• Tinga

Barnkarusellen

Oms - vad skönt att det nu börjar bli lite ordning på Mathildas sömn!

Liten - vad kul att mamma-bebis-gympan var bra, och skönt att få bekräftat att kroppen inte alldeles förslappats.

Sweet - så bra att ni nu känner er trygga med den bedömning som hittills gjort på ULen, så att ni kan skippa funderingarna på FVP. Alltid jobbigt när man har sådana beslut hängande över sig.

Victory - då ligger du dagen efter mig nu! På måndag, den 10:e, ska vi göra vårt stora UL, så det ska bli spännande att se om BF-datum ändras då. Dessutom är ju BF-datum något mera osäkert för min del, eftersom en tvillinggraviditet i snitt är 37 veckor.

Gosnosen - jag hoppas att det tar på något av era 3-packsförsök, så att ni slipper landstingsförsöken!

• Tinga

Lappis - tänk att ingenting kan få vara enkelt och bara flyta på. Hoppas, precis som Telis, att blödningen snart dyker upp, OM det inte beror på en väldigt trevlig anledning.

Zozo - vad skönt att allt var OK, trots blödningen.

• Tinga

Lappis - när måste blödningen senast komma för att du ska slippa spraya "jättelänge"?

• Tinga

Piggelin - kul att läsa att du redan efter 3.5 månader med Amanda kan konstatera att hon är en pratmoster! Det är ju en lite roligare "gen" att ärva än hudeksem, men som du säger; ni har erfarenhet av hur det bästa ska skötas, så det går säkert bra ändå. Tycker att ni gör rätt som provar med babysimmet - det är ju onödigt att låta bli om det inte leder till några problem ändå.

Lappis - följer med spänning vad som händer dig! Vet ju knappt vad man ska hoppas på längre; du verkar ju så säker på att blödningen ska komma, men om den låter bli av rätt anledning är det ju det bästa. Nåja, ska inte elda på några falska förhoppningar, utan följer vad som händer under dagen istället. Kram!

Telis - åh, vad härligt med semester! *säger hon som bara jobbat knappt 4 veckor sen senaste längre ledigheten* Du är verkligen väl värd den här ledigheten, så jag hoppas att ni får en toppenupplevelse, både vad gäller skidåkning, mat & dryck och vad man nu mer kan begära. Bär det av på lördag, eller?

• Tinga

Telis - ojdå, luftrörskatarr! Hoppas att den inte är alltför besvärande, utan att du kan låtsas att den inte finns, och köra på ändå. Förstår att det känns hemskt förargligt att den dök upp just nu. Såg en intervju med en kille i samband med Vasaloppet häromdagen, som två dagar innan hade vaknat och känt sig influensaseg i hela kroppen. Taskigt när man har tränat hela året med siktet inställt på en enda dag. Hoppas att ni får en trevlig resa i alla fall! Kram!

• Tinga

Ikväll ska jag och maken inkassera 2007 års julklapp från min bror; The 90s - ett försvarstal med Henrik Schyffert. Som varandes 30+ och tonåring/ung vuxen på 90-talet ser jag verkligen fram emot att se hans föreställning och den har ju fått bra kritik från alla som sett den; både vana kritiker och "vanligt folk". Först blir det dessutom middag på restaurang, så det blir en ovanligt lyxig torsdagskväll.

• Tinga

Muggles - nja, jag är extremt dålig på hotell och mysiga ställen i Sverige, så jag är nog inte rätt person att tipsa i det här fallet. Förra våren bodde vi dock på ett mysigt pensionat i Kivik och sen var vi på cider- och calvadosprovning på musteriet, och det var trevliga upplevelser båda två. Man fick lite olika smårätter till cidern, så man blev mätt, men jag tror att det är en annan typ av matupplevelse ni är ute efter, med en rejäl gourmetmiddag. Tänker man sig två nätter i Skåne kan dock Kivik vara ett trevligt alternativ den ena kvällen.

• Tinga

Frejis - spännande att läsa att ni snart kanske är på banan igen!

Lappis - hoppas att du snart får besked! *jag är också nyfiken*

• Tinga

Muggles - tack för uppmuntran angående fysisk form efter graviditeten! Jag har ju Göteborgsvarvet 2009 som mål för att komma igång igen med träningen efter förlossningen, så det låter ju bra att du redan nu känner dig i god form; då hinner jag förhoppningsvis också komma igång ordentligt nästa vinter, för jag beräknas ju föda ungefär 1 månad tidigare än Moa föddes. Måste förresten kännas skönt att få bra gensvar från kroppen vid träning nu!

När AM nu nämner Karlaby Kro slog det mig att jag ju varit där med jobbet, och det var super! Jättefina rum och verkligt god gourmetmat. Året efter testade vi Mötesplats Österlen, som drivs av Anders Vendel som vunnit tävligen Årets kock, men där blev vi inte lika imponerade.

• Tinga

Lappis - vad tråkigt att nedregleringen inte fungerat som den skulle! Och konstigt också, när det nu gick så bra förra gången. Hoppas att de flesta frågetecknen rätas ut vid kontrollen i eftermiddag. Kram!

Svar på tråden Barnkarusellen