• 30 augusti

10 kg på 3 månader?

När jag tänker på vad jag äter undviker jag
    kolhydrater och äter istället proteiner.
    Typ kött, fisk, ägg m. sallad. (bl a Jennifer Anistons väg till sitt fantastiska utseende har jag hört).

Det är det där "åtta skivor bröd om dagen" som jag tror hänger kvar hos många + att jag tror det är en kost många tjejer föredrar. Blodiga biffar är inte det jag drömmer om utan snarare gott bröd. Det är nog nyttigt med ris, potatis, pasta, bröd men man blir inte smal av det.

Motion och muskler är också ändå vägen på lång sikt, muskler gör att du ser smalare ut oavsett vikt. Jag promenerar mycket.

Nu vet jag ju inte om dessa tips hjälper dig att gå ned 10 kg på 3 mån. Jag är en som vill förbli som jag är och då funkar detta. Men förhoppningsvis något att tänka på.

• 30 augusti

Jennie med ie,
    Äsch, jag är inte rädd för kolhydrater. Jag äter det mesta, inkl. alla onyttigheter.

Det är bara kolhydrater jag undviker när jag känner att det har blivit för mycket av det goda och det funkar. Varierad kost är självklart det bästa men i Sverige har man ju betonat kolhydrater som ngt väldigt bra i överdrift åt andra hållet.

Jennifer har väl alltid sett strålande ut, men faktum är att hon är minst 10 kg lättare idag än när hon började i Vänner...titta på inledningsbilderna (gamla) och sedan på själva programmet så ser du skillnaden. Och enligt henne så är det lowcarb och träning som är hemligheten, hon har också varit öppen med att hon alltid har kämpat med vikten. Vilket ju iof sig är svårt att förstå när man ser henne...

• 30 augusti

Ok då, förlåt att jag drog upp henne det var kanske ett dåligt exempel.

Men vill ni ha muskler som syns efter träning så är lowcarb en metod. Sedan behöver man ju inte vara lika smal som henne för det.

Catherine Zeta Jones kanske är en bättre förebild i allmänhet?

Svar på tråden 10 kg på 3 månader?