• Zozo

Barnkarusellen

GRATTIS Vickan! Jag tânkte pa dig i lördags men sedan försvann det ur huvudet!

Telis - usch! Kram pa dig!

Liten.. Mmm kan inte mer än halla med dig. Det är upp och ner hela tiden. och för min del en liten vag oro sa fort det kniper lite i magen OM ngt skulle hända. Vecka 17 är väl säkrare än i början men det är ju langt ifran färdigt.. sas.

Idag har jag varit hos tandläkaren pa obligatorisk gravidkoll och imorgon är det dags för det manatliga toxoplasmosprovet. Om nagon vecka ska jag in pa 3h diabeteskoll.. HAr man sa extremt manga kontroller hemma med? Det kânns som jag är pa sjukhuset en gang i kvarten!

• Zozo

fru Am - *fnisss*

Här är det obligatorisk tandkoll senast 5e manaden för att man ska fa ut sina föräldrapengar. Jag behövde ga och kolla i vilket fall, sa det var ju inga problem, men tyckte det var lite underligt. Diapetestjohejsan och toxoplasmos hör tydl ocksa till vanligheterna. Förra veckan fick jag dessutom extramöte med läkare för att kolla blodtrycket. Jisses... ibland undrar jag om de har för lite jobb helt enkelt?!

• Zozo

Nattson; neh har aldrig haft problem med sockervärdena och nu ska man in i TRE timmar.. suck! Jaja, det känns ju bra iofs att de kollar saker och ting, men ända.. Känns som lite slöseri med resurser.

• Zozo

fru AM.. Tja det är en barnmorska som samtidigt är gynekolog.. Läkare var det bara till blodtrycktesten. Toxoplasmos testas alla för; har man haft det behöver man natürlich inte göra vidare tester. har man inte haft det far man ga och testa en gang i manaden, sa att de kan ta tag i det snabbt OM man skulle fa det. Diabetesmojet tycks vara för alla det med, eftersom jag varken har det i familjen eller riskvärden. Urinprov har jag bara lämnat ett hittills tror jag.. mest blodprov annars.

• Zozo

Telis.. Hon har möjligen inte den sk "svid, värk och brännkäringsjukan", som pa riktigt heter Fibromyalgi? En person i min släkt har det och det tog laaang tid innan hon fick nagon annan diagnos än "tanten som bara gnäller"

• Zozo

junilejon; vad knepigt att det är olika överallt även inom samma land!

FrulLan: AK! Det kommer säkert att kännas jätteknepigt och sakna honom gör du säkert, men du kan ju inte stanna hemma tills han fyller 15 heller, âven om du älskar honom lika mycket da

• Zozo

Smaka??! inte f'n sitter man och funderar pa det som om det vore en vinprovsmakning!? Alfalfa? VAD hade den personen rökt/druckit innan??? *fnissss*

Stooor kram till Lappis!

Hmmm.. tänkte just pa att min läkare sagt att vi haft en jäkla tur eftersom det bara är 30% (i min aldersgrupp) som blir gravida första ARET! Vi hann ju liksom aldrig börja oroa oss... men att 70% far vänta ett ar eller mer later ju väldigt mycket!!

• Zozo

Ja det blir väl det egentligen; eftersom han sa att 70 % INTE är gravida efter ETT ar.. men sa blir en stor del det under ar tva.
    Hur länge har ni testat Lappis? De har inte upptäckt ngt alls som âr fel alltsa?

• Zozo

Usch usch.. det känns sa himla orättvist. A andra sidan sa är det ju bra att ingenting sâger att det inte skulle funka...

• Zozo

Huvudet pa piken FrulLan.. spiken, menar jag

Svar på tråden Barnkarusellen