• Upprymd

10 kg på 3 månader?

Hej på er!

Hur går jag på bästa sätt ner 10 kg på 3 månader?

Har någon testat äppelcidervinäger?
    Nutrilettes "bars"? Promenader före frukost?

Jag söker guldknep!

Hoppas på svar snart!

• Svar på tråden 10 kg på 3 månader?
  • Jennie med ie

30 augusti. Ja jag håller med dig där, mindre kolhydrater än man fått "lära sig" i Sverige kan man gärna äta. Så mycket smörgåsar och så mycket potatis verkar inte nödvändigt precis *ler* Men många verkar undvika kolhydrater in absurdum...

Jennifer Aniston. Visst syns det att hon gått ner i vikt. Men jag tycker inte hon blivit vackrare.

• 30 augusti

Ok då, förlåt att jag drog upp henne det var kanske ett dåligt exempel.

Men vill ni ha muskler som syns efter träning så är lowcarb en metod. Sedan behöver man ju inte vara lika smal som henne för det.

Catherine Zeta Jones kanske är en bättre förebild i allmänhet?

• Majälva

mmm... och vad gäller Catherine Zeta Jones blir man ju mörkrädd när man läser en skvallertidning hos frissan och det står att hon "har uppenbara problem med vikten, se på bildebevisen" - tjejen är gravid men det nämns inte i en endaste rad!!

Jag kan (kanske) "förstå" om man nu vill att varenda liten muskel ska synas på kroppen och att man då måste äta "lowcarb" eller nåt, men det är oerhört synd om detta är det gällande idealet och något alla måste sträva efter för att anses som vacker.

Personligen tror jag nog att det finns få kändisar som passar som bra exempel på någon som gått från övervikt till en hälsosam vikt. De flesta verkar ha gått från smal till mager.

Jag säger inte det för att säga emot dig , 30 augusti, utan bara för att jag tycker det är viktigt...

• Anonym

Ojdå, så många experter här finns inne. Vissa tror sig veta vad som behövs för man ska gå ner i vikt tex gå ut och gå före frukosten, ät diten och daten, gör si och så med mera.

Självkalrt vet alla att det gäller att röra på sig, äta rätt osv, MEN det är inte alltid så lätt för alla männsikor.
    Det är INTE bara att se till att bestämma sig.
    Oftast ligger det något annat bakom och vissa kan helt enkelt inte ändra sina vanor så lätt, tyvärr.

• Jennie med ie

Det finns många kvinnor med vältränade kroppar här i världen *ler* Och inte alla har använt sig av samma metod och samma kost, så en undergörande diet för vältränade kroppar som passar alla är jag övertygad om inte finns. Men visst behöver man generellt mer protein för att bygga upp sina muskler än för att "bara" gå ner i vikt.

Det kommer nya forskningsrön hela tiden. Och just nu är lowcarb väldigt "inne". Och jag tycker inte det är fel med att köra med en sådan diet om man mår bra och det funkar osv, men jag tycker mig uppleva att många börjar med det för att det är en "modefluga" och för att den och den snygga kändisen använder den, utan att veta varifrån teorierna kommer och vilka fakta det hela bygger på. På samma sätt är ViktVäktarna väldigt "inne" i perioder.... en s.k fett-bantning har varit "inne" i perioder osv.

• Irpan

Mitt ex. hade en jättebra metod: När han kände sig lite för tjock slutade han helt enkelt äta chips ett tag - mkt bra resultat! (Ingen bra metod för mig dock som inte tycker om chips...).

Vet inte om någon redan sagt detta, men jag tror kanske det förtjänar att upprepas i alla fall: ni som hålelr igen på maten och dessutom tränar - tänk på att även muskler väger! En del gör misstaget att stirra sig blind på vad vågen säger istället för att se på helheten...

• Lucifer

Jag tycker Jennifer Aniston var 100 gånger vackrare när hon vägde tio kilo mer än idag.

Bra mat och lagom med motion är bra. Tänk på att inte äta för lite, och så klart inte för mycket. Viktigt är att få en bra sammansättning av fett, proteiner och kolhydrater och vitaminer. Lycka till.

• Godisråttan

Hej!
    Är reductil och Xcenical effektivt?

• Hestia

Godisrattan - Beror pa vad du menar med effektivt. De gör att fettet du äter inte stannar i kroppen utan att du far rejäla fettdiarréer var gang du äter fettrik mat (och da skall du tydligen vara nära en toa, annars kan det ga illa).
    Poängen med dem är att du skall lära dig äta bättre, för annars gar du upp i vikt igen när du slutar med tabletterna.
    Dessutom skall du visa att du är seriös med att ga ned i vikt, d.v.s. ha försökt äta bättre och motionera innan du far dem utskrivna.

• Anonym

Hur klarar ni er utan vin?? jag går inte ner efterson jag bara älskar att sitta och tjöta en kväll med vin.. och gärna fler än en gång i veckan;)

Svar på tråden 10 kg på 3 månader?