Barnkarusellen
Sweet: BAra kul!
Sweet: BAra kul!
Hej i tråden!
Oj vad tummarna hålls , Telis! De börjar bli blå
Och vilket fint hus, Vickan! Litet och gulligt och verkar vara riktigt sjysst planerat. Jag gillade t o m köksluckorna! Tänkte lite nytt kakel där bara så blir det helfränt. (Jag vet ju inte om ni tänkt göra något åt huset eller hur i såna fall - men jag gillade det verkligen!)
Skulle vilja hinna kommentera ALLT härinne - men jag måste slänga i mig luchen innan den glana bebin på balkongen vaknar och kräver total uppmärksamhet. Och sen är det mammafika på Historiska Muséet (vilket är ett tips för er nu eller kommande mammalediga i Sthlm!)
En eller två dagar till så är vårt badrum KLART!!!
Kram
Hej alla lördagsbrunchare ... Jag och Livia måste tyvärr hålla oss borta imorgon. Hon har blivit genomförkyld och jag vill inte riskera att hon smittar några av era små guldklimpar. Hennes pappa måste hjälpa svågern att flytta tunga garderober så han kan inte rädda situationen heller ... Usch så tråkigt - hade verkligen sett fram emot att träffa er. Hoppas ni får roligt! Ät några extra smaskiga desserter för mig
Trevlig helg-kram till ALLA
(har precis varit på Sturebadet och lyxat med en "exklusiv spa-massage". Något att rekommendera för alla. Jag somnade hela tiden och vaknade alldeles varm och rosig och insmord med aromatiska oljor ...)
Hej! Så tråkigt att jag missade brunchen! Hade varit kul att träffa alla, och denna gång var ju ju även Mugglan och vänner med. J-kla förkylning! Och Livia är fortfarande risig så det blir nog inga mammagruppsaktiviteter heller denna vecka Det blir en lååång vecka.
TELIS! Storstor tröstkram. Jag är imponerad av hur samlad du är. Är du alltid så här mentalt stark?
(Ikväll är vårt badrum klart och vi kan återerövra vårt sovrum, vår matsal och diverse andra utrymmen och äntligen rulla ut vår nya matsalsmatta. Och så kan jag ta mig ett bad och tvätta kläder (efter 4 veckor utan tvättmaskin). Man får vara glad för det!)
Hej alla! Vilken aktivitet!
Följer med spänning era respektive äventyr ...
Lappis: Du ska inte göra ett litet gravtest bara för att utesluta något ...? (Håller ju som vanligt tummarna och VET att ni kommer lyckas!)
Hej Telis! Håller alltid utkik efter dig när jag är ute och luftar Livia. Du jobbar ju där jag bor - typ
Frullan och Nenne: Kul att höra av er igen! Fast jag börjar nästan böi lika sällsynt jag härinne ...
Hej så länge alllihop!
Kram
Och Sweet: SÅ SKÖNT att ni känner er lugna och inte oroliga längre. Ska bli spännande när du outar den lill*s kön ... Trots att jag tror vad jag tror redan ...
Jag vet också vad Sweet har i magen!
Lappis: inboxade dig just sweetanlänken
Hej BS! Nja - JAG blir nog nöjd med senaste mattan - i alla fall när den varit på lagning ... jag gillar lite shabby bohemglamour sådär - men MIN MAN är inte helfrälst vid tanken på att få hem en TRASIG matta (han var ju inte på visningen och har inte haft chansen att bli kär i mattan. ÄN ska tilläggas).
Livia kommer bara bli gladare - hon älskar att stulta runt på just mattor och vi hade bara en förut ...
Jag hade HELT FEL när det gällde Sweetans bebbe. Min cravingsteori har nu fått sig en törn som jag inte vet om den återhämtar sig från ...
Vi kanske ses på Stadsauktioner framöver då, BS! Fast jag har numera bjudstopp (enligt maken).
Mugglan: Är det Skåne det ska åkas till kan jag tipsa dels om Tomarps Gårdshotell (utanför Kristianstad) och Karlaby Kro. Göteborg med omnejd har jag nollkoll på fast har tidigare småkikat på www.lundsbrunn.se/article.php för att det ligger rätt nära vårt land.
Vet du eller någon annan något om Pensionat Skäret på Styrsö? www.pensionatskaret.se/ Vi funderar på att tillbringa några Liviafria nätter där i sommar ...?