Inlägg från: Telemarkgrrl |Visa alla inlägg
  • Telemarkgrrl

Barnkarusellen

Men åh, Lappis, det ska visst inte vara enkelt för oss på nåt sätt! Hoppas att det bara var en sån där lite äggblåsa som gosnosen hade som har trilskats!

• Telemarkgrrl

Tinga, tack!

Nu har jag sovit hela eftermiddagen och känner mig lite bättre. Hoppas att det har vänt. Nu ska jag packa. Få se nu ... skidkläder, solskyddsfaktor, böcker, solglasögon och visa-kort ... det blir bra det.

(För er bokmalar (Piggelin, Tinga, Zozo? ) så kan jag rapportera att jag har med mig en var av Håkan Nesser, Bengt Ohlsson och Joyce Carol Oates, en tysk deckare, en norsk deckare, en sliskroman och en bok om Pol Pot Ååååh, det är nästan det bästa med semestrar, det där lilla resebiblioteket som bara väntar på att få bli läst! Fast det ska bli lite najs att klämma lite lagg och vara ute i solen och äta god mat och dricka vin också. )

• Telemarkgrrl

Tack tack!

Muggles, det är inte farligt att spreja fast man är gravid, det hinner gå så få veckor innan man upptäcker att man är gravid. Men då slutar man ju förstås spreja med en gång.

• Telemarkgrrl

Näe, jag får ställa in min resa, jag kan ju inte åka nuuuuu!! Det är ju sjukt spännande, Lappis! Jag tror på Frejis. Det finns ju många skäl till att ett test skulle visa negativt nu men inget annat skäl till varför du inte skulle vara nedreglerad.

• Telemarkgrrl
    Lapinette skrev 2008-03-06 18:10:35 följande:
    Telis - om jag mot all förmodan skulle plussa så lovar jag att smsa dig!
    Åh, jag kommer att sitta som på nålar hela morgonen!! Hoppas hoppas hoppas!
  • Telemarkgrrl

Hej alla!

Nu är jag hemma igen efter två veckors semester. Vi har haft det uuuuuuuunderbart! Vi har haft allt från sommarvarmt till vinterkallt, sol, spöregn och mängder med snö. Från välpreppade manchesterpister till fluffig lössnö upp över knäna. Och så har vi druckit rött vin, champagne, drinkar och vin chaud. Och ätit pasta (bla en ravioli med nötsås som man skulle kunna döda för), pizza, antipasti, mustiga franska grytor och groteska mängder franska ostar. Nu vill jag ha mer semester!

Jag har bläddrat lite bakåt för att se hur det har gått för Lappis och såg att det snart är dags för ÄP! Håller alla tummar och tår!

Hur går/har det gått för Pirr?!

Glad påsk-kramar till alla!

• Telemarkgrrl

Nenne, vårsol? Här är det snöstorm. Jag har förresten också köpt en ny GoreTex. Men vilken j*vla kärring! Håller tummarna för att spolningen fixar rena autobahn upp till som små äggen! Kram!!

Muggles, jag är rätt så skeptisk till UCPA, det var nog mest semesterveckan efteråt som var en riktig fullträff. Men visst har dom glassbuffé fortfarande.

• Telemarkgrrl

Kram till Frejis! Jäkla tant men jag ser fram emot att få höra mer om ert ivf:ande, om ni nu kör denna gången. Lite kul ändå och höra hur andra uppfattar det hela.

Men Sweetan, har du fått bråck?! Och Tinga högt blodtryck? Nä, nu får ni ta och börja ta hand om er lite tjejer! Tinga, på tal om magar, kan man inte få se ett foto på en tvillingmage också?

BS, åh vad söt kryp-Iris är!! Snuttan!

Mrs B, gah, vilken j*kla personal!

AM, det är ju helt galet att Livia ska börja på dagis, hon föddes ju nyss.

Och sist men absolut inte minst, ett stort fett LYCKA TILL till Lappis imorgon!! Hoppas att det går lika smidigt som förra gången!

Nu måste jag lägga mig i soffan och stöna lite, vi har ätit våfflor till middag och jag är så MÄTT.

• Telemarkgrrl

Jag hade helt missat att galleriet var uppdaterat. Vilken söt mage, Tinga! Men vad jobbigt med blodtrycket och att kanske bli sjukskriven redan nu.

Cicci, det brukar dyka upp billiga restplatser fram emot slutet av säsongen, hoppas att det gör det i år också. Jag har precis fått en massa foton från semstern som dom andra har tagit och är sjuk av längtan efter att åka igen!

• Telemarkgrrl

Att barnbidraget skulle vara ett sätt att få tillbaka en del av all skatt man betalat vet jag inte riktigt. Ni (sagt lite surt med avundsjuka i rösten) föräldrar får ju tillbaka ganska mycket i form av föräldrapenning, extra ledighet, gratis sjukvård, gratis tandvård, subventionerade dagisplatser, gratis skola osv för era barn.

Jag skulle nog kunna köpa om man inkomstprövade barnbidraget, min man och jag tjänar så pass bra att vi inte behöver något sånt bidrag. Fast jag skulle ju inte spärra kontot för barnbidraget om jag nu hade några barn.

Svar på tråden Barnkarusellen