Inlägg från: 2008-08-09 |Visa alla inlägg
  • 2008-08-09

Någon mer som har budget på max 10.000?

De som tar emot anmälan till vårt bröllop, ska få fråga gästerna om de är allergiska mot någon mat eller pollen (eftersom vi tänkte ha björkar i lokalen) Ett väldigt billigt pynt-tips!
    Men det kan ju vara bra att fråga gästerna först tror jag..

Och ska man försöka att spara in (som vi också gör) så gäller det att sätta sig ner och fundera på vilka som kan vad
    Jag har tex 2 kusiner och tärnan som är duktiga att sjunga, så där har vi solister.
    Min tärna är frisör, så där har vi frisyren.
    osv osv.

Och i flera dagar har jag nu gått omkring och funderat på vem som ska kunna tänkas kompa på gitarr i kyrkan, till solosångerna..och tänkte tillslut att jaja, det får väl kosta det då..
    MEN då säger min blivande att en av hans barndomskompisar spelar i band (gitarr) och han är bjuden på bröllopet! Så nu ska vi fråga honom

• 2008-08-09

Men vi ska ha buffé, och jag stoppar helt enkelt receptet på tex potatissalladen i händerna på mina systrar!
    En potatissallad efter recept kan ALLA göra, oavsett hur hemma du är i köket
    Brödbakningen tänkte jag lämna över till nån som bakar mycket, dvs SVÄRMOR!
    Det roliga är (för det kan ju låta som att vi utför något slags straffarbete, haha!) att ALLA tycker det är jätteroligt att få hjälpa till!

• 2008-08-09

Kan nog ligga en poäng i det! + att vi kommer att dela ut uppgifter under själva vigseln (plocka bort porslin, ta fram tårtor m.m.) till tex syskon och syskonbarn. Just för att våra MAMMOR ska kunna sitta stilla, annars är de ju snabba att hoppa upp för att hjälpa till!

• 2008-08-09

Åh shit, det hade ju kunnat sluta väldigt tråkigt!

Svar på tråden Någon mer som har budget på max 10.000?