Barnkarusellen
Piggelin: vi var också på restaurang i lördags med Moa sovande i vagnen utanför fönstret. En supertrevlig restaurang på gångavstånd med extremt bra service. Vad mkt det gör för upplevelsen att servicen är bra! Och det kändes så lyxigt att få äta ifred bara vi två och dricka några glas vin. Sedan var det bara att rulla hem vagnen
Moa har en period nu när hon vaknar en gång per natt. Snabbaste sättet att få henne att somna om är nappen, det tar ingen tid alls och man får somna om själv snabbt. MEN nu vill jag ju inte springa upp en gång per natt och stoppa in nappen så jag bestämde mig för att vagna henne till sömns istället. Det tog bara 1h... Det är så konstigt, hon somnar ju på kvällen utan napp (hur lätt som helst dessutom) men sedan kan hon inte somna om utan den, jag fattar inte. Det var när hon hade diarré och ont i magen som vi använde napp några ggr för att få henne att somna och nu verkar det ha blivit en dålig vana Men jag ska köra några nätter nu så tror jag att jag får bort den vanan. Hon har ju sovit hela nätter förut.
Apropå vagning så har är Moa extremt lättvagnad nuförtiden (förutom i natt då), det är så skönt att allt slit ger utdelning. Är hon ngn gång besvärlig så tar det 2 min (!) - jag kollar alltid på kl i köket. Är hon lätt så är det 3 tag med vagnen bara för att markera "sov".
Det har varit en HÄRLIG helg, vi har varit ute jättemycket i solen och fått färg alla 3. Trots att Moa har suttit i vagnen och under parasoll har hon fått pyttelite färg i ansiktet. Själv har jag en "snygg" bränna på händer och ansikte och en bit ner på bröstet, resten är vitt haha. Igår var vi ute vid Gunnebo slott (www.gunneboslott.se/) och picknickade och Moa fick provgå sina nya skor för första gången. Det var tydligen kul
Det var även premiär för lunch på balkongen - vi fixade den i helt rätt tid mao. Härligt att sitta där ute och titta på sina penséer
Ngn av er andra med lite äldre barn som har tips på en bra vår/sommarjacka? Det är ju för varmt för overall nu tycker jag. Jag har kollat runt lite på PoP, Didrikssons mm - ngn som kan rekommendera ngt märke med bra kvalitet?