• Tinga

Barnkarusellen

Nattson - skönt med chefer som förstår att man kan ha särskilda behov som gravid, även om det inte är någon sjukdom man lider av. Man kan ju faktiskt få sjukdomsliknande symptom, och då känns det ju lite orättvist om man inte ska ta hänsyn till dem, bara för att de är orsakade av en graviditet. Är sjukskrivningen bestämd, eller beror det på hur ditt tillstånd utvecklar sig?

• Tinga

Nenne - åh, du får så gärna så vinna racet över mig och få trillingar! På den punkten är jag väldigt tacksam; trillingar känns definitivt som en för mycket, om du frågar mig. Men ska du göra något VUL för att kolla äggblåsor under Pergo-cykeln, eller ska ni bara köra på? Jag gjorde ju inget VUL, men så blev det också som det blev. Skönt att spolningen gick bra och att det är fri lejd för simmarna.

Telis - tusan också vad livet är orättvist ibland! Jag blir så himla ledsen för din skull; du var verkligen förtjänt av lite nedförsbacke och medvind den här gången. Jag förstår också dina funderingar kring att fortsätta/inte fortsätta den här cykeln; med tanke på att ett försök inte är direkt gratis vore det kanske vettigt att avbryta och hoppas på att få tio blåsor som är i fas nästa gång. Svårt beslut, och jag är inte avundsjuk på dig som ska fatta det. Positivt är ju ändå att dina äggisar verkligen är på G den här gången, och att de faktiskt verkar kunna producera en hel hög med ägg på samma gång. Att cystan finns är ju inte deras fel (antar jag ).

Cicci - haha, jag garvade gott åt din kommentar om att du kan behöva ett Jesusbarn! Jungfrufödsel är det ju i alla fall inte fråga om; det vet vi! Förstår att det känns frustrerande för dig att inte veta vad som är på gång, men det är ju inte så lång tid kvar tills söndag. Det var förresten länge sen folk höll på och nojade över nidblödningar och annat här i tråden; känns som lite bitterljuva minnen kom över en.

• Tinga

Mrs B & Nenne - intressant info om Mora Träsk!

September - håller verkligen med om att måttbandet inte är något precisionsinstrument, så det är säkert ingen fara med den lill* där inne.

Piggelin - vad skönt att bilen blivit såld! Tre bilar på två personer med körkort känns kanske som en onödig lyx, och det dröjer ju några år tills Amanda är "körklar".

• Tinga

Telis - tråkigt att all din surt förvärvade tid bara går till "måste-grejer", men förhoppningsvis leder det till att du kan sitta på en solig altan nästa vår! Hjälper kanske inte så mycket att tänka så just nu, men...

Här på mitt jobb får man fixa läkar- och barnmorskebesök på icke-arbetstid. Eftersom jag nu är sjukskriven 50% är det ju inte så svårt att få ihop sina 4 h på resterande del av dagen (väljer själv när på dagen jag ska jobba), men innan dess var det till att ta av komp eller flex.

• Tinga

Telis - det är faktiskt helt OK att gnälla ibland, bara man inte fastnar i gnällträsket (framför allt för sin egen skull).

Liten - visst är det härligt att vara nyklippt! Själv ska jag till frisören på måndag, och jag längtar verkligen tills dess; ser ut som ett troll i håret. Av någon konstig anledning blir jag oftast inte färdig till att boka tid förrän jag känner att NU skulle jag behöva bli klippt, och då tar det ju oftast åtminstone en vecka innan det verkligen blir av. Det är dessutom en av mina bästa kompisar som är min frisör, och eftersom hon bor några mil ifrån mig brukar vi se till att jag klipper mig sista eller nästsista tiden på kvällen, och sen går vi ut och äter middag tillsammans efteråt. En trevlig tradition! Det är så lätt hänt annars att man bara pratar i telefon, och inte träffas.

Cicci - vad skönt att det verkar vara tanten som gjort sitt intåg! Säger som Snartis; skydda er nu ordentligt framöver, så att ni slipper sådana här ångestattacker och gräl varje månad framöver.

• Tinga

Ikväll och imorgon förmiddag ska maken och jag gå profylaxkurs hos Annas Profylax. De av er andra som gått denna har väl varit väldigt nöjda, om jag förstått det rätt? Det ska i alla fall bli spännande att testa! Min mamma har bara gott att säga om profylaxandning, och säger att det var andningen som räddade min bror från att födas i bilen (han är född 10 minuter efter ankomst till KK).

Det är ju större risk för att det blir kejsarsnitt för min del, eftersom det oftare blir det med tvillingar än med enlingar, men jag sade till maken imorse att man kanske kan ha nytta av profylaxandningen även när barnen är födda, om man behöver slappna av. Blir det två vildingar vi får kan det kanske behövas!

• Tinga

Telis - japp, visst är det mysigt med traditioner! Oftast är de små vardagliga minst lika trevliga som de "stora" (typ jul och så).

Nattson - recension av profylaxkursen kommer!

Nenne - orangutang!

• Tinga

Telis - har ni bestämt än om ni ska löpa linan ut under den här cykeln, eller avbryta och köra på i nästa istället? Tänker på dig!

• Tinga

Telis - aha, vad bra att ni kan kolla äggblåsorna en gång till innan ni bestämmer er. Så här från ett "utifrånperspektiv" tycker jag att det verkar förståndigt att avbryta och köra på igen i nästa cykel, om det är få äggblåsor som är på gång den här rundan. Som du säger kan du ju få fler äggblåsor än sex, och då tycker jag att det verkar vettigt att maximera chanserna under nästa cykel istället. Jag förstår ju att man vill ha bästa möjliga förutsättningar för att lyckas! Tusan att den där cystan skulle komma och förstöra den här gången, när allting annat är tipptopp.

• Tinga

Liten - det är nog ofta så att när man väl hittat en frisör man trivs med så förblir man trogen. Själv har min kompis fått förtroendet att klippa mig sen hon var 16 år (och jag lika gammal) och hon började på frisörgymnasiet. Tänk, det är nästan halva livet jag haft samma frisör! Jag gick till en annan en gång, men det blev inget bra, så nu kör jag några mil bara för att få bli klippt av min kompis. Eftersom vi kombinerar det med middag är det defintivt värt den där körningen.

Svar på tråden Barnkarusellen