Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Barnkarusellen

Cicci, det är väl delvis det som är vårt problem, att vi inte kommit någon vart med att få henne att sova i egna sängen. Hon sover bättre när hon inte är ledsen när hon somnar nämligen fast vi måste ju ta tag i det igen. I natt sov hon i alla fall bättre så vi får väl se om det här blir en bra eller dålig natt, det går upp och ner ungefär varannan! Hon har haft en rättså dålig dag i alla fall, ledsen mest hela tiden, så något är väl inte riktigt som det ska, om det är utveckling eller tänder eller förkylning på gång eller vad det nu kan vara. Kul i alla fall att ni orkade slutföra sova-i-egen-säng-andet! Vi har kört med en ramsa, fungerar sådär. Ibland somnar hon om, ibland bli hon hysterisk!

Lappinette, kan inte den där läkaren som alla på FL springer till åtminstone tala om vad det är för extra tester han kör med så att man har en chans även om han inte tar emot fler patienter själv?

Blåbär är bra, fast man får ge ganska mycket i omgångar innan det stoppar upp tycker jag. Morot får Iris utslag av så det har jag slutat med. Brockoli gillade hon kommer jag ihåg, fast hon fick ont i magen av det så det slutade jag också med. Iris gillar banan så det får hon rätt ofta, blir hon för hård får hon katrinplommon men det har inte behövts på länge. Har inte tänkt på att päron och persika är lösande, det är det ju ofta i fruktpuréerna, antagligen äter hon en sån blandning att de tar ut varandra då.

Iris äter numera bara gröt på burk och i övrigt nästan bara vegetariskt, hon gillar Hipps vegetariska pastarätter. Fast ikväll fick jag i henne sexmånaderslasange och igår kväll fick jag i henne fisk, fast då mosade jag bitarna för att vara säker.

• BrudSommar2006

Jag kan inte åka iväg och lämna Iris än eftersom jag ammar, det skulle inte bli bra vare sig för henne eller för maken. Annars skulle jag inte tveka att åka! Ingen idé att utsätta dem för en sådan pärs som det skulle innebära utan jag kan vänta lite till så löser det sig väl så småningom, någon gång måste jag ju lyckas sluta. Allt hänger väl på om man ammar fortfarande och vill kunna fortsätta ett tag till, är man borta för länge så kanske de inte vill ha sedan när man kommer tillbaka, eller om de blir hysteriskt ledsna så att det är dumt att vänja dem av med amningen bara för att börja igen sedan. Men om inte amningen är något problem FruLlan så skulle jag absolut säga ÅK!

• BrudSommar2006

Lapinette, men är du helt säker nu då, så att vi inte slutar att hålla tummarna för tidigt? Kan ingen av alla de där som springer hos den där läkaren tala om vad det är han gör annorlunda?

Nattson, hoppas att det är något värde som lätt kan fixas till som inte är som det ska då så att du slipper svimma sedan. Trist om allt är som det ska och du blir tvungen att vänja dig vid svimningarna from nu menar jag om det inte behövs! Kan du ha fått något litet blodtrycksfall av att ha stressat för mycket eller ätit för dåligt

Gosnosen, lycka till imorgon!

Frejis, hur är det nu igen, varför vill man spraya lång tid istället för kortare? Är det enbart för att det ska passa med er resa? Annars kan man väl lätt kolla om man är nedreglerad redan efter korta tiden?

• BrudSommar2006

Men Nenne, vaaaar fååår du allt ifrån!!!!!

Cicci, nu vet jag ju inte om jag ska hålla tummarna för att du faktiskt hade ÄL och fick till det precis rätt eller inte när du skriver så där kryptiskt! Jag håller en halv tumme då!

• BrudSommar2006

Lapinette, inte en bruten nagel också mitt i allt!! Hoppas att skumpan hjälpte lite i alla fall. Själv tål jag ingen alkohol alls längre, ett halvt glas vin och jag är så trött så jag knappt kan hålla mig vaken längre och så huvudvärk på en gång, suck! Nåja, vad mer är att vänta efter både graviditet och tio månader av amning... Man är ju inte så pigg från början heller.

• BrudSommar2006

Magnus & Brasse, så kul!

Nåväl, nu tror jag att det börjar närma sig läggdags här, idag dök ingen badrumsjobbare upp men i morgon ska de visst dyka upp vid sju, gäsp.

• BrudSommar2006

Cicci, då släpper jag min halva tumme genast!

Har räknat ut att typ april vore en bra månad att få barn så att det ska passa med dagistiderna här, då vore barnet ett par månader äldre än Iris kommer att vara första augusti.

Jaaa, vill jag sluta amma eller inte, hmmm. Alltså om det bara var att sluta, helt smärtfritt sådär, så ja, då hade jag slutat för länge sedan. Fast när nu Iris är som hon är så under rådande omständigheter vet jag inte riktigt hur jag ska klara av henne så jag antar att ja, jag skulle vilja sluta amma men nej, det är inte värt Iris vrede och stora förtvivlan så jag skjuter på det och väntar på bättre tider!!! Tror att dagarna kommer att bli väääldigt lååånga första tiden när det ska slutas, nätterna blir nog rätt jobbiga de med i och för sig.

• BrudSommar2006

Lappis, du menar att det inte kommer att bli några barn här DEN HÄR GÅNGEN! För barn ska det ju bara bli så småningom, jag vägrar tro något annat!

Nehepp, godnatt så länge!

• BrudSommar2006

Jag har höga förväntningar på nattens sömn för mycket värre än igår kan det inte bli, jag tänkte att jag inte skulle låta henne amma innan två men jag gav upp vid ett, då hade hon skrikit sedan nio mer eller mindre i ett sträck och jag orkade inte längre. I morgon kommer hantverkarna vid kvart i sju så det blir till att gå upp tidigt, det är trist i fall att Iris nu skulle sova någon liten stund längre att man ändå måste upp så tidigt.

• BrudSommar2006

Muggles, det är väl bara det att jag fortfarande - har ju hållit på i tio månader nu! - letar efter ett sätt att få amningen att fungera, om jag ammar på så vaknar hon ju och vill snutta en gång i halvtimmen hela nätterna. Hur gör alla andra som bara ammar ett par gånger per natt! Så jag har försökt skjuta på det för att få lagom glapp mellan gångerna och då måste jag ha en tid att hålla mig till så att jag vet när det borde vara dags, annars blir det bara oftare och oftare. Fast som du konstaterat så verkar det ju inte fungera - heller. Så varken att amma mycket eller lite verkar vara lösningen, igår sov hon i alla fall två timmar i sin säng vilket är rekord. De som slutat amma verkar ha gjort det genom att amma mer och mer sällan och fasa ut den, inte genom att ha stoppat tvärt från en dag till nästa, så jag förstår inte riktigt varför det inte ska gå att lösa att amma lite mer sällan men det går ju uppenbarligen inte.

Nåja, jag känner att mitt goda humör kommer att öka i takt med att badrumskillarna blir färdiga med vårt badrum! Idag är golvet spacklat över golvvärmen, i morgon ska taken målas och efter helgen ska det kaklas. Mot slutet av nästa vecka borde badkar och handdukstork dyka upp, toalettstolen står redan i garaget, det enda jag inte har koll på är handfatet som byggarna skulle beställa men jag ser ett slut på det hela nu! Jisses, vilken tid det har tagit, förra veckan stod det nästan helt still.

Svar på tråden Barnkarusellen