är det verkligen fel med papperstallrikar på bröllop?
Vi är också inne på att använda papptallrikar på vårt bröllop.. För vi tycker inte det skulle vara så roligt att stå o diska dagen efter :-/
Vi är också inne på att använda papptallrikar på vårt bröllop.. För vi tycker inte det skulle vara så roligt att stå o diska dagen efter :-/
Jag tror inte våra gäster bryr sig särkilt mycket om vad det är för tallrikar de äter på.. Menar som det redan skrivits i tråden så finns det många fina sorters papptallrikar..
Iom vi ska ha ett litet bröllop så känns det bara fel att komma med pampiga tallrikar och hela "baletten" när jag vet att de som kommer ändå vill fira oss och inte våra tallrikar *skrattar*
Sen så funderar jag lite på den komentaren " om man inte har råd att ha fina tallrikar så borde man skjuta upp bröllopet tills man har råd". Det tycker jag är ganska motsägelsefullt då det är inte billigt med något som har med ett bröllop o göra.. Allting handlar om Var man väljer att lägga lite extra pengar på. om man väljer att lägga mer pengar på t ex tallrikarna istället för att lägga dem på en finare klänning, kostym, ring, resa.. vad det än må vara... Det är lite en smak sak som sagt.. Men om folk skulle klaga på vår dukning så anser jag inte dem som riktiga vänner eller familj.
Är det någon som vet var man kan hyra porslin i värnamo trakten? och vad det kostar? Bara för att veta priserna.. för jag har märkt att det är många sådana ställen finns i de större städerna.. :(
Men som sagt vi kommer att ha det enkelt... med snygga papptallrikar.. om jag inte kna hitta någon som ligger här inärheten och som inte kostar skjortan
Jag har fortfarande inte hittat något ställte här som kan hyra ut porslin så vi kör med papptallrikar. Vi kommer att köra Buffe med grillad kyckling och då passar det bäst med just papptallrikar. Jag var inne på Duni precis och hitta super snygga tallrikar med blårand som inte ser ut som papptallrikar.
blivandefrularsed :
Jag håller med dig.. Det känns lite så att man kommer på en hel del som man inte visste att man behövde.
Jag kan bara säga att för min del så bryr jag mig mindre om folk skulle prata om vårt bröllop efteråt för har de inget bättre att prata om så får det vara så.. och eftersom vi endast ska ha för de närmaste och betalar allting själva så känner jag att ska de klaga så får de helt enkelt vänta tills det är deras tur och kan se hur lätt det är att komma upp i dyra kostnader.. För som det skrivits i andra trådar.. När det gäller bröllop så skjuter priserna upp i höjden rejällt.
Men varför inte köra ett verkligen "budget" bröllop?? Med det allra billigaste av allt.. och köra budget som tema? för det är verkligen orginellt.. Snarare än att köra något som alla andra kör. Tur att vi alla är olika..