• Frejis

Barnkarusellen

Här sprayas det för fullt, inne på dag 6. Känner inga biverkningar, men det bestämde jag mig för redan innan, det vill säga att sprayen bara kan förbättra mitt liv. Värmevallningarna hade jag innan, humöret är... hm, lite häftigt ibland, sovrutinen fungerar inte heller fast en morgon fick maken inget kaffe och jag hade oerhört stor lust att slå honom i huvudet med en nydiskad stekpanna - lite förstärkta reaktioner om vi säger så. Annars känner jag mig som världens trevligaste människa just nu och har övergått till ett något psykotiskt glatt tillstånd; det är dock en trevlig biverkning.
    Nästan en månad till, hua tur att jag får träna och dricka vin annars vet jag inte

• Frejis

Piggelin, skoj att ni kommer noterar datumen.

• Frejis

Telis - Mmm, det är nog som att bo tillsammans med två personer, Mr Jekyll and Doctor Hyde. Fast nu är jag alltmer åt det glada och upprymda hållet
    Undrar hur det kommer att se ut om en månad...

• Frejis

Telis - tråkigt med cystan det verkar att hela tråden har drabbats av enorma motgångar på bebisfronten och inte skådat ett plus på åratal
    Det låter ju bra att det fanns fler äggblåsor även om det är svårt att få dem att växa i takt med varandra. Jag håller dock tummarna för att du slipper att avbryta hela processen och börja om på nytt.

Viktualia - skoj med nycklarna till huset! Ett steg närmare på barnalstringsfronten

Cicci - det är väl dags att börja hålla tummarna...? Får stilla min nyfikenhet och vänta snällt på en rapport efter BIM-dagen.

Trist att jag inte kan vara med på träffen den 19:e. Vi har hyrt bil och ska hålla på med en massa saker fram till kvällen på lördag. Om jag nu inte bryter ihop innan eller slår ihjäl maken med en stekpanna... hans blotta närvaro kan ibland väcka minst sagt blandade känslor

Annars tror jag att jag har hamnat i en likgiltighetsfas a la Lappis. Gick idag och tänkte att nedregleringen känns ju än så länge okej och att jag faktiskt inte bryr mig så mycket om hur mina ägg samt makens spermier (om vi nu kommer så långt kommer att uppföra sig. Får ta det som det kommer, helt enkelt, och det kan väl egentligen bara bli bättre. Får se vad jag säger om sådär sex sju veckor...

Kram till alla och nattinatt!

• Frejis

Telis - styrkekramar i massor till dig! Vilken krånglig process ivf verkar vara och vad mycket det krävs för att det ska fungera. Hoppas att den dumma cystan försvinner och att du orkar genom processen.

Nenne - en kram till dig med! Hoppas att det går att hitta ett nytt jobb ganska fort och att det hela löser sig... ibland kan det vara bra att byta jobb och jag hoppas att det blir så för dig även om erfarenheten är ofrivillig

Nattson: grattis på födelsedagen!

Liten - trist att du blev förkyld och att magen inte fungerar. Vet du varför det blir så eller kom det plötsligt?

Cicci - skönt med mens, det känns dock konstigt att skriva det i den här tråden.

Själv håller jag på att spraya och ska fortsätta med det i evigheter. Mer än tre veckor till, buuu! Min mamma började idag diskutera när BF skulle bli och jag kände bara... nä, ta det lugnt nu, en sak i taget. Får nog hitta på något fel i schemat så att hon slipper oroa sig
    Annars känner jag mig förfärligt trött, antingen vårtrött och allergisk som sjutton eller så är det biverkningar av sprayen. Eller båda

Skulle kommentera något mer, men minns inte vad det var längre.

• Frejis

Lappis, välkommen hem! Hoppas att ni har haft en trevlig resa! och vilken trevlig mejl du fått från kliniken. Kul att kommunikationen med dem fungerar.

Telis - håller med dig när det gäller den vetenskapligt negativa inställningen, men jag tror fortfarande på de fula äggen håller tummarna att de nu uppför sig som de ska och gör det de ska, dvs bemöter spermierna, delar sig och fäster.

Att göra eget skötbord, det låter skoj och jag får redan nu idéer Får se om det kommer att ges tillfällen att förverkliga dessa så småningom.

Våren är här för att stanna, alla gamla penséer kvar på plats och inga nya planterade

Sweet, skoj att se dig här, hoppas att allt är bra med dig och magen.

• Frejis

Sweet, massor med kramar tillbaka! Jobba inte ihjäl dig även om det kan vara svårt att avstå Det låter skoj med en bilresa till Boston, semester och besök från Sverige.

• Frejis

Telis - håller tummarna redan nu att du får det finaste guldägget i världen som vill utveckas till ett superembryo som i sin tur så småningom blir en liten bebis.

Tinga - trist med blodtrycket och kroppen som inte uppfattar att du verkligen mår bra och tar det lugnt. Det verkar att de verkligen är strikta, din barnmorska och doktor, när det gäller sjukskrivningen.

Lappis - massor med styrkekramar. Intressant tanke som din man hade när det gäller FET. Så gör nämligen Huddinge sjukhus, har jag i alla fall hört (nävål, jag erkänner, läst på Familjeliv att de kör med FET tills embryon i frysen tar slut och så gör de en ny ivf om det inte fungerar. Men så är de också landstingsfinansierade

Är trött, trött, trött idag och hag varit det de senaste veckorna ska snart iväg till SATS eftersom det är det enda som tycks hjälpa. Kommer att förvandlas till en sprayande snorig (allergi!) träningsnarkoman snart!

• Frejis

Oj, vad är det som jag läser här, Tinga inlagd på sjukhus... vilken tur att ni verkar ha en duktig barnmorska som har upptäckt det hela och att ni nu har hamnat på rätt ställe där alla kan få bra vård och känna sig trygga. Jag håller tummarna att bebisarna kan stanna i magen så länge som möjligt och att det går bra. Många styrkekramar till er båda och tack för att ni berättar om det som händer.

Piggelin, har "lyckats" missa att du är på väg till Tyskland, men önskar en trevlig resa. Vilken del av Italien ska ni på sommaren? Dit ska även vi i augusti...

Clownis, roligt att se dig här. Vad tiden går fort!

September, hur mår du? Det är snart dag för dig eller hur?

En extra tanke till Telis, hoppas att det går bra med ÄP!

• Frejis

Telis, massor med styrkekramar till dig och grattis på födelsedagen! Det låter i alla fall bra att mitt i det hela har ni en plan hur ni ska gå vidare. Strongt jobbat och bra att kliniken är med på tåget (var det du som övertygade dem eller kom de på det själva?) Sedan vet jag i alla fall av egen erfarenhet att livet bjudet på extra "trevligheter" och sammanträffanden just när man mår som sämst, men då ska man inte ge upp, det vänder så småningom.
    Hm, vad jag ville säga var att det var helt rätt att ni köpte en ny soffa idag

Min make hälsar jättemycket till dig och säger att ni ska åka till Danmark (iaf utomlands) om du bestämmer dig för ÄD. Han undrade nämligen varför jag nu satt vid datorn och då berättade jag snabbt vad och varför jag skrev. Men jag tror inte att det kommer att behövas
    Skickar med en bamsekram

• Frejis

Vickan, vilken underbar hälsning till Telis, det blinkar superfint, blir glad av sådant

Här har det varit en intensiv kväll. Maken har äntligen (efter två år!) satt igång med hyllor till badrummet så det ska bli fint så småningom. Och jag hade en extremt stor tvätthög att hantera, pust! Känner mig halvdöd i ryggen och områden kring axlar och nacken, men hoppas att bli återställt efter lite vin.

Lappis när ska du göra FET? Blir det i maj eller i juni?

Jag har nu sprayat i snart tre veckor och borde befinna mig en bra bit in i klimakteriet ganska ok tillstånd med lagom många snyftattacker, växlande lyckokänslor och ett och annat utbrott som brukar uppstå endast om maken visat sig i närheten. Att han har dessa förmågor visste jag inte för övrigt tror jag att han också är nedreglerad och går genom en parallell ivf-process eftersom han som vanligtvis är så lugn också uppvisat viss psykisk labilitet Det ska i alla fall bli skönt med en veckas semester, åker iväg nästa lördag.

Just ja, tror ni att jag kommer att stå för trådens nästa pluss? Hm *räknar* det borde komma någon i början eller mitten av juni. Vi får väl se hur det blir och om någon annan inte hinner före *sneglar på Nenne och Lappis*

Kram till alla! Ska nu gå och njuta av vinet

• Frejis

Lappis - jag börjar nog med sprutor 14 maj om allting gått som planerat. Vi kommer nog att hamna nästan samtidigt i processen om jag nu lyckas komma så långt som till äggåterföringen. Man kan aldrig vara säker att man gör det, har jag förstått nu.

• Frejis

Japp, vi har ju kommit överens om att dra barnvagn tillsammans i Vasaparken om det nu någonsin blir verklighet. Får annars sitta och öppna vinflaska där i stället

• Frejis

God morgon tråden!
    ... vad var det jag skulle kommentera, allt som bortblåst...

Skönt att läsa att Tingas bebisar fortfarande är kvar i magen. Skickar en extra tanke och en stor kram!

Piggelin - bilar ni ner till Italien? Eftersom vi inte har bil (vilket beror på att vi inte garage, säger maken, medan jag tvivlar på det hur som helst är det jobbigt med parkering i stan) kommer vi att flyga ner till Florens och hyra bil där. Sedan har vi tänkt att vara två veckor i Toscana och Umbrien, det får bli en blandning av en lugn skön semester och lite sightseeing. Fast risken är stor att det blir allt annat än lugnt, jag brukar vara så rastlös

Lappis - det måste vara ganska skönt att ha bestämt sig för adoption. Har för mig att kön är kortare på vissa organisationer och till vissa länder fast det var ett tag sedan jag läste på olika hemsidor. Det låter i alla fall som en bra plan!
    Vad jag har funderat på för egen del är hur man skulle göra om man redan påbörjade adoptionsprocessen och sedan fick ett eget barn.

Nenne - trevligt att se dig här och hoppas att du får bli ägarinnan till din herrgård snart Vad jag minns så ändrade Pergo inget i min cykel (det bara blev konstigheter i humöret Men tänk på det att menscykeln kan "normaliseras" och ÄL kan komma redan dag 14 15. Inga lata dagar här inte!

Koko, japp min man är också nedreglerad och spänningen ökar!

Ska kanske till Uppsala om vädret håller i sig. Gillar staden och så kan man hitta trevliga små restauranger för middag.

Iiih måste rusa. Vissa är alltid sena!

Svar på tråden Barnkarusellen