• art deco

Riktigt bra sömmerska till tuff brudklänning!!!

Ja, som sagt, söker med ljus & lykta efter någon som kan sy upp en brudklänning till mig. Kvalitet med bra tyg, och en person som förstår sig på det där lilla extra!!! Söker på nätet, men har inte fått någon bra känsla för någon ännu...
    Min stil går åt det tuffare hållet, typ garamaj:

www.garamaj.se/docs/modeller/ellegie.htm
    eller monique lhuillier
    www.preownedweddingdresses.com/images1/2004b.gif

Skulle bli så glad om någon kunde tipsa mig!!
    Bor i Stockholm.
    Har provat garamaj's ellegie, och den är HELT underbar, men kostar 18.900, vilket är i dyraste laget, men hittar jag ingen som kan sy åt mig.....
    Tack för er tid!!!! Väntar med spänning....

• Svar på tråden Riktigt bra sömmerska till tuff brudklänning!!!
  • art deco

TACK för ditt tips! Ska kontakta henne! Hoppas hon har tid bara...!

• art deco

Nu har jag bestämt träff med Caroline, på Stass! Hon lät jätte-trevlig, så det känns som en bra början!
    Imorgon ska jag dit, och diskutera modell och få tips på bra tyg, vill ju verkligen ha den bästa kvalitén. Gillar inte för glansiga tyger, utan vill ha en mer "matt" känsla! Hoppas verkligen att det går bra imorgon.... Tack igen för tips!

• art deco

Synthetic, vad är det för återförsäljare, är det någon man kan kontakta? Blir ju nyfiken! Vilken av klänningarna menar du, den korta, eller långa?

• art deco

Träffade Caroline igår! Supertrevlig, och hade mycket ideér! Min klänning skulle kosta ca 5000 kr. Då tittade vi på lite dyrare tyger.
    Men jag kan inte bestämma mig om jag ska sy upp, eller köpa garamaj's ellegie!!!!???
    När jag provade den var det verkligen kärlek vid första ögonkastet.... Kvalitén kändes verkligen helt underbar, och den är lite tuff, precis som jag vill ha den....
    Måste ringa dit idag och säga hur jag ska ha det....
    Åhhh, dessa beslut....

Svar på tråden Riktigt bra sömmerska till tuff brudklänning!!!