• kära Karin

kreativa tips för underbart budgetbröllop

Hej. JAg är helt övertygad om att det går att göra ett underbart bröllop med små medel. JAg skulle vilja komma i kontakt med er som också har den ambitionen. Vi hyr en bygdegård för 3000 kr med allt porslin och glas. Maten gör vi själva (tar gärna emot lyxiga budgettips)och bekanta (som jag har hjälpt på deras bröllop)serverar. Fördrink istället för champagne, vin och sprit från tyskland, bar till sjävkostnadspris och förinspelade band som någon spelar på kvällen. Det svåraste är klänning och smink/hår. Det blir ju faktiskt extra speciellt med proffs som gör smink och hår. Någon som vet någon bra i Göteborg? Jag har svårt att hitta en klänning som passar mig, så jag skulle så gärna sy upp en. Någon som vet någon duktig och billig "sömmerska".
    Vi bygger hus samtidigt, så alla pengar går dit. VI har bestämt att skriva typ: Bröllpspresenter undanbedes, men för den som ändå vill ge en gåva önskar brudparet bidrag till sin efterlängtade utbyggnad. Vad sägs om det? Hur gör ni med föräldrar? Delar ni på kostnaderna med dem? Om det är många som är intresserade av denna länken kanske vi skall göra en medlemsgrupp? JAg vet inte hur man gör.

Hälsningar kära Karin

• Svar på tråden kreativa tips för underbart budgetbröllop
  • Blondie77

Hej!

Här har du en till som bygger hus samtidigt som vi planerar bröllop!!! Va kul att det finns fler :)Jag vill oxå ha ett "budgetbröllop"...hur stor budget vet jag inte än för vare sig hans eller mina föräldrar har talat om hur mycket eller ens omdu vill betala nått :) Jag köpte min klänning på tradera.se....där kan du hitta otroligt vackra klänningar för bara 1500 kr och dom sys upp efter dina egna mått :)

• kära Karin

Var på tradera hittade du klänningarna?

• Blondie77

sök på brudklänning och säljaren heter topdress :)

• Blomsterbrud

Vi bygger ine hus men spara för att bygga altan till bröllopet...
    Man slits melan prioriteringar hela tiden...

• Paeonia

Här är en till som bygger samtidigt som vi planerar bröllop! Vi kämpar med vår utbyggnad och gjort det nu under några år! Det går kanske sakta med bra blir det.

Man vill ju inte ta pengar av det lån som är ämnat för husbygget så det blir att prioritera.

Vi prioriterar att få resa eftersom vi unnar oss det alltför sällan sedan vi skaffade barn. Därför så skippar vi helt fest med middag efter vigseln.

Vi lägger all planering på själva vigseln, den ska bli storslagen! Ska ha båda solist och manskör (hoppas jag på ivarjefall, väntar på svar). Jag får klänningen uppsydd av en vän som är sömmerska, hår och smink fixat av proffs. Sen blir det brudskål och snittar på kyrkbacken som serveras och fixas av cateringföretag, sen drar vi i bil modell finare.

Vi känner att det är helt rätt för oss att göra på det viset.

kram Paeonia

• Blomsterbrud

Paeonia
    Det är skönt när man hittar ett sätt som känns "oss" att ha bröllopet på
    Detta byggande är inte lätt.
    Vi sparar till båda sakerna, inga lån så vi får låna av oss själv mellan våra sparkonton
    Känns ju som att altanen varar längre än festen så det gäller att hålla i slantarna..

• Millie84

Hej, här är ännu en till som bygger samtidigt som bröllopsplaneringen! Är så tråkigt om man måste prioritera bort det ena för att få det andra :(
    Så alla budgettips tas emot tacksamt :)

• Paeonia

Ja, det finns nog ett liv efter bröllopet, tror jag

Sen ska jag inte sticka under stol med att ju mer jag läser på det här forumet om festlokaler, dukningar, menyer, folk som ska lägga sig i problem, festprogram, vilka ska man bjuda på festen, dresscode problem osv osv. Så känns det rätt skönt och bara luta sig tillbaka och bara fundera på om dottern behöver ny baddräkt eller inte inför resan........

Kram

Blomsterbrud skrev 2008-01-28 08:50:16 följande:
    PaeoniaDet är skönt när man hittar ett sätt som känns "oss" att ha bröllopet på Detta byggande är inte lätt.Vi sparar till båda sakerna, inga lån så vi får låna av oss själv mellan våra sparkonton Känns ju som att altanen varar längre än festen så det gäller att hålla i slantarna..
Svar på tråden kreativa tips för underbart budgetbröllop