Inlägg från: Blivande fru pettersson |Visa alla inlägg
  • Blivande fru pettersson

Möhippe-paranoia

Hej!

Sitter och försöker klura ut om det är något skumt på gång.
    Ska åka upp till Stockholm och träffa min tärna - tillika bästa väninna för en skön tjejhelg. Det slumpar sig så att en annan kompis från Göteborg också ska till Stockholm i helgen och vi ska passa på att ta en fika. Dessutom visade det sig nu att min M2B´s kusin (som jag umgås med regelbundet) kommer åka till Stockholm med samma båt som mig. Tada - tänker den blivande bruden - kanske är det en möhippa på gång?

Samtidigt känner man sig fånigt paranoid, och tänker att det egentligen är alldeles för tidigt för en möhippa (gifter oss 6/6) samtidigt som jag bett om att den eventuella möhippan inte ska hållas så nära inpå bröllopet. Plus att min tärna smsade mig: Vi är tillbaka i Stockholm 15:30. VA? Vaddå tillbaka i Stockholm? Vi ska ju vara i Stockholm hela tiden??!

Kommer känna mig urbota korkad när jag kommer tillbaka på söndagnatt helt ohippad.

Är det någon annan som har möhippe-paranoia?

• Svar på tråden Möhippe-paranoia

Thihi, då är du snäppet värre än mig kanske. Själv ser jag fram emot min möhippa, när den än blir. Gillar knasiga upptåg, men vore tacksam om de skedde på annan ort, då jag jobbar som skolkurator och ön är liten. Vill inte att mina stackars elever ska råka springa in i mig då jag klipper kalsonglappar eller något annat galet!

Min värsta mardröm är att behöva spela in en cd-skiva. Gaah! Är helt tondöv!

JAPP. Och vilken möhippa sen!

Ja, jag hade ju mina aningar. Men när jag och sambons kusin klev av båten så skildes vi åt. Hon skulle till sin kompis, och jag skulle in till Stockholm för att träffa en kompis för en fika innan min tärna skulle komma. Vi träffades, fikade och skildes åt. Hon skulle träffa sin syster så hon var tvungen att gå. Min tärna klev av tåget, vi gick och låste in väskan. Jag kände mig lite besviken över att det inte var någon möhippa på g, och kände mig ganska dum som trott att det skulle vara en. Vi går till "Spottkoppen" för att träffa hennes kusin innan vi går vidare och letar tränklänningar. Och när vi står där knackar någon mig på ryggen: OCH DÄR STÅR FEM AV MINA NÄRMASTE VÄNNER!

Jisses vad jag grät när jag såg dem. 3 hade åkt från Östersund, 1 från Göteborg och så sambons kusin från Gotland. Jag fick ett kuvert med pengar som de samlat ihop (1200 kr) så jag slapp samla ihop dem själv. Grät igen! Fick ett brev från min systerdotter som tyvärr inte kunde vara med: Grät IGEN!

Jag fick en vacker slöja på mig och så bar det iväg!

Först en fika, sedan en brudsminkning av en makeupartist på Kicks och därefter begav vi oss till Slussen via tunnelbanan. Därifrån fick jag sedan BLUNDA medan de ledde mig till färjeterminalen: VI ÅKTE FINLANDSKRYSSNING!!

De hade bokat buffé, dryck och fixat roliga lekar som vi lekta i ensamheten i vår hytt. Inget pinsamt någonstans. De försökte dock anmäla mig till Karaoke, men det var försent.

Hade sedan en helkul kväll, där vi av en slump sprang in i ett svensexegäng så vi umgicks med dem ett tag. Kom i säng kl. 8 på morgonen!!

Ja, min sambo visste alltihop den rackarn! Men känns faktiskt riktigt bra att de (eller mest min tärna) faktiskt tog med honom i planeringen. Hoppas på samma behandling då det närmar sig hans svensexa.

Det var alldeles underbart. Och de åkte så himla långt för att vara med!

Svar på tråden Möhippe-paranoia