Barnkarusellen
Smygläsare hoppar in...
Hej!
Här kommer en som har smygläst den här tråden mer eller mindre sedan starten. Jag håller tummarna för er som fortfarande kämpar på så tappert i bebisverkstan! Ni är beundransvärda!
Själv är jag mamma till tre barn, varav en kille på snart fem månader och två tjejer på fyra och ett halvt år. Anledningen till att jag skriver först nu är att jag kände att jag måste skriva ett par ord till Tinga eftersom jag själv har gått igenom det hon gör nu! Vi upptäckte vid UL i vecka 18 att vi skulle få två bebisar och min reaktion var ungefär som din! Jag kan säga att jag grät, för jag förstod inte hur det skulle gå med två bebisar. Med facit i hand kan jag säga att allting har gått över förväntan. Jag hade en bra graviditet och tjejerna kom i vecka 39. Det är dock viktigt att inte ta åt sig av allt det negativa som skrivs/sägs om tvillingar/graviditeter. Det bästa är att lyssna till sig själv och sitt sunda förnuft så kommer allt att fungera bra. Vi har hållt noga på rutiner så att de alltid har ätit och sovit samtidigt.
Jag kan bara säga att det har varit en positiv upplevelse att få två på en gång. De är redan fyra år och de leker jättebra med varandra. Vi tyckte att det gick så bra att vi tom vågade oss på att skaffa en liten trea!