Inlägg från: Marsaphir Marlean |Visa alla inlägg
  • Marsaphir Marlean

Har vi missat något i budgeten?

Lokalhyra 2600
    Högtalar anläggning 550
    Musiker 4000
    Dukar 0?
    Tårta 1385
    Klänning 1600
    Slöja 750
    Frack 1500
    Skor x 2 2000
    Underkläder/Underkjol
    Boende första natten 1500
    Fotograf 6000
    Kyrka/präst 0
    Solist 0?
    Mat 12000
    Serveringspersonal 0
    Ring 4200
    Dryck 2000
    Dekoreringsmaterial 500
    Porto 250
    Inbjudningskort/Tackkort 570+?
    Festprogram
    Brudbukett 1500
    Håruppsättning 3000
    Sminkning 500
    Transport 1000
    Resa 20000

Har vi missat något som ni kan se? Vore mycket tacksamt för hjälp.

• Svar på tråden Har vi missat något i budgeten?
  • Marsaphir Marlean

Solisten jobbar för kyrkan så hon verkar bli gratis, vi vet säkert i februari men hon sa inget pris när vi bokade henne iaf. Men vi glömde fråga.

Morgongåva tar jag inte ifrån bröllopskontot då den antagligen kommer ges någon gång veckan innan *som överraskning*, och det blir en dag på Lundsbrunn SPA *är HELT underbart* med massa bubbelpool, bastu, ångbastu och ansiktsbehandling/massage.

Manikyr bad jag om att få presentkort på i julklapp så det är fixat, behöver bara boka tid.

Kyrkoprogram trycker vi upp hemma hos någon av våra föräldrar som har laserskrivare. Gör något fint i samma stil som inbjudan i Word tänkte vi.

Corsagen ingår i brudbukettspriset *SKA det göra anser jag* och murgrönor till borden kommer vi nog köpa nära impå för att kapa av rankorna till dekoration.

Present till toastmadame och toastmaster har vi inte funderat på, tänkte mest bjuda dem med respektive på fin middag några veckor efteråt och tacka. Lite mindre stelt då.

Smycken har jag många hemma, är väldigt traditionell av mig så det blir något gammalt och fått.

Allt porslin ingår, dukar och servetter är däremot ett problem vi försöker komma på en lösning på. Vill gärna ha linne, men det verkar bli raggning på auktioner som gäller...

Väska ser jag inget behov av, bara ryggsäck eller någon kabinväska för dagen efter kläder till övernattningen. Ringar och hindersprövning får killen ta och ansvara för.

Blivande mannen är tråkig och vill se ut "som vanligt", bara vanlig klippning innan bröllopet.

Ringkudde är onödigt och ringask får vi av guldsmeden.

Placeringskort gör vi själva.

Strumpeband HATAR jag men annars skulle väl det ingå i underkläder tillsammans med strumpor?

Digitalkamera äger vi, funderar däremot ev. på att köpa engångskameror till festen, men det känns lite krystat, de som står oss närmast har alla digitalkameror. Mamma, pappa, vi, våra närmsta kompisar, så 5 kameror är där utan tvekan, säkert mer. Det tänkte vi be folk ta med sig i inbjudan.

Kort av fotografen kommer vi välja ut med omsorg, det är billigare att köpa alla bilder direkt än att efterbeställa *är ju då bättre att ta ett kort för mycket än ett för lite och lägga ut en större summa på en gång än att ta det pö om pö och få det dyrare.

• Marsaphir Marlean

Jo men det är redan köpt, är på samma post som inbjudningskort.

• Marsaphir Marlean

Exakt, en onödig kostnad för bilder som inte oftast blir så bra. Digitalkameror ger ju bättre bilder.

Svar på tråden Har vi missat något i budgeten?