Inlägg från: Syster Vilma |Visa alla inlägg
  • Syster Vilma

Barnkarusellen

Hej alla glada mammor/blivande mammor!! Tittar in som hastigast för att checka av aktiviteten på tråden. Glada nyheter, äntligen har mina äggstockar vaknat ur sin 7 mån långa koma. I måndags hade jag ägglossning! Tjohoo!!! Så nu mina vänner, kan jag läggas till BIM listan (kör ni med dom fortfarande?). Har alltså BIM 18-19 feb. Håll tummarna för mig nu!!

• Syster Vilma

Brudsommar, jajamen. Apdyra test varje dag sen i november! Men det var det värt. Har gett mig och maken lite sinnesro så vi har sluppit hetsa över sexet. Vi har helt enkelt fått njuta av varandra när lusten fallit på och ta pauser i sexlivet utan att bli rädda för att missa ÄL. I måndags var vi på semester (lämpligt nog). Jag gick upp tidigt på morgonen och när böjen kom studsade jag omkring i sovrummet som en gummiboll. Det var verkligen härligt att ÄNTLIGEN få göra ett riktigt försök!

• Syster Vilma

men herregud, hur ska man stå ut i 2 veckor innan BIM????

• Syster Vilma

start september, tack!! Det känns ju så otroligt lyxigt, jag kan liksom inte ens föreställa mig hur det är att ha ägglossning varje månad! Hoppas att den dagen kommer någon gång... Ännu mer hoppas jag ju på att jag blev gravid nu. Men sån tur får man väl inte ha. Jag får åtminståne glädjas åt detta försök i ett par veckor

• Syster Vilma

ville bara berätta att tantjäveln dök upp nyss. ledsen.

• Syster Vilma

godmorgon! tack för alla snälla ord! jag är faktiskt riktigt ledsen över att det inte funkade denna gång. Mest för att jag inte vet när jag får ÄL nästa gång. Om 4 månader igen? Tror nog att jag inte vill fortsätta med stickorna längre. Just nu har jag faktiskt ingen lust att försöka skaffa barn längre. Antar dock attdet längtan kommer tillbaka snart igen. Har förresten hört att rosenrot ska vara bra för ägglossningen. Är det någon här som har testat? eller är det bara humbug?

• Syster Vilma

Lapinette, har redan varit hos läkare. Jag ska bara avvakta och se. Om inget hänt till sommaren får jag komma tillbaka sa hon. Sommaren känns ju som en evighet härifrån... Ja vi får väl se hur det går med ägglossning och allt.

• Syster Vilma

tack alla ni för omtänksamma ord! nu känns det lite bättre, men faaan va bittert det var i morse fortfarande! maken kom hem efter en resa med en kompis (vars fru också desperat vill bli gravid), de hade filosoferat ihop och kommit fram till att vi överdriver och borde "tagga ner". Han sa det väldigt gulligt så jag glad och kär i honom! Kunde inte ha hittat en bättre pappa till mina framtida barn... När mitt tålamod tryter så har han massor på lager. Har förresten inhandlat rosenrot nu. Tänker att man vet ju aldrig. Värt att prova. Sen fick jag ett råd från en barnmorska jag känner. Hon sa att jag borde söka till någon utbildning eller börja någon kurs av nåt slag och engagera mig totalt i det. För då tydligen blir det bebisar... hmmm ska fundera.

• Syster Vilma

Hello!!
    Spännande Lappis! Oj oj vad jag hoppas för er skull!!
    Hoppas att du mår bra. Alla andra härinne också för den delen.

Själv är jag lika ogravid som alltid. Fast nu har jag äntligen börjat få hjälp. Var hos en helt fantastisk läkare nyligen eftersom jag aldrig verkar få någon cykel. Hon blev lite bekymrad och skrev ut hormoner som ska få igång min mens (och förhoppningsvis ägglossning också) och så ska jag bli utredd med diverse hormonprover så fort mensen börjar. Hon gjorde ultraljud också och tittade på livmodern och äggstockarna. Allt såg bra ut förutom att jag har för många äggblåsor än normalt. Nu är jag lite nervös inför proverna. Dum som jag är har jag läst allt jag kommit över om hormonell dysfunktion och hittat alla möjliga tänkbara anledningar, från sköldkörtelproblem till hypofystumörer. Så gissa hur lilla hypokondriska jag har mått... Hur som helst var jag grymt lättad över att inte bli avfärdad av läkaren! Och när jag tänker logiskt inser jag ju att det är JÄTTEBRA att jag nu utreds.

Kände för att titta in och ge er senaste rapporten. Jag tittar ju in titt som tätt för uppdatering av era liv.
    Kram!!

Svar på tråden Barnkarusellen