Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Barnkarusellen

Hej, jag har hittat hit!

Koko, hoppas att kissen blir bättre. När vi fick Iris triggade det ett syndrom som bara drabbar små vita hundar men som triggas av stress på grund av underliggande hjärnhinneinflammation, tveksamt om han någonsin slipper kortisonet.

Snartis, jobbigt med förkylningar men lycka till med bröllopet, ser fram emot att få höra alla detaljer!

Lappis, tack för ny tråd!!!!

• BrudSommar2006

Syrran, har inga bra sömntips tyvärr, Iris sover ju på nätterna och är vaken på dagen tack och lov men däremot måste vi ta tag i okynnessnuttandet framöver, får se när.

AM,hur går det med badrummet?!

Piggelin, så din make ska också iväg, jaja man klarar sig väl på ewna eller andra sättet.

• BrudSommar2006

Koko, vad tråkigt med din farmor, hoppas att ni hinner ses ordentligt om ni åker dit. Kan det här vara anledningen till att långa, smala har lättare förlossningar?

www.alltombarn.se/aktuellt/aldre-kort-eller-overviktig-da-blir-varkarna-svaga-1.6398

Hmm, den där länken ser lång ut, sabbar jag sidan nu tro. Hoppas inte.

Sweet, jag har stora problem med att komma in på BT från min laptop, ibland kommer jag in lagom för att hinna se att flera andra är inloggade och hinner undra hur de har gjort när jag har hållit på och försökt så länge och så ska jag byta sida för att läsa ikapp och så låser sig allt igen och det tar ett par timmar innan jag lyckas ta mig in igen. Helskumt. Har dock inte provat från makens stationära.

Jag födde ju på KS och det var jättebra, förlossningen var inget vidare, här är en till som är spekulant på aurora-träff inför eventuell ytterliggare förlossning, men det var inte KS fel. Fast där får man inte komma in och titta på avdelningen pga smittorisk utan där får man informationsträff i stor aula, trodde att det eventuellt var likadant i hela storstockholm. Man får ju heller inte ta emot besök medan man är kvar på BB.

• BrudSommar2006

Muggles, jag fick ju också värkstimulerande uppskruvat till max och jag är över 35 och överviktig. Är 165 cm så inte heller jättelång.

Jag vet inte om Iris blivit lugnare direkt men jag tror att hon orkar lite mer kanske så hon blir inte så hysteriskt trött lika fort och så kan hon numera somna i vagnen om man är ute och hon blir tillräckligt trött. I övrigt så har jag anpassat våra aktiviteter så att jag antingen kör bil, är ute och går eller har tillgång till soffa och min amningskudde när hon blir trött. Att vara inne i ett centrum och fika med folk eller på öppna förskolan eller vad man nu kan tänkas hitta på fungerar inte när det är dags och jag har lärt mig att skynda iväg i tid nu. Andra barn verkar kunna lägga sig och bara somna i vagnen så att föräldrarna kan fortsätta att fika men det går som sagt inte. Så ja, hon skriker mindre men jag tror att det mest beror på att jag lärt mig att anpassa mig bättre men också lite på att hon orkar lite mer innan hon blir sådär grinig.

• BrudSommar2006

Pelika, lite mer smittsamma av oss kanske vi är så tillvida att smittorisken kanske är högre i tätare och större folksamlingar som i storstäderna? Bara en tanke.

• BrudSommar2006

Hej Vickan! Vad är planerna för helgen? Övernattning i något läbbigt vindskydd någonstans? Eller kanske några husvisningar på gång? Kul att det går så bra på nya jobbet i alla fall men synd att du inte hinner titta förbi lika ofta som tidigare.

• BrudSommar2006

Lapinette, jag försöker minnas vem som sprang på dig här från tråden, har för mig att det var på franska ambassaden, nationaldagen möjligtvis, ja den franska alltså, eller valet kanske. Hm, nej, jag minns inte vem det var, så retfullt!

• BrudSommar2006

Så skönt när det är lugnt på BB när man ska in! Vi hade tur, veckan innan det var dags för oss så var det tydligen fullt överallt och vi skulle eventuellt få åka till Uppsala men sedan när det väl blev vår tur, jag gick en vecka över tiden, så var det lugnt och jag fick eget rum. Tyvärr inte familjerum så maken fick inte stanna kvar men det kom aldrig någon till sängen bredvid på de tre dagar vi var kvar.

• BrudSommar2006

Vickan, oj vad spännande! Då ligger det ingen länk ute på huset den här gången då? Hur fick ni nys om huset? Vill han ha en privat budgivning då? Jag antar att en mäklare eller annan person ska vara med vid själva kontraktskrivningen, banker brukar ju inte låna till husköp som inte gått genom mäklare? När tänker han bestämma sig, blir det någon slags omvisning eller är det läge att börja hålla tummarna precis nu på en gång?!

Tänker annars hålla båda tummarna åt Lapinette, även om hon talat tyst om det den här gången.

• BrudSommar2006

Suck, att jag aldrig lär mig, nu blev jag av med ett inlägg igen, surt!

Muggles, problemet med att få Iris att somna i vagnen nu är att hon är så himla nyfiken så hon måste sätta sig upp hela tiden och kolla läget. Möjligen skulle man kunna spänna åt selen ordentligt så att hon inte kan sätta sig upp men då tror jag att hon bara skulle bli ledsen.

Vad hårdhänta de små liven är förresten, man får passa sig! Jag har ett rött märke på näsan där hon drämt till mig med en leksak och fläskläpp efter att hon skallat mig när jag burit henne, rivmärken på armarna som man får medan man matar henne ochch vad hon nyps när vi ammar. På maken har hon lyckats kroka fast fingret i näsborren och riva till flera gånger. Själv ser hon lika glad ut och förstår ingenting! Håller på och försöker lära henne att klappa snällt när hon klappar hunden men hittills har det inte gått in!

Svar på tråden Barnkarusellen