• Lapinette

Barnkarusellen

Ja skumpan var före själva middagen så sen blev det ju självfallet vitt och rött vin och lite mer skumpa...men mot slutet "orkade" jag helt enkelt inte dricka mer utan ägnade mig åt moves på dansgolvet istället.

• Lapinette

Ser att Sweet hann in före mig med artikeln.
    www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp&a=750664

Som sagt, inget nytt men skoj att de går ut med det igen för det är bara ett par år sedan (när en av mina vindrickande väninnor ammade) som det pratade om detta både på tv och i dagspress.

BS - Jag pratade med min läkares sekreterare igår och jag ska behålla min besökstid på torsdag men istället för att kolla min ägg blir det att åter igen kolla om jag är nedreglerad. Jag hoppas att jag då även får en ny tidsplan från CvL. Förmodligen börjar jag med hormonsprutorna på torsdag (för troligen är jag nu nedreglerad i o m blödningen) och sen ska jag nog till Uppsala veckan efteråt för att kolla ägg. Min läkare är ju på semester så det blir att åka dit istället. Men som sagt, jag lär veta mer på torsdag.

• Lapinette

Izzie - vad hemskt gällande din moster och jag tycker ni tog rätt beslut. Det skulle bara förstöra dina föräldrars sista semesterdagar och de kan ju ändå inte göra något annat där ifrån.

Gällande allergier - sluter mig till dem som inte är allergisk alls.

• Lapinette

Ser att det är dags för lite plus på tråden igen. Har ju inte haft något sen Zozo.

• Lapinette

Melvin är ganska så populärt just nu, eller? Min mammas sambos dotters lilla nyfödda kille ska också heta Melvin. Killnamn tycker jag är jättesvårt. Har diskuterat med maken som hela tiden skämtar (hoppas jag!) och säger att om vi får en kille (OM vi någonsin får barn) så ska han heta Junior.

• Lapinette

Oj, flera sjuklingar på tråden - krya på er!!! Sitter själv och nyser men jag skyller på de jäkla hormonerna som ska upp i näsan varje morgon och kväll.

Ja Junior är ju en kille... men för en tjej?

• Lapinette

Har inte kollat in topplistan över de mest populära namnen heller mestadels för att det liksom inte känns aktuellt men tycker ändå det är skoj att disktuera namn.

Senast var jag inne på Jonathan efter att ha sett en film där huvudrollsinnehavaren hette just det. När jag var såld på Sagan om ringen tyckte jag att han skulle få heta Aragorn . Maken börjar bli van med mina påhitt.

• Lapinette

Absolut!
    Min kusin skulle heta Kerstin ända tills hon mötte en väninna (som var vääääldigt speciell) till min mamma som hade samma namn. Hon ändrade sig radikalt och det blev Anders istället.

• Lapinette

Ha, ha, ni är för roliga. Johhny Depp som Nils-Evert och Zozo's familjenamn Hippolyte. Vi har ju också det problemet att namnet måste funka på flera språka, franska, engelska och svenska.

Zozo - har du gått igenom den franska kalendern? Finns många otroligt fula namn där.

• Lapinette

Zozo - du skämtar, Kent-Jesus!!! Vad tänkte föräldrarna när de tog det namnet?

Svar på tråden Barnkarusellen