Inlägg från: Jelan |Visa alla inlägg
  • Jelan

Maj 2008 del 3

"MJ 2008"

Hallå!
    Ledsen om jag inte svarat på din fråga om vad det kostar och vilka hotell vi ska bo på men nu ska du får svar i alla fall.
    Bättre sent än aldrig!

Vi ska först åka till St Lucia och där bor vi på Ti Kaye Resort, Ocian View cottage med egen pool. Sedan flyger vi till Antigua och bor på Coco Bay Resort där vi ska bo i Ocian near Cottage men utan pool. Båda är tips från en annan brud här på BT.
    Eftersom det inte går att få pris redan nu på flygrutten så kan jag inte skriva exakt pris men ca priset vi fått är runt 55 000 för 16 dagar för mig och min m2b.

Tycker att ni har ändå en riktigt bra budget att resa för med tanke på vilken underbar resa ni precis varit på!

• Jelan

En sak till....

Vi har det mesta bokat inför bröllopet men i fredags fick vi äntligen en präst!
    Det blev den prästen som vi önskade och vi har "jagat" henne i nästan ett år.
    Nu återstår en sak till......organisten. Så jakten är ännu inte slut, men bröllopet blir i alla fall av nu när vi har präst!

• Jelan

Vi pratade med vår präst igår för andra gången och nu bestämde vi att vi ska ses andra veckan i april, typ 1 månad innan bröllopet.
    Vi ska ses då för att prata igenom hur vi vill ha akten och lära känna varandra lite bättre.
    Sedan så ska vi även ses veckan innan bröllopet tillsammans med kantorn så repetera lite.

• Jelan

Vi sökte upp henne för ett halvår sedan första gången för att vi så gärna ville att hon skulle viga oss.
    För två månader sedan ringde hon tillbaka till oss och berättade att hon kunde ha hand om vigseln. Då bestämde vi att jag skulle höra av mig när saker lugnat ner sig lite och då boka in en tid för att ta en fika och prata igenom allt. Så i förrgår ringde jag henne och vi bokade in en tid för att ses och nu rullar det på.....

Lycka till med "din" präst och jag tycker självklart att du ska ringa upp om du känner för det!

en 17/5.FruFA skrev 2008-03-12 11:19:08 följande:

Tog ni kontakt med prästen själva, eller ringde han er?Jag ringer nog våran präst på måndag om jag inte hört ngt då...
Svar på tråden Maj 2008 del 3