 del 3