• Frejis

Barnkarusellen

Ha ha Sweet, näpen och söt kan fortfarande vara duktig på att slåss

Dags för middag (och Guiness). Och solen skiner fortfarande i Stockholm, det känns så otroligt skönt med ljusa kvällar igen!

Trevlig kväll (och dag)!

• Frejis

Grattis i efterskott Vickan! Hoppas att du har haft ett bra födelsedagsfirande

Liten - det låter skönt med en timmes träning alldeles själv. När man kan göra det när som helst (och hur som helst, höll jag på att säga) är det svårt att föreställa sig någonting annat. Hur gör du när du tränar, tar du med Mindre in i gymet eller använder du dig av barnpassningen?

Telis - hoppas att det i alla fall inte är någonting allvarligt med din mamma. Känner igen det här med oro fast jag har mina föräldrar på andra sidan havet... blä Skickar massor med kramar till dig!

Lappis - håller fortfarande tummarna! Det hela låter bara så fruktansvärt jobbigt, men jag hoppas att det resulterar i någonting gott, dvs i ett plus.

Ídag är det dags att åka iväg till Södertälje och träffa en ny doktor. Får se vad han säger och vad han har för planer för min del. Själv kan jag låta bli att göra någonting, strutsmetoden känns utomordentligt bra just nu.

• Frejis

Telis - jag tror att jag förstår din situation lite bättre av din beskrivning. Det här med hypokondri har jag sett på nära håll och även om det kan gestalta sig på olika sätt är det nog jobbigt för omgivningen. För att det är precis så som du säger, om man inte slutar bry sig kommer det dåliga samvetet in "tänk om det verkligen är någonting nu, denna gång". Hypokondri kan ju också ses som en form av neuros.

Tänkte på en sak: kan det vara så att din mamma avleder det som hon har varit med om genom att agera hypokondriskt? Efter traumatiska händelser förstärks vissa egenskaper/symptom/beteenden just för att slippa konfronteras med själva traumat och dess efterverkningar. Omgivningen kan dock tro att personen i fråga agerar irrationellt och det är lätt att man tillskriver människan vissa personliga egenskaper när det i själva verket handlar om någonting annat.

He he, märks det att ämnet ligger mig varmt om hjärtat? Avbryter mig själv innan tråden dör ut så där strax före lunch.

AM - det låter mysigt när Livia gör så här.

Zozo - he he, sådana kontroller skulle jag behöva om jag någon gång blir gravid. Det inger trygghet undrar precis om det är förstadiet till hypokondri

• Frejis

Telis - det låter som hypokondri när du beskriver det hela. Precis så känner jag igen det, ibland är det hjärtat, ibland magen, sedan kommer nya symptom, och alltid är det överdrivet, med total fokus på sig själv och sina symptom. Dessutom använder man ofta läkarspråk eftersom många hypokondriker läser på om "sina" sjukdomar.
    Att vara anhörig till en sådan person är supersvårt.

Oj, nu måste jag rusa för att inte missa tåget till Södertälje. Det känns som en utflykt, får se vad besöket resulterar i.

Kram och hej så länge!

• Frejis

God morgon!
    Det här vädret som vi har i Stockholm idag kan inte kallas vårväder... knappast väder överhuvudtaget. Grått, kallt och trist, börjar undrar om det inte korrelerar med tiden när jag sätter ut mina penséer. Första omgången med penséer var ute strax före Påsk och då kom snön, nu köpte jag jättesnygga penséer igen, men det blir ju inte bra om det här fortsätter

Fick träffa en mycket trevlig doktor i Södertälje igår. Vi bestämde för att köra igång redan i den här cykeln, det vill säga jag börjar med sprayen redan på torsdag. Sedan ska jag spraya fram till mitten av maj, tio dagar extra för att då ska vi iväg till Malaga. Får se om jag inte ångrar det, men det borde väl fungerar både kroppsligt och rent praktiskt (spray på resa, Lappis du var ju i Paris om jag minns rätt?)

Så nu är vi igång!

• Frejis

Jag håller fortfarande tummarna för Lappis och att tanten håller sig borta.

Liten, vi är också borta på lördag, men det är kanske dags för nästa brunch snart, någon gång före sommaren?

Frullan, svårt att råda något, särskilt när man inte har egna barn, men jag säger som de flesta: åk!

Brudsommar - det låter jobbigt med Iris

• Frejis

Telis, japp, det är Synarela. Har aldrig hämtat ut så mycket mediciner på apoteket. Hinner väl upptäcka hur jag mår ganska så snart och så får vi se vad som händer då. Får ta en sak i taget - det är mitt nya perspektiv på det hela

September - kul att se dig här!

• Frejis

Lappis - vi kommer att bli borta under en vecka i början av maj så jag lär nog upptäcka hur jag mår. I värsta fall kan man alltid avbryta och satsa på nästa cykel men det blir kanske ok. Den som lever får se!

Det var däremot intressant att jag inte fick några restriktioner under sprayandet, sprutor eller efter äggplock. Skillnaden mellan kliniker kändes ganska så stort. Här fick jag och till och med skulle gå och träna som jag alltid har gjort eftersom "vältränade kvinnor får friska barn" *sagt med glimten i ögat* Det var helt ok att ta ett glas vin fram till det att man fick ett plus - hua, kanske därför känns det ok att åka iväg

Lappis det låter som en förkylning. Hoppas att det hinner avta innan resan.

• Frejis

Gosnosen - han kommenterade faktiskt inte FSH-värdet överhuvudtaget. Vi diskuterade däremot den korta och den långa metoden, men det fick bli den långa metoden nu.

Den nya doktorn (i likhet med Lappis och Telis läkare) gör de s k distansbehandlingar och nu samarbetar han med Huddinge sjukhus. Vi valde Södertälje för att korta ner tiden i kön något.

Hur går det för dig?

• Frejis

Gosnosen - ge inte upp för tidigt, höll jag på att säga. Vilken korkad läkare ni träffade senast, usch för sådana det är inte så konstigt att du känner dig uppgiven efter det. Det är ju en jättejobbig process med mycket ovisshet som ni går genom.
    Styrkekram!

Svar på tråden Barnkarusellen