Inlägg från: Storasystern |Visa alla inlägg
  • Storasystern

Barnkarusellen

Hallå!

Först ut i nya tråden! Hurra!

• Storasystern

Har inte riktigt ork och ro att skriva så mycket just nu, men jag läser allt!

Lilla Pyret mår bra, men har lite gasig mage fortfarande.
    Det som har funkat bäst hittills är att ta bort mjölkproduktern ur kosten. Jag håller alltså upp ett tag för att sedan prova igen och se om han blir gasig igen. Kanske är det bara så att hans mage/tarmar vuxit till sig och det är därför han mår bättre... Har iallafall slutat med minifom och det verkar itne ha gjort någon skillnad!
    Dessvärre har han lagt sig till med ovanan att ha sin längsta vaken-period på nätterna! Han är vaken ca 4 timmar någon gång mellan midnatt och 6 på morgonen, så lite mör är man allt. Det är inte alltid så lätt att sova på dagen när han sover, det är så mycket annat som ska hinnas med också!
    Är det någon som har något tips på hur man får honom att sluta med det?

Liten - grattis igen till Mindre. Otroligt söt bäbis!

Koko - jobbigt med sjuk farmor och sjuk katt. Hur mår Conny då? Äter och sover han som han ska?

Lappis - tack för nya tråden!

Var har Vickan tagit vägen? Försvunnit helt med nya jobbet???

• Storasystern

Hallåj!

Det är svårt att hinna skriva något här tyvärr... Men jag läser fortfarande allt!

Liten - Mindre verkar vara som vårt lilla troll! Han har också en vakenperiod på natten som vara ca 4 timmar och inträffar någongång mellan midnatt och 6 på morgonen. Vi bor i hus så maken lägger sig och sover i källaren när han har gjort sitt skift, d.v.s. när jag har sovit en stund!
    När jag i 3 veckors tid inte sovit mer än ca 3 h/natt blev jag galen coh vi beslutade oss för att mannen skulle ge ersättning till bäbisen ett mål/natt så att jag skulle få lite sömn. Kan varmt rekommenderas! Sååå skönt att få sova lite så att man orkar med en gnällig bäbis (jag var också orolig för att bli hårdhänt i ren frustration!)

Jag har också ptrovat mjölkfritt i några veckor, men det gjorde ingen skillnad. Han har helt enkelt magproblem och vi väntar på att de ska växa bort! Hoppas att det går snabbt!!!
    Vill iallafall bara tipsa alla som också äter mjölkfritt om den mjölkfria hallonsporbeten som finns att köpa (CArlshamns??) som är grymt god!

Nu rä grabben hungrig - måste springa!

• Storasystern

OK, nu är mannen hemma och tar hand om lilltrollet så att jag får lite tid att skriva...

Sorbeten var inte Carlshamn utan Sia. Det finns flera smaker, men den med hallon är klart godast! Rekommenderas även till er som äter mjölk faktiskt!

Jag har lånat en bärsjal av en kompis som jag stoppar ned trollet i när han är gnällig utan att man egentligen vet varför (ofta p.g.a. magproblemen tror vi) och då lugnar han sig på några minuter. Jätteskönt på natten när man inte orkar höra hans skrik. Visserligen är det lite svårt för mig att sova när han sitter i sjalen, men det blir ungefär som att ligga på rygg och ha honom på bröstet och det är rätt OK (även om jag helst ligger på sidan när jag sover).

Jag är lite intresserad av att vara med på en tråddejt! Är det spikat när det blir?
    Just nu har bäbisen sin v8 utvecklingsperiod (tror vi. Tack Muggles för boktipset!) men när den går över så hoppas vi att han är sitt vanliga ganska glada jag och då borde det funka med brunch!

Det är otroligt spännande med alla ivf:er som planeras! Jag håller tummarna för er!

Jag hänger på till FL vid en eventuell flytt förståss!!!

Svar på tråden Barnkarusellen