Barnkarusellen
TJena tjejer! har inte haf tid att skriva på ett tag då min egna tid försvann samtidigt som lilla Mathlidas reflux blev sämre... hon kan inte ligga ned o sova eller bara vara så ngn har henne hos sig hela tiden- och ngn är ofta jag då hon äter varannan timme för att hon ska få lättare m refluxen...
alla barn kräks mer eller mindre men när de har reflux påverkar det deras allmäntillstånd. de har samma halsbränna som vi gravida har haft, de spyr om de läggs ned och vaknar gråtandes av sura uppstötningar. man måste amma barnet upprätt och man måste amma lite och ofta så man blir väldigt låst. man ka alltså bara byta blöja o kläder precis innan hon ska äta vilket kräver en hel del planering... bajsar hon direkt efter en måltid aå har man 2 val - antingen byta på en gång och att hon spyr upp all mat, eler låta henne gå m bajs i blöjan o riskera blöjutslag... inget kul val
vi har varit hos barnläkaren och ska tillbaka imorn för att se om hon gått upp i vikt ngt och se om vi bhöver börja medicinera.
hon är nu 10½ vecka gammal o väger nu 4300gr och är 56cm lång så hon är ingen bjässe direkt men hon är världens mysigaste bebis!!!
nu ska jag fixa mat åt stora tjejen, återkommer m kommentarer!