Inlägg från: Offis |Visa alla inlägg
  • Offis

Maj 2008 del 3

Hihi! Igår skickade vi våra inbjudningar och idag har min klänning kommit! Ska bli kul att höra folks åsikter om våra hemgjorda inbjudningar. Har suttit ett antal timmar med dem om man säger så... Ska försöka lägga upp e bild på de färdiga exemplaren så snart jag hinner.

FruFA: Vi åker till samma ställe som er ju till Kuredu i Maldiverna. Ska bli kanonroligt! Vi längtar sååå!!

• Offis

Vi åker den 9 juni, så om ni vill får ni gärna tipsa oss om roliga saker när ni kommer hem
    Webcam? Låter trevligt! Det måste jag kolla!

FruFA skrev 2008-01-29 16:59:10 följande:
    Just det - visste att det var ngt "bekant", hihi. När var det ni åker? Vi gifter oss 10:e & åker 12:e. Är vi där samtidigt`, hihi?Har du förresten kollat Kuredus "webcam"?Jag längtar ihjäl mig oxå!!
  • Offis

Vi skickade ut våra i måndags Har redan fått en massa postitiva kommentarer om bröllopet och om de fina inbjudningarna

Syrran79 skrev 2008-01-31 09:30:36 följande:
    När skickar ni ut era inbjudningar???
  • Offis

Hej på er!
    Inte klokt vad tiden går fort! Snart är det bara 3 månader kvar till vår dag! Ringen är nu beställd och affären har lånat in min förlovningsring för att få rätt bredd på vigselringen. Känns lite konstigt att vara ringlös efter 4 år som förlovad imorn Tror dock att ringen kommer att blir kanonfin! Den blir i rött guld med 15 små diamanter.

På tal om klänningars leverenstider är vi lite oroliga för att tärnornas klänningar inte ska komma i tid. De är beställda via nätet och leverenstiden var 6-10 veckor då vi beställde dem för nån vecka sen, vilket betyder att de kommer att komma samma vecka som bröllopet vid den längre levernenstiden Hoppas ingen oförutsett händer...typ att de är i helt fel strl eller färg...

Däremot har min klänning kommit! Har dock inte hunnit till brudaffären för att prova den än, men täkte försöka hinna med det nästa vecka.

Ska idag träffa tjejen som ska sjunga på vårt bröllop. Hon är med i samma kör som jag och är sååå duktig och sjunger sååå fint!! Vi funderar på om hon ska sjunga "Ett liv för mig" som The real group sjunger. Men vi ska nog låta henne sjunga en sång till, vet dock inte vilken. Något förslag?

Ha en bra dag!

• Offis

Vi har träffat vår solist ikväll för att prata låtar till bröllopet, men det är sååå svårt att bestämma sig tycker jag... "Du är allt" med Sonya Aldén, "Som en saga" med Shirley Clamp, "Kärleken förde oss samman" och "Ett liv för mig" med The Real Group är några som vi väljer bland.

Däremot är den andra kyrkomusiken mer klar. Vi ska troligen gå in till "A Trumpet Volontary" av J Clarke där sambons kompis ska spela trumpet ackompanjerad av orgel, och ut ska vi troligtvis ha "Preludium i C-dur" av Bach Man kan lyssna på snuttar av marscherna här: www.kyrkomusik.se/index2.php

Psalmer har vi också tittat på tillsammans med min morfar som ska viga oss (han är pensionerad präst ) Vi har valt psalm 586, psalm 200 med verserna 4,7 och 8 samt psalm 84. Den sista har verkligen en fin text och passar efter att man har sagt "ja" eftersom man sjunger "och hjälp dem hålla löftet som de har gett varann" på ett ställe

Vad kul att så många har skickat sina inbjudningar! Vi skickade våra förrförra veckan och hittills har 37 tackat ja av 75

lottis84 skrev 2008-02-13 18:09:28 följande:
    Idag har jag bokat tid hos frisören för en provuppsättning Har ni funderat på vad ni ska gå in och ut till i kyrkan och vad ni ska ha för sånger i kyrkan?Vi hade tänkt gå in till: Bröllopsmarch (Mendelssohn)Gå ut till: Can you feel the love tonightsen ska vi ha- När mig (sanna Nielsen)- Kärleken förde oss samman (Ulf Lundell)som reserv har vi Aldrig ska jag sluta älska dig (gardell)och så psalmer så klart som vi inte riktigt vet än, förslag?
  • Offis

Fy vad tråkigt Hoppas det blir rätt nu...
    Jag fick ett samtal om att min alliansring har kommit in idag, men jag har inte hunnit åka och titta på den än. Hoppas verkligen att den blev som jag tänkt mig... Ska fösöka hinna förbi imorrn en sväng.

Annars är det väl inte så mycket nytt som händer. Har försökt börja på vigelprogrammet, men vet inte riktigt hur ett sånt läggs upp. Någon som vet? Först är det ju ingångsmarschen och sist utgångsmarschen och däremellan säger vi väl ja , men annars?

lottis84 skrev 2008-02-19 19:39:26 följande:
    Idag var vi och tittade på våra vigselringar som var klara. Men så hade de gjort fel med min ring så de får göra om den...
  • Offis

Hej hej! Nu har jag hämtat min vigselring! Den är sååå fin!!! Kommer bli svårt att inte prova den fram till den 17:e maj

Hoppas ni får en trevlig onsdagskväll! Ska snart iväg o träna

• Offis

Hej på er!

Även här spöregnar det, men det gör ingenting. Har precis tränat och känner mig så duktig och ikväll ska vi se på Ratatouille

Idag har vi bestämt en tid för att prata igenom tårtan med ett bageri här som heter "Sockerbagarna" som visst har fått en massa bra rekommendationer. Vi ska få träffa en av deras konditorer på tisdag fm. De jobbar visst helt efter kundens förslag, så det ska bli roligt

Imorrn ska vi få se vår festlokal uppdukad för 80 pers. Det hålls ett bröllop där imorn, så vi fick komma dit innan gästerna för att se hur rummet ser ut uppdukat. Ska bli jättekul att få lite tips och idéer. Måste komma ihåg att ta med mig digitalkameran! Vi blir ca 70 pers så vi kommer få lite mer space, men det är kul att se på ett ungefär hur mycket plats det kommer bli över för typ spex och sånt.

• Offis

Jag ska så småningom byta till sambons efternamn, men eftersom vi åker iväg på bröllopsresa ca 3 veckor efter bröllopet väntar vi med att ändra mitt namn. Vi (jag) vill inte riskera att ngt blir fel med det nya passet/körkortet/VISA-kortet, så att det blir strul med bröllopsresan. Man vill ju liksom inte missa den När vi väl är hemma från bröllopsresan ska vi skicka in papper om namnändring

I tisdags var vi o bestälde tårta Vi ska preliminärt ha hallon- och passionsfruktmousse som fyllning. Utanpå ska vi ha sån där sugarpaste eller vad det heter i vitt.

Har även fixat underkläder nu och provat dem med klänningen. Köpte både en tourselett el vad det kallas och en axelbandslös BH för att se vad som blev bäst. Bestämde mig för tourseletten. Ska även ha stay-ups och ett par matchande trosor Så nu är nog min outfit klar Frågan är bara om jag ska köpa mig en vit liten väska också...

• Offis

Min morfar ska viga oss, så vi har kontakt med prästen både nu och då Men tror inte det är ngt problem med två veckor innan. Bara präst o kantor har koll på vilka psalmer o solosånger som ska genomföras så är det ju inte så mycket mer att fixa. Man kanske får öva sig i att gå o stå, men det lär man sig nog rätt snabbt tror jag

Annars står det ganska still även hos oss. Har varit rätt mycket annat på sistone. Satte mig dock med vigselprogrammet idag när jag kom hem. Vi har bestämt både solosånger och psalmer och jag har pratat med morfar om i vilken ordning allt ska komma. Tar en himla tid att fixa dock ...jag är så fjantigt noga med att allt ska vara rakt, lagom stort, rätt stil på osv... Programmet blir iaf 21x21cm stort och vikt på mitten med en utsida i lite tjockare papper och en inlaga i vanligt vitt papper. Har dock inte riktigt bestämt nån design på utsidan än...

Brud våren 2008 skrev 2008-03-07 15:32:33 följande:

Ni andra som gifter er i maj: hur lång innan har prästen kontaktat er / kommer kontakta er?I Solna församling fick jag beskedet en vecka innan - det känns KORT??
  • Offis

Go morron på er! Nu har vi fått svar från alla gäster Bara 5 pers som inte kunde komma av 75 och det var just dem vi var lite osäkra på om de kunde komma. Nu kan man börja med alla gästpresentationer och bordsplacering...hade gärna börjat redan idag, men har tenta imorrn Längtar sååå tills imorrn eftermiddag!! Då kan jag leva igen...

Ha det så bra i snön

• Offis

Hmm, ja jobbigt att folk inte svarar. Nästa gång jag får en bröllopsinbjudan ska jag minsann svara snabbt. Vet ju nu hur man går och väntar på alla glada tillrop för att man ska gifta sig

Som sagt har alla våra gäster svarat, men jag tror att våra respektive föräldrar har tjatat lite på lite mer avlägsna släktingar som tagit tid på sig att svara. Skönt att slippa det själv! Vi har också OSA 31/3.

Kanske blir det så att ni tillslut får ringa till era gäster om de inte svarar, men förstår att det inte känns så kul ...

Annars är jag kanonglad nu! Tentan är över och den gick nog vägen också Ska börja lite med gästpresentationer idag.

Svar på tråden Maj 2008 del 3