Inlägg från: lottis84 |Visa alla inlägg
  • lottis84

Maj 2008 del 3

Idag har jag bokat tid hos frisören för en provuppsättning

Har ni funderat på vad ni ska gå in och ut till i kyrkan och vad ni ska ha för sånger i kyrkan?

Vi hade tänkt gå in till: Bröllopsmarch (Mendelssohn)
    Gå ut till: Can you feel the love tonight

sen ska vi ha
    - När mig (sanna Nielsen)
    - Kärleken förde oss samman (Ulf Lundell)

som reserv har vi Aldrig ska jag sluta älska dig (gardell)

och så psalmer så klart som vi inte riktigt vet än, förslag?

• lottis84

vi skickade ut våra kort i januari och har osa 27 mars. hittils har 34 av 69 tackat jag och två har tackat nej

• lottis84

bara 3 månader kvar och idag firar vi 7 år tillsammans!!!

• lottis84

Vilken fin och enkel bordsdukning ni har gjort. Nu har ni satt igång min tankeverksamhet

Mica o Krille skrev 2008-02-17 16:22:19 följande:

Har gjort lite bordsdukning här hemma idag. Vad tycker ni, kolla galleriet, om ni orkar.
  • lottis84

Idag var vi och tittade på våra vigselringar som var klara. Men så hade de gjort fel med min ring så de får göra om den...

• lottis84

Ja, det e det, men det känns skönt att vi var ute i så god tid, så det fanns tid för att fixa till det.

Vigselprogrammet är också det som ligger närmast för oss. Ska säga dig att vi har samma bekymmer. Det finns två varianter hur en vigsel kan gå till i psalmböckerna har jag för mig (tror det e löftena som kan sägas på olika sätt). Tror att jag ska avvakta tills vi har pratat med prästen.

Offis skrev 2008-02-19 19:51:31 följande:
    Fy vad tråkigt Hoppas det blir rätt nu... Jag fick ett samtal om att min alliansring har kommit in idag, men jag har inte hunnit åka och titta på den än. Hoppas verkligen att den blev som jag tänkt mig... Ska fösöka hinna förbi imorrn en sväng.Annars är det väl inte så mycket nytt som händer. Har försökt börja på vigelprogrammet, men vet inte riktigt hur ett sånt läggs upp. Någon som vet? Först är det ju ingångsmarschen och sist utgångsmarschen och däremellan säger vi väl ja, men annars?
  • lottis84

Det kan man ju göra innan man har träffat prästen, tack

pandis2405 skrev 2008-02-20 10:23:31 följande:
    Jag tänkte börja med att göra framsidan och mall för texten, sen får jag fixa texten när vi träffat prästen och bestämt alla sånger och psalmer.
  • lottis84

Vårväder? Inte här i alla fall Men jag är glad att det är fredag och att man slutade tidigt idag

pandis2405 skrev 2008-02-22 14:24:28 följande:
    Jag har börjat klura på bordsdekorationer på festen. Jag har funderat ett tag och inte kommit på något bra, men helt plötsligt igår så bara kom det! Jag var tvungen att sätta mig och rita ner det på ett papper.Härligt! Och vilket vårväder det är idag och det är fredag!
  • lottis84

Vi ska ha festprogram. Vi kommer ha menyn, bordsplacering, lite om varje gäst, lite om oss (min blivandes föräldrar har skrivit om mig, mina har skrivit om honom) sen hoppas vi att vårt toastmasterpar vill skriva några rader om oss som par... sen så blir det sånger och ett korsord. Så är det tänkt hittills...

JhS2008 skrev 2008-02-22 19:02:39 följande:
    Hej! Äntligen helg så man kan planera lite Funderat lite på festprodram här, ska ni ha sådana och vad ska ni i så fall ha i?
  • lottis84

Vi skickade ut våra den 15 januari och har osa den 27 mars. Nästan alla på min sida har osat medan endast några enstaka har gjort den på min blivande makes sida. men det e gott om tid än

Förutom programen, så är det buketten som står höst upp på listan. Hur ska den se ut? Vad ska jag ha i den? Vem ska göra den? Hoppas snart har svar på mina frågor

Svar på tråden Maj 2008 del 3