Barnkarusellen
Cicci, det är väl delvis det som är vårt problem, att vi inte kommit någon vart med att få henne att sova i egna sängen. Hon sover bättre när hon inte är ledsen när hon somnar nämligen fast vi måste ju ta tag i det igen. I natt sov hon i alla fall bättre så vi får väl se om det här blir en bra eller dålig natt, det går upp och ner ungefär varannan! Hon har haft en rättså dålig dag i alla fall, ledsen mest hela tiden, så något är väl inte riktigt som det ska, om det är utveckling eller tänder eller förkylning på gång eller vad det nu kan vara. Kul i alla fall att ni orkade slutföra sova-i-egen-säng-andet! Vi har kört med en ramsa, fungerar sådär. Ibland somnar hon om, ibland bli hon hysterisk!
Lappinette, kan inte den där läkaren som alla på FL springer till åtminstone tala om vad det är för extra tester han kör med så att man har en chans även om han inte tar emot fler patienter själv?
Blåbär är bra, fast man får ge ganska mycket i omgångar innan det stoppar upp tycker jag. Morot får Iris utslag av så det har jag slutat med. Brockoli gillade hon kommer jag ihåg, fast hon fick ont i magen av det så det slutade jag också med. Iris gillar banan så det får hon rätt ofta, blir hon för hård får hon katrinplommon men det har inte behövts på länge. Har inte tänkt på att päron och persika är lösande, det är det ju ofta i fruktpuréerna, antagligen äter hon en sån blandning att de tar ut varandra då.
Iris äter numera bara gröt på burk och i övrigt nästan bara vegetariskt, hon gillar Hipps vegetariska pastarätter. Fast ikväll fick jag i henne sexmånaderslasange och igår kväll fick jag i henne fisk, fast då mosade jag bitarna för att vara säker.