Nienna skrev 2008-03-06 11:21:15 följande:
Välkommen hit! Jag tror att det bara är 2008-08-09 som är en "äkta" Jämtlandsbrud, dvs både är härifrån och ska gifta sig här, själv är jag ju Ångermanländska boende här och ni andra verkar bo på annat håll...Vi gifter oss den 19 juli och skickade inbjudningarna redan i januari eftersom det varit helt hemligt att vi ska gifta oss. Vi ville inte riskera att nån planerade in nån semester eller så. Annars är det mesta klart, det är mest sånt som bara ska fixas dagarna innan som är kvar. Mat, tårta, blommor osv.Ska ni ha festen i lokalen du hade bild på? Var ligger den? Såg ut att vara jättefint i alla fall, kyrkan också. Vi gifter oss borgerligt utomhus, här i Laxviken, och har festen i vår bygdegård.
Ja, det är vår festlokal, den ligger ganska nära kyrkan ( i Ede ) Inne är den kanske inte så fin för bröllop, men det tänkte vi fixa med lite tyg å så.
Jag tror också att allt vårt är klart förutom det som ska fixas sen närmare bröllopet. känns lite tråkigt..! Jag stressade ihjäl mig i början för att hinna med allt, de hade jag inte behövt göra. Så nu köper jag lite saker då och då om jag hittar nått som känns bra..