• FruCicci

Barnkarusellen

Vänner!
    Stackare, jag har varit där och är där med.
    KÖP HAND DECINFEKTION!!!!!!!
    Jag tvättar allt med det, till och med barnstolen, kommer du ihåg när vi fikade? Då tvättade jag innan prinsen skulle bli nedstoppad.
    nu ska maken till jobb, jag är utan dator hela dagen

KRAM ALLA!

• FruCicci

Hej hej.......

Mugglan, jag ska till BVC på fredag kl 10, men sen kan jag hela tiden så att säga... så frukost kanske blir lite stressigt innan jag ska iväg dit kom jag på... men vi kan ju fika.... man behöver inte hjulskydd då man kör in o ut på vår terass, det är både balkongdörr och sen kan man gå via trapphuset, så nu vet du det

Jag mår bättre, nu tack. OCh det är väääääääääääldigt skönt och det underlättat att vara mamma...

BS, premiärtur med vagnen var det igår, det är sulky, så han sitter framåtvänd nu, funkar utmärkt. Det är jag som tycket det känns lite ovant bara att titta på honom genom ett fönster i sufletten... men idag gick det bättre, det är en vanesak som allt annat tror jag.
    Dessvätte blev det ingen säng, men nu ska jag kolla om jag hittar ngt skoj på Blocket. Han har en jätte söt korg som han sover i fortfarande! Den är inte pytteliten, men det är verkligen dax att byta ut den till spjälsäng nu.

nattson: Jag fick inte heller till det den natten först, jag blev skit sur när maken inte ville ha sex, så jag låg och bönade och bad med lipen i halsen sen för klockan tickade iväg och man har ju inte en evighet på sig, så efter lite tjat typ 01.30 så fick jag mig ett skott i råttan, skeden! Funkade!

ha aha

• FruCicci

BS, samma som innan, X-lander, underbar vagn. Men det är även samma vagn jag hade, vi har bara bytt till sitt del, men det är sulkyvariant och framåtvänt.
    Jag tror alla vagnar i grunden är ganska bra, så det är bara att hugga en

• FruCicci

Vår vagn är som en Urban Jungle, fast vi har 4 hjul, de två där fram är mindre och svängbara, sen är det luftpumpade däck på alla 4 hjulen. Det kanske inte heter sulky, men för mig ser det ut som en sulky eller sittvagn men åt fel håll liksom...

Kan ni inte kolla på blocket? Där finns massor, det är ju bara att köpa och testa, funkar det inte så kan man ju sälja igen liksom...

Min svärmor (som inte gillar småbarn så mycket) ska passa Victor om en månad när maken och jag ska på fest. Festen är nere i Blekinge, så han ska vara hemma hos sin farmor som han inte är så van vid.... undrar hur det ska gå, hoppas verkligen att vi har fått ordning på sömnen tills dess!

Nu ska jag gå och lägga mig själv, men är lite trött efter en magsjuka,-)

Kramar

• FruCicci

Hejsan!

I dag har vi köpt en ny säng till Victor, han sover som en stock nu! Det var underbart att se honom sträcka ut armarna utan problem, jag tror vi skulle köpt den för länge sedan.
    Ska bli spännande att se hur han sover i natt. Han lade sig lite sent idag, vid 20.30, för vi han inte få till sängen och äta och ta hand om hans kvälls rutiner innan dess. Han har vaknat till en gång, men somnade om utan problem, jippie
    Nu får vi se som sagt!

BS, jag lämnar Victor utan problem lite här och där! Men jag är ju som jag är....Jag försöker att tänka förnuftigt hela tiden och sen tänka på hur jag vill vara som mamma, börjar jag oroa mig och funder på vissa saker, så är jag rädd att det blir värre med åren och sen är jag en hösn mamma helt plötsligt och det vill jag inte bli
    Låter som lilla Iris har fått magsjukan, så började det med Victor. Ville inte äta, han hade 39,3 i temp, sen kom det ur alla hål och han var ledsen och jätte sjuk. Men det går över på 3 dagar!

Sweet, jag vinte om min livmoder var bakåtvänd mot ryggen, det har ingen sagt tror jag. Men man kan ha lite mage i allafall. Jag började använda mammabyxor i vecka 26. Jag fick en "liten" mage, men jag hade över kurvan på SF måttet, så jätte lite var jag kanske inte... Tror det har att göra med hur stor man är annars. Jag gick ju bara upp 6 kg och är ganska slank i mig själv. Hur som, va glad så länge du inte har jätte mage, jag fick faktiskt problem med ryggen på slutet...

Vickan grattis till huset, det var jätte fint!

Oms, vad jobbigt att ni med har varit risiga. och jag måste säga som piggis, vad liten hon är Matilda, 4500g, det ej så stort. På Victors 2 månaders kontroll vägde han 5 kg. (nu väger han 9kg)

Sitter och tittar på Carolina Gynnings programm nu, de hom avgjutna snoppar, ha ha, helt i min stil. Min gubbe köpte en evja så vi skulle avgjuta hans, ha haha, på skoj sa han (vi har inte gjort detta!) men jag tror han ville göra det på riktigt, det har detta på Teknikmagasinet tydligen.... ja nu fpr man se kändisars snoppar avgjutna på tv, det är bra tv det
    Vissa är lite väl tjocka o fluffiga....

Jag spelade in IVF snacket, eller hela morgontv med Malou, om någon vill se framöver. Intressant var det läkaren sa att det spelar inte ngn roll om man är stressad eller i psykisk obalans etc, min man har hävdat att jag har spänt mig och all den där skiten, nu fick han vatten på sin kvarn.

Ag lördag, jag tar med min vagn och mitt barn en stund, sen kanske jag ringer efter min make så han får hämta Victor o gå på promenad. Min son får mat hemma innan vi kommer, sen kan han sitta på golver och leka, så jag behöver inte barnstolen.

Nähä, nu kanske jag ska ta och lägga mig jag med, man vet ju inte hur mycket man får sova i natt..... första gången på länge det känns spännande att inte veta det.... ha ha

Tjingeling!

• FruCicci

Hej hej.......

Ska bara meddela er alla att han sov INTE. Han skrek som en jag vet inte vad mellan 24 - 02.30, vi var helt slut. Sen kastade jag ner en tröja, som luktar mig, i sängen och den bet han och slet i med munnen så han började blöda i hela munnen. Det var kaos!

En grej han har klarat av är vällingen, men dock med sked, men det kanske kan bli en fortsättning i framtiden med flaska...

Nu är min son ledsen!

Snartis, han hade inte det viruset som det såg ut...

• FruCicci

Tillbaka....

MrsB, fy vad jobbigt för dig - skickar styrkekramar!

Nu sitter väl alla och tittar på Greys Anatomi jag har det på i bakgrunden

Bs, ja det var inte så roligt... men man måste ju ta dessa duster för att det ska bli bättre för alla sen...
    Min nästa dust blir nappflakan, varför vill han inte dricka tex välling ur den? Han dricker ju vatten och juice?!?!?! Kanske är för att han hatar vällingen och äter den på sked endast för att det är lite roligare....?? ja ja

Muggles, vet inte om du tittar in ikväll... jag har iaf inga planer för i morgon eftermiddag eller fredag eftermiddag, så om ni vill hitta på något, så en pling från tåget. Jag kan ta bussen till söder, om det blir meckigt för er. (PS man åker gratis med barnvagn på alla bussar i sthlm, väldigt bra faktiskt).

Nu ska jag ladda datorns batterier.....

• FruCicci

Hej Telis!

Just det - gratis är gott och i detta fallet väldigt smidigt. Mycket bra av SL!

Sista sprutan, ja det förstår jag känns konstigt! Tänk, om 2 veckor kanske du vet.... så sjukt. Du kanske är mamma om 8-9 månader? När kommer de eller den då? Är det en november bebis eller?

• FruCicci

Nu ska jag äta lite glass och sen ska jag gå och lägga mig - jag är helt slut från i natt....

• FruCicci

Hej!

Nu har jag fikat med Muglgan och Vänner plus busungarna på Rival på Mariatorget! Kanon trevligt! Tjat tjat och lite
    kladd

Sweet, du kanske har rätt, jag är så vimsig nu för tiden och innan med för den delen Sen är det nog att jag är slank av naturen som spelar in med...

Liten, Mindre är verkligen jätte söt, wow, vilken liten pärla!

MrsB; tack så mycket för tipset, jag ska testa det, mycket bra!

Tinga - Ha det så fint i Spanien! Njut!

Piggis, jag har som du gått ner massor, 10 kg mindre nu från det att jag blev gravid, men jag tycker inte det är angenämt, jag upplever det som jobbigt, men jag har blivit äckelsmal, så det är ju därför... ska vi nog rätta till snart, jag jobbar på att sluta amma och gå mindre
    Jaha, 23e feb, mmmmm jag tror jag har 27e, fast annan månad

Telis, tjejerna var jätte impade av dig och din gästvänglighet!
    SEN lycka lycka till nu i Falun!!!!!!!!!!!!!!!!!!

I dag blev Victor 8 (!!!!!!!) månader! HJÄLP!
    Tiden går såååååå fort!
    OCH han vaknade bara 2 ggr i natt!!!!!!!!!!!!!!
    BINGO, det går!!!!!!!! BRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Sista gången ammade jag - för han blev så där skogstokig, så det gick inte att bara köra 5 minuters, han var helt galen igen, sen så fort han fick amma, drig han en lättnande suck och njöt,åt ur ett bröst o somnade om och sov ända till morgonen vid 07.30! Jag är nöjd.
    Tror inte det är bra att han har legat mellan oss på nätterna, varmt och jobbigt för honom o sen även stökigt näår vi alla vänder oss, snarkar ibland etc etc.... Nu har han egen stor säng och ett eget rum, perfekt start för oss alla!

Nähepp, nu ska jag titta på tv och dricka mitt vin...

Svar på tråden Barnkarusellen