halloj
efter vad som troligast var livets hittills jobbigaste dag igår har nu näsan åkt upp över vattenytan igen. det var jobbigt att träffa läkaren på SH som bara kunde konstatera att det var ett toppägg de hade fört tillbaka, men som uppenbarligen inte ville fastna. vi frågade vad han anser om våra chanser och då sa han att om normal chans (vid oförklarlig barnlöshet) är 40-45 % så kanske min chans är ca 30 %. så då har vi ju en chans iallafall. skulle vi vilja köra igen så skulle vi ändra medicin och dos. vi har iallafall bestämt oss för att testa linne nu. det är inte säkert att vi får köpa trepack, men de är ju 8 000 kr billigare än SH iallafall. ska gå på octaviakliniken som hemortsläkare och får komma dit redan på onsdag. hon tyckte inte att man behövde vänta en menscykel innan man körde igång igen. och jag har ju knappt känt av hormonbehandlingen alls, så jag tycker bara att det känns bra. vi får väl se vad hon säger när jag väl ska dit. jag ringde faktiskt till den som jag tror är er läkare, telis och lappis, men där fanns ingen tid förrän om tidigast ca en månad. men tjejen jag pratade med lät jättegullig och trevlig! ja, så vi är på gång iallafall. hade dessutom fått ett brev hem från karolinska igår om en tid för ett första läkarbesök där i början av april. trodde att det skulle dröja mycket längre med tanke på deras kötid. men det är väl till själva behandlingen det är så lång väntetid.
oj vilket långt ego-inlägg detta blev! "skäms".
telis, när får du sätta igång med spray igen. ändrar ni någon medicin och dos till nästa gång?
lappis, du är så cool tycker jag! känns så avslappnad inför allt. själv är man ju helt nipprig...