• Limbolight

Någon mer som har budget på max 10.000?

Vi ska ha ett riktigt billigt bröllop, och jag har märkt att det inte är så lätt att få till detaljerna man vill ha med lite pengar.

Fler som inte ska spendera en förmögenhet, men som kanske ändå kan dela med sig av tips på "det lilla extra"?

Vi kan väl hjälpas åt med RIKTIGA budgettips!

• Svar på tråden Någon mer som har budget på max 10.000?
  • lillapinglan

Jag hörde om någon som gifte sig i kyrkan och hade knytis-picnic i en närliggande fin park..
    De som var där sa att det var jättetrevligt.

• Limbolight

Ett bra tips!

Nån mer?

• malous

Är det inom ngt speciellt område som du vill ha tips?

• grabbarna

gör man maten själv kommer man undan relativt billigt,
    ha festen hemma i trädgården eller på annat ställe som inte kostar pengar att hyra,
    finns det folk i bekantskapen som kan ställa upp som fotograf, att fixa hår etc kan man spara en hel del.
    man behöver inte köpa en bröllopstårta att själv baka en tårta går lika bra,
    att köpa lösa blommor och binda själv eller plocka blommor på ängen
    köpa en begagnad klänning eller köpa en från kina

• Jiel o Deps

Vi har inte satt upp någon budget än, så långt har vi inte kommit. Men då ingen av oss har en massa pengar (och inte heller vill bli urfattiga efter bröllopet) så kommer det att bli en tajt budget. Mycket möjligt att det blir typ 10 000.

Jag har läst om många som haft knytis och att det blivit väldigt
    bra. Så det är definitivt något att tänka på.
    De sakerna jag oroar mig för mest är ring, kläder, plats för vigsel (vi ska ha det borgligt) och lokal till ev fest. Det är ju sådant som kostar en del hur man än gör tycker jag.

Funderingar finns att ev boka bord på en fin restaurang som vi äter middag på allihop efteråt (alltså ingen fest) och att var och en då får betala för sig själv. Felet då är att jag vet att tex min mor o bror kommer att få svårt att betala för sig där.

Bästa tipset på att få det så billigt som möjligt är ju att ha vänner som kan göra en del av det åt en. Som tex hår, smink, kanske känner man någon som har en lokal att LÅNA ut osv. Men för oss som inte känner typ någon som kan hjälpa till med det gör det lite knepigt.

Man kan ju alltid ta betalt av gästerna, det kan bli deras gåva till er.

Ja, jag är också ute efter en massa tips...

• Limbolight

Alla stora grejor, som klänning, mat, lokal och musik är redan fixat. Jag menar mest i dekorationsväg, allt sånt där extra som man gärna vill ha, men som lätt kostar pengar.

• Mrs Fairy

Vi kommer också ha begränsad budget.
    Borgerligt, hemma med bara familjerna, gör egen buffé, hyr klänning etc. Låter trist men vi har inte mer att röra oss med men det kommer bli fint ända (hoppas vi )

• Äntligen är det min tur

Beroende på vilken årstid???

Kolla vad naturen har...
    Kastanjer o färgade löv på sensommar/höst
    Björkris
    Pinnar, kottar går att måla med nån gammal färgskvätt som står
    Stenar går även att spraymåla
    Gör ljuslyktor av gamla barnmatsburkar med ståltråd
    Låna grejjer hos folk. Kolla vad de har o fråga fint om ni får låna....

• ohlala

10 000 - tycker jag låter som väldigt mycket på bara dekorationer. eller menar du ibjudan, dekorationer, favours, tiara och slöja, sminkning, naglar och hår etc?

vart i landet bor du? när gifter du dig? så skall jkag försöka hjälpa dig.

• Princess Nightingale

Nar det galler bjorkris... tank pa att vissa ar valdigt allergiska- tank igenom om ni har allergiker i gastlistan :)

Svar på tråden Någon mer som har budget på max 10.000?