Inlägg från: FruFA |Visa alla inlägg
  • FruFA

Maj 2008 del 3

Jag tror att jag skall ha en beige (eller vad färgen kallas) slät korsett, matchande trosor & stay-ups.
    Min klänning är ivoryfärgad så om man har vita eller champagnefärgande undisar så syns det igenom... Så det blir hudfärgat för min del. Kanske byter till andra undisar när vi kommer till bröllopssviten

Fick med ett blått strumpeband från brudbutiken när jag köpte brudklänning, skor & väska.
    Har ingen aning om vad jag skall ha som är "lånat, gammalt & fått", vill bara ha nya grejer på bröllopsdagen !

JhS2008 skrev 2008-02-26 19:35:06 följande:
    Jag kikar också på underkläder. Har ju hittat min klänning och jag tror inte att jag varken kommer att gå ner (behövs visserligen inte) eller gå upp (behövs inte heller) i vikt innan, så det är bara att köra på och börja leta Det finns ett så stort utbud bara, vart letar ni, och vad funderar ni på?Tänkte på en grej när vi kom in på underkläder, jag tänkte ha ett blått strumpeband såklart.. Vad ska ni ha för något när det gäller traditionen (ni som ska nu ska följa den), något blått, något nytt, något gammalt, något lånat? Vad ska ni ha för accessoarer??
  • FruFA

Jag tar min blivande mans efternamn.
    Man får väl ett personbevis med det ev. nya namnet efter att vigsekförättaren skickat in papperna, och sedan är det väl bara (tror jag) att skicka in om nytt körkort till vägverket (?).
    Ngn som vet 100%?

Champis_Sanna skrev 2008-02-27 18:42:44 följande:
    När vi ändå har hindersprövningen uppe.... ska ni byta efternamn? Vem kontaktar man för att ha sitt nya efternamn på körkortet? (Göra ett nytt)
  • FruFA

I dag köpte jag örhängen & så fick jag halsbandet jag beställt på posten. Blir jättefint med brudklänningen! Skönt att det är klart !
    Nu fattas bara tiara, om jag nu skall ha en sådan...
    Skall ni andra ha det? *nyfiken*

Min blogg: frufa.blogg.se/

• FruFA

Jag köpte min i brudbutiken... Men om jag inte ´köpt både skor & väska där så hade jag tänkt att beställa denna: www.accessora.se/

JhS2008 skrev 2008-02-28 18:24:12 följande:
    Var ska ni kika på väskor, tips tips
  • FruFA

Jag tycker absolut att du kan ha en ljusgrön väska på bröllopsdagen. Fint, och när det är en färg som återkommer i erat färgtema så är det hur coolt som helst!

TREVLIG HELG alla maj-brudar !

pandis2405 skrev 2008-02-29 11:58:01 följande:
    Idag har jag lämnat in min klänning till en sömmerska. Vad fin den blev när hon nålade in den så den blev rätt storlek (måste in en storlek över bysten och litegrann över midjan också)! Angående väskor, jag köpte en liten ljusgrön väska på rea på Wedins (har ljusgrönt i färgtemat), menu funderar nu på om jag antingen ska sy en väska, jag har lite klänningstyg över som jag kan använda, eller om jag inte ska ha någon väska alls? Jag vet liksom inte riktigt vart jag ska göra av den?
  • FruFA

Ja, jag MÅSTE ha väska ! Skall ha liiiiten kamera, läppglans, servett och min mobil där i.
    Har köpt en i kuvertmodell från Fancy Fanny.

Maj10 skrev 2008-03-07 16:46:52 följande:
    skall alla ha väskor?
  • FruFA

Vi har heller inte hört ngt från våran präst...
    Kan man ringa & fråga när det blir?
    Men två veckor innan vigseln kanske är brukligt?

Brud våren 2008 skrev 2008-03-07 15:32:33 följande:

Ni andra som gifter er i maj: hur lång innan har prästen kontaktat er / kommer kontakta er?I Solna församling fick jag beskedet en vecka innan - det känns KORT??
  • FruFA

Ja, det undrar jag oxå!
    Spira kortdesign, som trycker våra kort behöver 2 veckor på sig... Jag skall nog ringa prästen på måndag & höra lite!

Godisråttan skrev 2008-03-12 10:59:04 följande:
    hur ska man göra vigselprogram om man inte träffat prästen?
  • FruFA

Tog ni kontakt med prästen själva, eller ringde han er?
    Jag ringer nog våran präst på måndag om jag inte hört ngt då...

Jelan skrev 2008-03-12 10:03:11 följande:
    Vi pratade med vår präst igår för andra gången och nu bestämde vi att vi ska ses andra veckan i april, typ 1 månad innan bröllopet. Vi ska ses då för att prata igenom hur vi vill ha akten och lära känna varandra lite bättre. Sedan så ska vi även ses veckan innan bröllopet tillsammans med kantorn så repetera lite.
  • FruFA

Ok, men då vet ni ju... Jag måste verkligen ta tag i detta - och höra med prästen...

Godisråttan skrev 2008-03-12 11:21:15 följande:
    vi ska träffa vår 21 aprill och gifter oss 3 maj. Blir tajt men det är pga hon är i kosovo och arbetar nu
  • FruFA

ALLT !
    Skall till floristen i morgon (på lunchen) & på fredag skall make-upartisten provsminka mig.
    Ni då?

Brud-08 skrev 2008-04-09 13:37:47 följande:

Det närmar sig..... det är helt sjukt vad tiden går fort.. vad håller ni på med just nu??
  • FruFA

Samma här... Man har sååå mkt i huvudet Svårt att kombinera jobb & bröllopsplanering !

Brud-08 skrev 2008-04-09 14:51:01 följande:

Det är mycket nu, floristen blir nog på tisdag, måndag träffa folk från lokalen och bestämma meny, håller på med festprogramm, så det är ful rulle.. känns bara som jag ska glömma något mitt i allt..
  • FruFA

Jag väntar på mina brudskor. Jag beställde tre olika modeller från danshopen.se - alla från Rainbow Club. Nu skall jag välja vilka jag skall ha! Kommer nog med posten i morgon *hoppas*

I går fick vi toastmasterklockan, kaffe-servetterna med våra monogram. Våra små organzapåsar är nu fyllda med vitt hjärteris.
    frufa.blogg.se/1206644155_sm_sm_hjrtan.html
    Ovanpå tårtan skall vi ha bokstäver med våra monograf i zink!

• FruFA

Näää, jag har inte varit på brudkonsultation hos min frisör ännu. Skall dit nästa vecka !
    Skall du boka på salongen du brukar gå hos så kan de säkert...

Majsis2008 skrev 2008-04-09 17:01:31 följande:
    jösses har alla varig hos frisören, kankse dags och ringa och boka d...hmm får nog göra d imorrn
  • FruFA

Åhhh, vad spännande:-
    Hoppas att det bara är kartongen/påsen som är skadad - och inte klänningen !

Mica o Krille skrev 2008-04-09 17:15:05 följande:

Jag fick min klännign nu. Dock var det skadat gods så jag måste undersöka den noga. :-/ Men so far, SOOOOOO GOOD!
Svar på tråden Maj 2008 del 3