HEj alla som inte tycker sig ha någon som kan hjälpa till.
På vårt bröllop kommer nästan varenda gäst att ha en liten eller stor funktion. Släktingar bakar tårtor och gör bufférätter, kompisar dekorerar, fixar ljud, en av tärnorna är bröllopskordinator, och min och min killes uppgift är att få alla att tycka att det är roligt och speciellt att hjälpa till. Vi frågar ju naturligtvis om de skulle VILJA hjälpa till med något, och de får själva välja vad de vill göra. Jag har hjälpt till på säkert 10 st bröllop med allt från att panikåka till IKEA dagen innan, till att vara toastmaster och värdinna. På kvällen innan har vi en grillkväll för alla involverade (de tar med sig grillmat själva). Vi försöker hjälpa till med boende för de flesta (husvagnar på tomten, madrasser på golver och kompisars hus. Ingen risk heller att bröllopet bli lite svårstartat och stelt, eftersom alla känner sig delaktiga och många har träffats innan. Själv tycker jag det är det roligaste som finns att hjälpa till på bröllop, alla är så glada och man lär känna nya vänner. På festen skall ingen gäst behöva göra något speciellt. Då är de bara gäster. VI har en som tar hand om köket, och gamla kompisar som serverar. När vi åker till Tyskland och köper spriten skall vi också köpa någon flaska bra vin till alla dem som hjälpt till mest som tack för hjälpen.
Så tänk en gång till. Kanske är det du som bara tror att ingen vill hjälpa till... Fråga så får du se.
kram