BS - jag äter ju Mitt Val Kvinna, som innehåller en normal dagsdos av järn, och än så länge verkar det räcka. Sen äter jag en ganska väl balanserad kost också, så jag får väl i mig en del den vägen också. Men jag är verkligen förvånad, med tanke på att jag varit nere runt 115 redan innan jag var gravid.
Page - kul med ett livstecken från dig!
BS, Piggelin & Sweet - ja, det är verkligen irriterande, det här med blodtrycket. Fast maken är inte alls orolig, och tror att det kommer att sjunka igen, så han peppar mig. Jag har haft på gränsen till högt blodtryck en gång förut, när jag skulle få p-piller utskrivna, så då fick jag bara för 3 månader, och sen fick jag komma tillbaka för en ny kontroll, men då var det normalt igen. Det som stör mig mest är att det inte finns något bra sätt att påverka det på, mer än att ta det lugnt, och det är inte ens säkert att det hjälper.
Sen det här att jag skrev att jag redan tar det lugnt är kanske en sanning med modifikation, i alla fall om ni frågar min man. Alltså, jag stressar inte på jobbet, och jag tycker inte att jag stressar på kvällarna heller, men det är klart; jag har ju en hel del aktiviteter och diverse träffar med olika vänner inplanerade då, och tydligen är det den typen av stress som ställer till det. Att ligga på rygg i sängen och bara vila hjälper inte, utan man måste skippa alla åtaganden man har. Fast för min del känns det som att det också är stressande; jag är van vid att ha full rulle och hitta på en massa saker jämt, så det är en svår balans. Men jag ska försöka att inte tänka alltför mycket på det, utan avvakta den nya mätningen om en vecka. Sen har jag inte så mycket inbokat efter påsk heller, utan då ska jag verkligen börja ta det lugnt, vilket jag hade lovat mig själv redan innan besöket hos BM igår.
Cicci - haha, jag har faktiskt kvar en del solbränna från semestern i februari! BM kommenterade det på ULet i måndags; vilken solbränd och fin mage jag har. Härligt att höra att du och Victor haft det bra. Det finns inget som är så skönt som att komma iväg till sol och värme när det är kallt och ruggigt här hemma.