Maj 2008 del 3
midnattsblå; Vi ska skriva ut på lite genomskinligt papper i gammelrosa. Har tänkt att skriva ut hemma men är osäker på hur det blir.
midnattsblå
Brud 08: Ska ni också skriva ut texten i färg? Vilken?
midnattsblå; Vi ska skriva ut på lite genomskinligt papper i gammelrosa. Har tänkt att skriva ut hemma men är osäker på hur det blir.
midnattsblå
Brud 08: Ska ni också skriva ut texten i färg? Vilken?
Längtar efter att få ut inbjudningarna, se hur folk reagerar vi har hittils lyckats hålla det ganska hemligt vilket är lite kul.
Gud vad tiden springer iväg. Nästa vecka ska inbjudningarna skickas och vet inte hur jag ska hinna med allt. Men det är ändå ganska trevliga problem. Ser fram emot att skicka inbjudningarna och höra allas reaktion.
Enligt tradition ska man inte vara baraxlad i kyrkan, men det är inget måste att inte vara det.
Så det beror väll på hur strikt kyrkan och ens släkt är, bryr sig ingen så tycker jag inte det spelar så stor roll.
Dock tror jag min tärna ska ha en sjal för att det kan vara kallt i maj men vet inte om hon vill ha den i kyrkan.
Hur går ni själv med kläder, tror ni man klarar sig utan något varmare till klänningen??
Jag har köpt underkläder nu, hittade en underbar butik. Är så glad. , Det jag har kvar är underhållning till festen.. börjar få lite ångest....
Ja, ja hoppas att hitta ett band... men svårt för en bra peng, men DJ är ju inte så mycket billigare..
Måste köpa underkläder nu, för klänningen håller på att sys åt mig, så att det blir rätt mått.
Var bor du??
DEt finns en som ligger vid sturegallerian, Victor och Victoria, jag hade ångest var jag skulle handla, hon plocka fram rätt direkt... och inte jätte dyrt heller...
Mina strumpeband sitter fast i trosorna, så det blir nog inte så krångligt, hoppas jag... Jag vill inte ha väska, ha sagt till min tärna att hon får ha koll på mina grejer.. kommer nog vara lite virrig den dan...
Något blått: en blå sten jag sytt på dragkedja (eller ska)
Något gamalt: smyckena
Något nytt: klänningen
Något lånat: smyckerna
Har ni beställt hindersprövning ännu??
Här är det full rulle,Blomster mässa på söndag, sen blir det att boka brudbukett och alla blommor. Ska träffa solisten imorgon, hoppas det går bra.
Hur går det för er andra?
Haloj allihop
Nu börjar jag bli en bridezilla hihi såg stolar de ska ha i festlokalen idag.. och det är så sjukt fula, så nu letar jag stolsöverdrag.. jag hooppas det löser sig.
Annars håller jag på att beställa brubukett m.m. i blomväg. Ska träffa solisten och fotografen för att prata igenom allt.
och ska göra i ordning festprogrammet.
Sammtidigt bygga ett hus ... hihi
Så det är fullt rulle här...
Min blivande har fixat allt sånt själv, jag har ingen anning. Men jag har sagt åt onom att följa färgtemat. Litar på honom
Vi har fått svar av 5 av 50, jag tror att för många är det en självklarhet att de kommer och glömmer att svara. Vet själv hur dålig jag varit på att svar förut. Ska bli mycket bättre nu
Har ni alla beställt era blommor?? Har såna problem med bordsdekorationer, vet inte hur mycket jag vill lägga ner på dem.
Kul med möhippa, börjar oroa mig för när det är dags för min...
Har någon av er andra haft er möhippa??
Det närmar sig..... det är helt sjukt vad tiden går fort.. vad håller ni på med just nu??
Det är mycket nu, floristen blir nog på tisdag, måndag träffa folk från lokalen och bestämma meny, håller på med festprogramm, så det är ful rulle.. känns bara som jag ska glömma något mitt i allt..
Jag håller på att träna min klackar också.. har köpt ett par biliga skor som är lite högre klack på så att bröllopsskorna inte ska kännas så höga.
Mica o Krille; Spännande, hoppas klänningen är fin....
Super vacker!!! Vad skönt att den inte var skadad..
Mica o Krille skrev 2008-04-10 14:30:10 följande: