kreativa tips för underbart budgetbröllop
Hej. JAg är helt övertygad om att det går att göra ett underbart bröllop med små medel. JAg skulle vilja komma i kontakt med er som också har den ambitionen. Vi hyr en bygdegård för 3000 kr med allt porslin och glas. Maten gör vi själva (tar gärna emot lyxiga budgettips)och bekanta (som jag har hjälpt på deras bröllop)serverar. Fördrink istället för champagne, vin och sprit från tyskland, bar till sjävkostnadspris och förinspelade band som någon spelar på kvällen. Det svåraste är klänning och smink/hår. Det blir ju faktiskt extra speciellt med proffs som gör smink och hår. Någon som vet någon bra i Göteborg? Jag har svårt att hitta en klänning som passar mig, så jag skulle så gärna sy upp en. Någon som vet någon duktig och billig "sömmerska".
Vi bygger hus samtidigt, så alla pengar går dit. VI har bestämt att skriva typ: Bröllpspresenter undanbedes, men för den som ändå vill ge en gåva önskar brudparet bidrag till sin efterlängtade utbyggnad. Vad sägs om det? Hur gör ni med föräldrar? Delar ni på kostnaderna med dem? Om det är många som är intresserade av denna länken kanske vi skall göra en medlemsgrupp? JAg vet inte hur man gör.
Hälsningar kära Karin