• Kärlek ger näring åt själen

Egna Tvålar?

Är det någon som ska göra egna tvålar?

Jag köpte tvålrosor på Jysk igår. Både vita,rosa och röda.

Så nu är min tanke om man skulle göra eget två och lägga ett rosblad där i.. och antingen ge som gåvor eller att ha på toaletterna. Tänkte det kunde vara lite roligt att ha lite sådana saker istället för en massa annat

Någon som har gjort två själv tidigare och vet om det är svårt eller ej?

• Svar på tråden Egna Tvålar?

*puffar lite*

• tonårsmorsa

Har inte gjort tvål själv, men tror inte det är så svårt. En sak jag reagerar över om man tänker ha dem på toaletten är att jag själv aldrig skulle vilja använda en tvål som alla andra använt - hur mycket bakterier som helst som sprids den vägen. Nej flytande tvål där tack. Men som present kan det vara en kul grej.

Tonårsmorsa..

Hmm jag tänkte inte såå långt *skrattar* trots att jag jobbar inom vården *Asg* snacka om hemma blind

Ja jag tänkte på det med som present. Kunde vara lite kul att få

jag såg att de hade sådana "gör din egen tvål" till barn men frågan är om det är tillräckligt bra eller om man ska köpa det i hobby affärer istället

• matildaochniklas

Jag gjorde egna tvålar för några år sedan, har för mig att det var ganska lätt. Jag köpte ngn sats från panduro

• lycklig78

Crearome har många "kit" man kan köpa också.

• Kirsto

Jag har gjort tvålar med Panduros genomskinliga tvålmassa. Den var bra! Fick en tvål av mannens systerdotter som knappt gjorde en ren, så jag rekommenderar Panduro eftersom det faktiskt gick att tvätta sig. Vill du lägga i ett rosblad, fyll formen till ungefär hälften med tvålmassa och låt ytan stelna lite. Lägg i rosbladet och fyll upp formen.

Jag köpte en för barn för att se hur det går *skrattar* Där fanns allt med både färg, dekoration m m .. Tänkte göra en test här hemma först för att se om det blir något av det *skrattar*

Tack för tipset Kirsto..

När jag gör det till Gästerna så blir det att jag köper det ifrån Panduro

• Kirsto

Kärlek ger näring åt själen: Jag menar inte att inget annat märke kan vara bra så testa först! Är ju bra om det finns billigare.

Kirsto Jag förstod hur du menade Men jag tänkte mer om det var något jag skulle tycka var roligt *känner mig själv därför så *

det jag köpte nu var med mallar,färg,glitter,band, o 250gr tvål flingor för 59,95 hehe

• Kirsto

Kärlek ger näring åt själen: Aah! Med det är ju helt rätt ju. Man ska ägna sig åt roliga saker i så stor mån som möjligt! Jag tycker inte att det är värt att pyssla om man inte är road av det, bättre att köpa färdigt i så fall. Billigt set du fick tag på!

Kirsto Hehe För jag har en maaaassa garn som jag ska sticka upp till en lappfilt (någon gång).. För tyvärr är jag nog den tjejen som tycker det är roligt ett tag sedan när jag inte får rätt på det så tröttnar jag *asg* NOLL tålamod *asg*
    Och iom att det kitet jag köpte var till för 5-åringar så täntke jag "Då kan det ju inte vara svårt"

Ja det tyckte jag med Köpte det på Eko

• misstrixie

Ett tips till den som vill piffa upp flytande tvål: köp en vanlig tvål med transparent pumpflaska, finns en massa billiga sorter (om den har etikett så kolla så att den går att pilla bort) och fyll med transparent (eller svagt färgad om man vill det) refill-tvål, och sen är det bara fantasin som sätter gränser för vilka fina saker man kan pilla ner i flaskan (ja, så länge de inte är för stora eller så små att de sugs upp och täpper till pumpen). Snäckor, blommor, hjärtan, prydnadsstenar eller andra små saker som passar med temat eller är bröllopsrelaterade... Jag har en sån flaska hemma som jag fyller vid speciella tillfällen (jul, halloween osv.) med små tema-saker och jag lovar ALLA som tvättar händerna i mitt badrum kommenterar tvålen!

Jag funderar på att lägga i ett spetsstrumpeband, fejk-vigselringar, en konstgjord ros och kanske något annat som jag inte kommit på än. Tar gärna emot tips.

• misstrixie

Kastade om ordningen där lite, oftast är det lättast att placera dekorationerna i flaskan först och sen ringla i tvålen försiktigt!

• Kirsto

misstrixie: Vilket bra tips! Blommor (fake kanske är bäst) låter ju fint!

Svar på tråden Egna Tvålar?