Inlägg från: JhS2008 |Visa alla inlägg
  • JhS2008

Maj 2008 del 3

Jag vill också kika på vår lokal, känns som att det kan behövas. Antar att jag får vänta till senare i mars, får ta tag i det andra så länge. Har visserligen sett den två gånger, men man var ju inte smart nog och mätte och sånt

• JhS2008

Jag kikar också på underkläder. Har ju hittat min klänning och jag tror inte att jag varken kommer att gå ner (behövs visserligen inte) eller gå upp (behövs inte heller) i vikt innan, så det är bara att köra på och börja leta Det finns ett så stort utbud bara, vart letar ni, och vad funderar ni på?

Tänkte på en grej när vi kom in på underkläder, jag tänkte ha ett blått strumpeband såklart.. Vad ska ni ha för något när det gäller traditionen (ni som ska nu ska följa den), något blått, något nytt, något gammalt, något lånat? Vad ska ni ha för accessoarer??

• JhS2008

Hihi, jag har samma "problem" allt är nytt

Funderade på det där med beige faktiskt, min klänning är visserligen ivory, men jag tyckte inte det syndes när jag provade med vita underkläder.. Kanske är olika från klänning till klänning.

Har du något tips på någon butik att kika på underkläder i?

FruFA skrev 2008-02-26 19:55:43 följande:
    Jag tror att jag skall ha en beige (eller vad färgen kallas) slät korsett, matchande trosor & stay-ups.Min klänning är ivoryfärgad så om man har vita eller champagnefärgande undisar så syns det igenom... Så det blir hudfärgat för min del. Kanske byter till andra undisar när vi kommer till bröllopssvitenFick med ett blått strumpeband från brudbutiken när jag köpte brudklänning, skor & väska.Har ingen aning om vad jag skall ha som är "lånat, gammalt & fått", vill bara ha nya grejer på bröllopsdagen!
  • JhS2008

Funderade på butiker/kedjor man kan finna lite överallt i Sverige. Annars är Stockholm ett alternativ, ska snart dit.

Brud-08 skrev 2008-02-26 22:23:51 följande:

Var bor du??
  • JhS2008

Förresten, när vi pratar om namn, hur många ska byta och hur många ska behålla sitt "flicknamn" Någon som ska behålla sitt efternamn som mellannamn och på så vis ha två? Jag ska byta.

• JhS2008

Vi ska ut och resa direkt, men resebyrån rekommendera att vi åker i våra "födelsenamn" eftersom vi inte hinner få ett nytt efternamn (på pappret och i passen) innan vi reser. Tänkte fixa med papprerna när vi kommer hem.

emmalottan skrev 2008-02-28 14:47:19 följande:
    det är väl om man skall ut och resa direkt efter som man får tänka på att fixa nytt pass och så själv! ananrs löser sig väl det mesta allt eftersom ;)jag skall byta till min killes efternamn,
  • JhS2008

Var ska ni kika på väskor, tips tips

• JhS2008

Hur går det för er tjejer? Vad håller ni på att försöka hinna klart med just nu?

• JhS2008

Jag har lovar mig själv att ha ett utkast klart på festprogrammet i helgen.

I helgen ska vi kika på ringar också

Syrran79, vart hittade du din tiara, jag är också på jakt efter en.

Har ni som ska gifta er i kyrka valt psalmer än?

• JhS2008

Är det tiaran du har i ditt galleri? Såg på en liknande här. Vet inte hur jag ska kunna hitta någon, finns så många fina

Syrran79 skrev 2008-03-07 09:42:19 följande:
    JhS2008: Köpte min på Atelje MB i Vinslöv, Skåne
  • JhS2008

Vad ska ni ha för dekoration på borden? Gör ni dekorationerna själva eller får ni hjälp?

• JhS2008

Fint

pandis2405 skrev 2008-03-19 19:39:55 följande:
    Vi ska ha små gröna vaser med blommor i, limefrukter och glas med blockljus i och guldband knutet runt. Jag har provdukat, finns i mitt galleri. Det är inte så jobbigt att göra, men duka ut på borden får restaurangpersonalen göra. Det gäller bara att jag får tag på tillräckligt med vaser sen, de är från IKEA. Jag vill inte köpa innan jag vet hur många vi blir.
  • JhS2008

Hur går det för er?
    Har ni hittat någon klädsel till er blivande man? Vad ska han ha, vilka färger, etc. etc.?

• JhS2008

2 månader kvar för alla som längtar efter den 24 maj!
    Tiden går verkligen fort nu!

• JhS2008

Hur textar du o vad textar du?

Majsis2008 skrev 2008-03-24 19:07:04 följande:
    åh nu är hela dukningen klar för 31 maj...så skönt. Sitter och viker våra servetter som ska ligga på borden och textar på dom
  • JhS2008

Vi håller också på med bordsplaceringarna just nu, räknar med att bli klar ikväll eller imorgon

Ja, vad gör vintern här.. blir lite orolig nu, vill ha fina blommor och värme i maj

Brud våren 2008 skrev 2008-03-25 12:30:07 följande:

Fick (nya) bordsplaceringen klar i helgen - skööönt, vilket pyssel, det trodde jag aldrig (och vi som har få gäster)! Bröllopsresan (Toscana) klar med de boenden vi velat boka i förväg, papper utskrivna för detta osv.En fråga bara: vad gör vintern här??!!
  • JhS2008

Vi hinner nog få massor med värme till maj, eller hur!!!!???

• JhS2008

Har ni bestämt vad ni ska ha för frisyr förresten? Jag ska göra en provuppsättning innan och har väl vissa idéer men jag inte bestämt mig helt än.

• JhS2008

Hej,
    Hur går det för er, vad pysslar ni med just nu?

• JhS2008

Fick precis veta att det planeras möhippa för mig, men vet inte när

Annars håller jag på med att fixa dekorationer.. Vad pysslar ni med?

Brud-08 skrev 2008-04-03 19:37:48 följande:

Kul med möhippa, börjar oroa mig för när det är dags för min... Har någon av er andra haft er möhippa??
Svar på tråden Maj 2008 del 3