• Piggelin1

Barnkarusellen

Hej hej,
    lilltjejen sover efter babysimmet & jag har precis fått i mig min lunch & sitter nu med en kaffe & lite choklad - yummie!
    Tänkte hinna skriva lite innan dagens promenad & sen ikväll kommer några Sthlmskompisar på besök, lite att fixa med inför det...

Hur som helst, Moppy, vad roligt att du kikade in! När var det nu som ditt pyre tittade ut? Visst hade du din BF några få dgr efter mitt, fast sen fick du vänta typ 1½ vecka extra? Så ditt pyre borde vara ca 3½ månad nu? Amanda blev fyra månader i söndags!

Muggles - förstår dig ang möhippan. Jag skulle nog också rösta för hyfsat tempo för bruden. Ok, inte stressa för mkt så att man rusar från ena grejen till nästa, men iaf ett antal grejor i "lagom/hyfsat tempo" - lite som när vi planerade din, om jag får säga så Det rullade på, hände hyfsat mkt, men ingen superstress ändå.

Liten - skickar en kram jag med Precis som Tinga skrev, så har jag läst lite mellan raderna några ggr i dina inlägg att du verkat ha det ganska tufft.
    Själv är jag ENORMT tacksam för alla råd/tips från verkligheten etc som jag fått av folk i min omgivning, innan Amanda kom. Det kanske är ovanligt, men jag har inte fått intrycket av att de har skönmålat hur det varit att bli mamma, speciellt inte de som fått två barn. Framför allt just tvåbarnsmödrarna har jag försökt lyssna på väldigt mkt, för de har sagt typ tusen ggr att jag inte ska göra samma misstag som de gjorde med första barnet, dvs att allt ska vara perfekt, att man ska hinna med en massa, att barnet sover när det ska, se till att mannen sköter större delen av markservicen osv. Jag har verkligen försökt ta till mig alla deras råd & sänka mina krav på mig själv från allra första början.
    Sen ska jag absolut inte påstå att jag inte blivit extremt frustrerad massor av ggr, liksom att tårarna sprutar osv, men en kompis mantra har jag försökt ha med mig hela tiden - "det går över, det håller inte på för evigt". Försöka ha i tankarna att det BLIR bättre & att just därför försöka ta vara på denna tiden, även om man har pissjobbiga dagar.
    Resonerar nog lite som du där, Muggles, dvs ser det som "en dålig dag på jobbet", imorgon kan det bara bli bättre

• Piggelin1

Frejis - kan bara meddela att jag ifrågasätter min egen lämplighet som mamma ganska ofta... Typ, vår dotter kommer att få värsta problemen i tonåren & avsky mig som vuxen, för att jag är såååå konstig, otålig & opedagogisk & detta får hon med sig...
    Hmmm, har nog lite att göra med att min egen relation till min mamma inte alltid är helt optimal... Vill ju verkligen inte att det ska bli samma sak för A & mig!!

• Piggelin1

Yummie, gott med glass! Här kom ju våren av sig med hur mkt snö som helst i måndags (första gången på HELA vintern!), men nu verkar snön vara på nästan borta igen. Göttigöttgött!
    Jag sa just till mannen i söndags att detta med "vinterhjul" till Bugaboon, som finns att köpa & det snackas en del om att det behövs, det har ju över huvudtaget inte varit med på kartan i vinter! När jag traskade till BVC i måndags låg det visserligen snö, men alla gångbanor var rena, så jag kunde traska på som vanligt med vagnen (med skillnaden att jag svor som en borstbindare över snöyran/-blåsten just då... ).

• Piggelin1

Nu ska jag ut i solen & traska! Ha det!

• Piggelin1

Hemma igen efter en promenad - den blev inte så läng idag - PRECIS när jag klev ut genom dörren så började det hagla
    Blev iaf en sväng till bla bolaget för att shoppa lite vin inför påsk samt till ikväll då kompisarna kommer på middag. Viktiga saker som man absolut inte kan försumma att göra

Lappis - jag har ju haft turen att ha träffat Giraffen/"Valrossen To be" IRL - hon är verkligen supertrevlig! Blir skoj att se din tvillingmage ism Gbg-varvet i maj, Tinga!!

• Piggelin1

MrsB - jädrar vad jag imponeras av dig - detta att du roddar två barn PLUS i princip hela markservicen. All heder åt dig!

• Piggelin1

Lappis - håller med!! Har ju träffat hyfsat många här nu, men du är definitivt en som jag saknar att inte ha träffat ännu Precis som du skrev, med tanke på alla resmål, viner & mat som vi pratat & har gemensamt - då kan det inte gärna gå fel! ...och självklart frågade jag ut Muggles lite efter att ni setts på brunchen i Sthlm & hon bekräftade bilden jag skaffat mig

Hmmm, tänk om du, jag, Tinga & Rosen skulle köra en tråddejt - jädrar vad mkt mat, vin & resprat det skulle bli då
    Håller med, räkor med vatten - njaaaa... En liten slurk kan knappast skada!

• Piggelin1

Hej goingar!

Börjar med att önska allihopa en riktigt GLAD PÅSK, så är det gjort & inte bortglömt

Tinga, vad bra att undertrycket inte ändrats!

Lappis - håller med Tinga - 7-8 finfina påskägg är ju bra det med! Börjar hålla tummarna redan nu är ditt ÄP nästa vecka!

Vänner - angående köerna över bron - jag minns att de pratade om det redan i somras, att det skulle komma en byggvända till, året efter, längre sådan. Sicken TUR att jag fortfarande är mammaledig! Iofs, det finns ju risk att de fortfarande håller på i sept, men jag slipper iaf köerna i några månader!

Nu hojtar Amanda, måste rusa...

Svar på tråden Barnkarusellen