Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Barnkarusellen

Liten, det går bra med Iris sömn, oftast vaknar hon en gång någon gång mellan ett och tre och får flaska och sedan vid fem - halv sex då hon får komma in till oss och snutta och så sover hon någon timme till. Fast med min sömn går det inte lika bra tyvärr, om hon ligger och gnäller så ligger jag bara och väntar på att hon ska vakna och kan omöjligt somna om, ibland gråter hon rätt rejält i sömnen, så om hon börjar så vid ett och sedan inte vaknar förrän tre så har jag missat ett par timmars sömn. Sedan hinner jag knappt somna om och så vips är klockan fem och hon vaknar igen, suck. Nåja, inget att göra, Iris sover ju mycket bättre och maken också! Tyvärr vaknar han inte utav Iris om han inte ligger i hennes rum så ska han ha ansvaret så måste jag ändå väcka honom och då ligger jag ändå vaken...

Den lilla vampyren är just nu ute med pappa och vovven på promenad så jag ska passa på att duscha.

• BrudSommar2006

Liten, vilken otur att du blev sjuk just idag! Fast det gjorde ju inget då att vi inte kunde komma in.

Vart tog solen vägen! Det var ju så fint igår och skulle bli lika fint idag men solen försvann visst!

• BrudSommar2006

Piggelin, kul att ni kunde gå ut och äta! Tror inte att vi ska försöka oss på det med Iris faktiskt, kan aldrig tänka mig att hon skulle sova ute en kväll.

Tinga, vi tyckte att profylaxen var fantastiskt bra, tror att vi gick fredag/lördag också faktiskt.

• BrudSommar2006

Fast Iris sover ju i eget rum men eftersom jag är väldigt lättväckt så vaknar jag ändå tyvärr. Kan inte med öronproppar heller, blir jättestressad och kan inte sova i alla fall! I natt vaknade hon inte förrän klockan fyra i alla fall och inte jag heller så det var skönt.

• BrudSommar2006

Halloj! Läst har jag gjort varje dag men skriva är det värre med när man har en busig Iris på halsen.

Nenne, vilket skräp! Hur är det, din man jobbar inte nära hemmet i vilket fall om jag minns rätt? Om ni ändå ska titta på hus kanske ni inte måste bo kvar just där ni bor så att du kan söka jobb lite vidare?

Telis, hoppas, hoppas att det går vägen den här gången trots dåliga odds!

Lappinette, är det ett ur frysen som gäller nu alltså? Inget fullt ivf som nästa försök?

Victory, åderbråck, det låter obekvämt, det finns visst ingen hejd på vad man kan råka ut för symptom!

Den där läbbiga sockerlösningen är man ju glad att man slapp, hos oss testade de blodsockret med jämna mellanrum och bara det värdet var normalt hela tiden så slapp man vidare tester tack och lov.

• BrudSommar2006

Tinga och Tingas make - stooooort lycka till och många kramar!!!!!!!!!!!!!!!

• BrudSommar2006

Hm, hade tänkt klaga lite över att det inte går att få Iris att sova längre än till fem på morgonen men det känns ju lite futtigt nu när jag istället vill skicka kramar till Lappinette och hålla tummarna för Telis och Tinga...

• BrudSommar2006

Har också missat Piggelins resa men ser fram emot att få höra hur det gått.

Clownis, undrar också hur det går för maken, bra hoppas jag.

• BrudSommar2006

September, så spännande! Vi märker väl framöver om du helt plötsligt inte tittar in här att något är på gång! Har ni kommit i ordning med allt hemma nu då eller går ni och drar på det fortfarande?

• BrudSommar2006

Jag undrar också hur det gått för Telis, nu börjar Iris dock tröttna på att jag sitter här så snart får jag ge upp för ett tag.

September, nja, hon vaknar en eller två gånger innan dess men vi brukar inte behöva ta upp henne då utan det brukar räcka med att sticka ner flaskan till henne i spjälsängen och sedan vagga lite, vi har sådana där gummitassar på. Det är ändå en förbättring mot förut men det klart att vaknar hon ett, tre och sedan fem så blir det ju inte så himla bra med sömnen för en själv ändå.

• BrudSommar2006

Koko, jag håller med men vi vill ju ändå gärna höra om din vardag!!

• BrudSommar2006

Mrs B, vad tråkigt att det inte fungerar med nattsömnen, jag vet hur det är! Fast Iris skrek inte när hon låg mellan oss i och för sig men hon låg ju och småsnuttade mest hela tiden kändes det som, det gick ju inte att hålla benhårt på speciella mattider eller så.

Jag tror också på Frejis som nästa plussare ungefär samtidigt som Nenne och sedan Lappinette därefter! Tror på Telis också så småningom när det nu finns en plan för ändring i rutinerna, ska börja hålla tummarna när det närmar sig.

• BrudSommar2006

Hej! Här har badrumskillarna äntligen börjat komma någonvart och idag blev väggarna kaklade, han påstår att han ska vara klar i slutet på veckan, trots helgdagar, så att de andra killarna kan komma och börja sätta in allt nästa vecka. Jag tror det när jag får se det... Hur som så betyder det att jag åker ut till mina föräldrar på dagarna för det är så stökigt att vara hemma med Iris och hund här när ytterdörren står öppen och det springer folk ut och in hela tiden. Alltså har jag inte suttit så mycket framför datorn på ett tag men läst ikapp har jag i alla fall.

Lapinette, jag tycker att det är jättebra att ni ställer er i adoptionskö, väntetiden är ju lång vad jag förstår så mycket kan ju ha hänt innan dess och det har ju säkert löst sig innan dess i vilket fall. Ska ni inte behålla nedfrysta ägg för eventuella syskon apropå äggdonation? Annars tycker man ju att de hellre skulle vilja ha fina ägg donerade från någon som är lite över vanliga åldersgränsen än att inte få några alls.

Soon, jag tycker att det är fantastiskt bra om du kan tänka dig att donera ägg!

Neri, du får nog berätta lite mer om dig och barnen och era sömnproblem om vi ska kunna komma med tips.

Piggelin, vad bra att Tinga klarat sig igenom ett par dagar till!

Vi ska inte göra något mer spännande än att äta middag hos mina föräldrar imorgon kväll, någon brasa blir det inte heller, det är ju mitt i Iris sovtid och känns mest struligt. Skönt att maken ska vara hemma några extra dagar den här helgen i vart fall för på måndag åker han till USA igen i drygt en vecka, fast halvtid åker jag med mina föräldrar till Öland och blir borta en vecka så där går det två veckor utan att han får träffa Iris. Blir jobbigt att sköta all nattsömn själv men, men, det får gå.

Ska för övrigt gå och lägga mig nu, tror jag håller på att bli förkyld faktiskt, pappa har gått runt och hostat som sjutton den senaste veckan men han har astma och får ofta saker som inte drabbar någon av oss andra så jag insåg inte att vi borde hålla oss därifrån, suck.

• BrudSommar2006

Skräphelg! Andra dagen nedbäddad med feberyra och 38,8, Iris också, men medan jag är riktigt risig så är hon pigg som en mört så klart! Försöker sitta uppe en stund och äta lite glass, får sådan huvudvärk av att ligga hela tiden.

Tingas tvillingar håller sig på mattan fortfarande ser jag, skönt!

MSW, det är väl lika bra att börja handla medan man är pigg?

Cicci, tråkigt med din farmor. Iris går också runt möbler nu men är i övrigt sådär lite halvintresserad av att gå, hon kryper ju så jädrans fort nu så det går väl fortast så gissar jag att hon tycker!

Nej nu måste jag nog gå och lägga mig igen, får kommentera mer senare.

Förresten, OM vårt badrum blir klart så kommer det bilder!

Iris har fått dagisplats hos en dagmamma på vår gata, jippi!

• BrudSommar2006

AM, men vad såg jag, en våffelkassenorpare!!!! Det var det värsta jag hört!!!! Stackarna. Nu blev jag riktigt deprimerad, vilken värld vi lever i. Och det går tydligen majblommekassanorpare lösa också, usch så trist!

Cicci, Iris sover också rätt dåligt efter initial framgång men egen-säng-projektet. Hon sover fortfarande i egen säng men vaknar och skriker och är otröstligt ledsen oftare och oftare och oftare... Varför!?

• BrudSommar2006

Va, ska Piff och Puff ut nu idag, ja de är väl ute redan nu, de skulle ju inte ens kolla flödet idag igen väl?!

Här är jag och Iris inne på tredje dagen med feber, skräp, jag har "klarat" mig med 38,7 i alla fall, Iris har varit uppe i 39,6 stackarn. Min bror ligger sjuk nere hos sambons föräldrar i Varberg och min pappa, som verkar vara den som startat allt börjar känna sig bättre nu. Hoppas att maken klarar sig, han ska ju till USA på måndag. Min mamma har i alla fall klarat sig helt och han klarar sig också ofta medan jag, pappa och min bror alltid blir sjuka, och så nu lill-Iris också.

Godnatt så länge!

Svar på tråden Barnkarusellen