• misstrixie

Egna Tvålar?

Ett tips till den som vill piffa upp flytande tvål: köp en vanlig tvål med transparent pumpflaska, finns en massa billiga sorter (om den har etikett så kolla så att den går att pilla bort) och fyll med transparent (eller svagt färgad om man vill det) refill-tvål, och sen är det bara fantasin som sätter gränser för vilka fina saker man kan pilla ner i flaskan (ja, så länge de inte är för stora eller så små att de sugs upp och täpper till pumpen). Snäckor, blommor, hjärtan, prydnadsstenar eller andra små saker som passar med temat eller är bröllopsrelaterade... Jag har en sån flaska hemma som jag fyller vid speciella tillfällen (jul, halloween osv.) med små tema-saker och jag lovar ALLA som tvättar händerna i mitt badrum kommenterar tvålen!

Jag funderar på att lägga i ett spetsstrumpeband, fejk-vigselringar, en konstgjord ros och kanske något annat som jag inte kommit på än. Tar gärna emot tips.

• misstrixie

Kastade om ordningen där lite, oftast är det lättast att placera dekorationerna i flaskan först och sen ringla i tvålen försiktigt!

Svar på tråden Egna Tvålar?