Inlägg från: Telemarkgrrl |Visa alla inlägg
  • Telemarkgrrl

Barnkarusellen

Men Nenne, så himla tråkigt!!! Jag har blivit uppsagd två gånger från konsultbolag som har haft det dåligt ställt och särskilt för gången var hemsk. Jag tog det alldeles för personligt trots att vi var ett helt gäng som blev uppsagda. Men det är deras förlust och du är så duktig så du kommer snart att hitta ett nytt jobb, det är jag övertygad om. I din bransch måste det ju vara jätteviktigt med lång erfarenhet, mycket viktigare än nån halvknackig utbildning från en folkhögskola i Dalsland. Kramar!!

Mindre, hoppas att magen ordnar till sig utan mediciner!

Nattson, grattis på födelsedagen!

• Telemarkgrrl

Åh, hej Vänner! Vad roligt att höra ifrån dig!

• Telemarkgrrl

Dagens on-topic inlägg:

Det såg inte så bra ut på VUL:et idag. Blodprovet var sämre än sist och äggblåsorna var över hela kartan i storlek. Jag tror att vi avbryter den här gången, doktorn ville bara prata med kliniken först så vi får väl se vad dom säger.

Inget av alternativen är särskilt bra, jag vill inte offra ett försök på dom där få blåsorna (även om det sägs att det räcker med ett ägg...) Men det går inte heller att vara säker på att det är cystan som ställer till det den här gången, det kan mycket väl bli likadant nästa gång, det kanske inte blir bättre än så här. Och det är inte heller säkert att vi hinner med en omgång till före sommaren, det blir i så fall den korta metoden, utan sprej,. Men det är inte säkert att korta metoden är så bra på mig (fast det är ju inte den långa heller... ). Annars blir nästa omgång i slutet av september och det är ju typ ett halvår dit.

Många "inte säkert" och "man vet inte" och det "kan vara bra men det kan också vara dåligt".

• Telemarkgrrl

Tusen tack för kramar och stöd!

Har nu pratat med doktorn som i sin tur har pratat med kliniken och det blir ÄP på torsdag. Jag vill egentligen inte alls men kliniken tyckte verkligen det. Det lät som om dom inte tror att cystan skulle påverka så mycket ändå utan att det kanske inte blir bättre än så här, med eller utan cysta. Det är väl ingen som är särskilt hoppfull men som doktorn sa så räknas inte förra gången som ett försök och det här kan ge viktig information till nästa gång.

Synd att inte mängden tummar och tankar hjälper för då hade jag definitivt varit på smällen vid det här laget!

• Telemarkgrrl

Lappis, vad roligt att du är hemma igen! Jo, första VUL:et visade att jag hade en cysta och ganska många blåsor. Men blåsorna var i alldeles olika storlekar och doktorn sa (eller så var det det jag ville höra) att det kunde bero på cystan. Cystan ska försvinna av sig själv så jag vill egentligen hellre avbryta och se om jag kan få lika många och lika stora blåsor, nästa gång när cystan är borta. Men nu verkar det som om kliniken ändå inte tror att cystan har påverkat så mycket utan att jag skulle få lika få/olika stora blåsor även nästa gång. Så nu blir det ÄP på torsdag men till och med vår doktor låter lite uppgiven.

Jag förstår om det är jättefrusterande att allt ser så bra ut men jag tycker att det låter jättebra med att ni har haft otur. Man kan ju inte ha otur hur många gånger som helst, förr eller senare måste man ju ha tur. Nästa gång är det er tur att ha tur!

Ser fram emot att få en semesterrapport.

• Telemarkgrrl

September, vad skönt att allt ser bra ut!!

• Telemarkgrrl

Tinga, någon liten procents chans finns det väl, annars skulle dom inte tycka att det var värt att vi gjorde ett ÄP. Men jag tror faktiskt inte att chansen med ivf är större om alla är negativa.

Jag har inte alls fattat hur dom räknar dom där försöken men jag tror att om den här gången slutar på samma sätt som förra gången (dvs med inga befruktade ägg och ingen återföring) räknas dom två gångerna ihop som ett helt försök. Och då har vi två kvar. Fast om den här gången skulle resultera i ett befruktat ägg och återföring så är det ett helt försök och då har vi 1,5 kvar. Hur dom nu får ihop det?!

• Telemarkgrrl

Jo, det är klart att det kan inträffa mirakel men jag är nog lite mer vetenskapligt lagd än att hoppas på såna. Toppenfina ägg är ju just toppenfina för att dom lättare ger upphov till graviditeter. Om fula ägg lika lätt skulle göra det så skulle dom ju inte räknas som fula.

Men men, jag är ju faktiskt inte så barnkär och aldrig tänkt att det skulle bli några barn ändå så det är ingen jättekatastrof om det inte funkar. Jag överlever.

• Telemarkgrrl

Izzie, är hon redan 3,5 månader?! Otroligt, vad tiden går fort!

• Telemarkgrrl

Piggelin, ostbuffé låter ju som om man har dött och kommit till himlen! Synd att man inte bor där nere i krokarna. (Men nu har jag hittat en underbar lägenhet till i Göteborg och jobbar stenhårt på att mjuka upp maken inför tanken att flytta dit. )

Sweet, ha en alldeles underbar semester och lova att inte tänka på jobbet hela tiden!

gosnosen, jag tänker jättemycket på er och hoppas att ni hittar någon bra lösning inför framtiden!

nenne, oooooooh, lyxhustru i Dubai!! Får maken och jag komma och hälsa på?!

Tinga, Kabybaran skriver i sin blogg idag under inlägget Varför ska man ha tvillingar?:
    "För att ibland så sitter de i varsin barnstol, drar i varandras haklappar, matar varandra med ris och skrattar så det kluckar i hela ungarna.
    Och ibland så krypjagar de varandra runt matsalsbordet och skrattskriker så det ekar i huset.
    Och ytterligare ibland har du en som biter dig i vänster axel och en som tuggar på den högra.

Därför ska man ha tvillingar."

Det låter ju inte så läskigt.

Jaha, nu är det snart kurs igen hela dagen. Och sen bär det av till Falun. Jag har nog inte möjlighet att titta in här förrän imorgon kväll.

Ha det så fint alla!

PS: AM - jag tror att jag är "skyldig" dig en lunch! Nästa vecka är ju en kortvecka men veckan därpå kanske jag kan få bjuda på lunch?

Svar på tråden Barnkarusellen