Inlägg från: Vännerfan |Visa alla inlägg
  • Vännerfan

Barnkarusellen

Det löser sig Lappis, de kan nog turas om att sitta i stolarna och bebisarna sover ändå bäst utanför. Tack för att du bokade!

Oms,
    Vore jättekul om du också kan komma!

Sen måste jag instämma i alla gratulationer till Vickan ang. huset! Kul!

Måste nog också förtydliga mig själv med vad jag menade med kommentarer... Det gäller alltså mig själv och hur jag inte alls reagerar om nån inte kommenterar mina inlägg så länge NÅN gör det om det var nåt viktigt. Sen finns det gånger då jag självklart tycker det är KUL att alla upprepar sig som pappegojjor och ni kan ju räkna ut när det är... (Vid plus, bebbe osv.!!)

Trevlig kväll!

• Vännerfan

Hörrni, har behöver lite tips! Tänkte bunkra lite på bokrean. Söker:
    * Bok om trädgårdsskötsel
    * Bok om inredning (för sådana som mig som inte vet nåt)
    * Bok om barn (allmänna råd för några år framåt)

Har ni några idéer på titlar?

• Vännerfan

BS!!!!!

Köp ALVEDON SUPP!!!!!!! Bara att pilla in i rumpan på de, går på 2 sek!!

Cicci,
    Hoppas, hoppas att du fått sova bättre inatt! Blir spännande att höra hur det gått!
    Själv sov jag sådär, men vad annat kunde man vänta, han åt ju inte så mycket igår precis. Idag har jag iaf insett att det bara är att lägga ner gröten ett tag. Jag kan inte sitta i en evighet och försöka trycka in skeden så fort han har en liten glipa i munnen. Hna får välling i stället både morgon och kväll. Du ger ju gröt ist för välling så jag tänkte att då kan väl jag göra tvärtom. För vällingen dricker han själv ur flaskan. Och lite äppledryck, den dricker han också själv. Enda kruxet nu är den lagade maten. Han kommer ju inte kunna äta med händerna på tåget imorgon precis. Jag får väl använda alla mina bästa knep helt enkelt.

Mugg,
    Oroa dig inte för nattsömnen, det kan precis lika gärna vara vi som väcker er!! Jag tycker det ska bli kanonroligt, när Telis skickade kartan och det kändes det som värsta semestertrippen vi ska iväg på! Och det är det ju också Ska packa lite nu och ringer dig sen! Vi har ju sim idag också och ikväll ska jag bort lite otajmat på spel- och vinkväll igen. Men det ska bli kul för den här gången kan jag vara på plats hela kvällen.
    Men WHAT, gillade inte bvc-tanten att Moa sov utanför??? Alltså bvc och sömn, de verkar ju inte ha greppat nåt om det!

• Vännerfan

Hej alla underbara trådisar!

Vad roligt det var i Stockholm!!! Jag är så glad att vi kom iväg! Det var så roligt att få träffa alla er som var med på brunchen! Ni är verkligen fantastiskt trevliga! Denna tråden har fört med sig så mycket positivt för mig! Man har fått träffa många härliga människor man inte fått tillfälle att lära känna annars, får mängder av tips, får mycket underhållning och även närmare vänner som det perfekta resesällskapet Mugglan in real life. Och Cicci och Telis, som verkligen tog hand om oss helt suveränt i Stockholm! Tack tjejer!!!

Ni var ungefär som jag trott men ändå inte helt. Och det är kalrt att man inte kan vara exakt likadant när man pratar som när man skriver liksom. Ni såg ut nästan som jag trott/visste men inte helt. Jag kan inte säga att jag känt igen er på gatan iaf. Möjligen Frejis, men inte ens Lappis tror jag att jag känt igen faktiskt. BS är ytterst tveksamt och absolut inte Omsan som jag inte ens var helt säker på tillhörde sällskapet först då hon satt en liten bit bort! Men så kanske det blir när det enda man sett innan är ett bröllopskort!?

Telis,
    Som jag sa så är jag så ledsen för er skull och känner bara: FAN! Men det lilla jag hörde när ni pratade om det på brunchen lät det ändå som att läkaren möjligen varit lite positiv ändå, var det så? Hade han några idéer om hur ni ska göra nästa gång? Man kanske får se detta som en prov-omgång gällande dosering osv? Hoppas verkligen innerligt på det bästa för er del!

Nu ska jag gå och äta lite lunch, även om det enda jag gjort sen frukost är sovit!

• Vännerfan

Mmmmm, då är man mätt igen!
    Förresten, när jag berättade om resan kommenterade maken med att lät som att vi hade ätit en hel del! Och så var det ju... Frukostbuffé och sen direkt därifrån till lunchbuffé båda dagarna och så middag efter det! Och om det var A.M. (Så synd att du och Livia inte kunde komma!) som ville att vi skulle äta desserter åt henne också på brunchen så kan jag meddela att jag gjorde det! Det var inte en enda liten munsbit av alla de olika läckerheterna jag missade! Plus våfflorna med grädde och sylt, mums! Blir nog till att grädda våfflor här hemma snart. Köpte våffelmix när jag var gravid för vi fick ett järn i bröllopspresent, men då mådde jag illa av bara tanken, så det måste stå en mix i nåt skåp här hemma.

• Vännerfan

Telis,
    Vaddå stackars mig- tyckte synd om dig som fick berätta för mig innan du fick berätta det för din man!!! Vet inte hur många ggr jag satt och sa "Stackars Telis!" på frukosten. Allt annat kändes så oviktigt. Skönt dock att ni redan ser framåt! Bra sagt av läkaren att en gång är ingen gång!!!

Men snälla kära vännen vad kan Mugglan och jag säga för att du ska inse hur mycket till hjälp du var för oss och hur nöjda vi var med lägenheten, med guidningen, all info du skickade oss, allt vi fick låna av dig (lakan, handdukar, toapapper...)?!!! Det var GULD värt för oss! Vi får nog minst dubbla antalet praliner nästa gång... Men förresten, innan jag glömmer det: Vi hade kunnat gå av tåget på Södra station! Snigeltågen (InterCity) stannar där. Så egentligen hade du inte behövt åka in och hämta oss ända på t-centralen. Bra att veta om du har fler gäster som kommer på besök! Men nu fick jag ju träffa min gamla kompis i en kvart där, så för min del var det bra som det blev!

• Vännerfan

Piggis,
    Jag är absolut på för en dejt! Har ännu inte testat Glädjebubblan t.ex. Eller så kan vi ta en brunch inne i stan, kanske på hotellet med chokladfontänen igen! Fast nä, vi kan ju ta det en vardag nu när vi alla är tillgängliga (ska inte skriva lediga) då!

• Vännerfan

Telis,
    Jag är säker till 99,9%. De sa Stockholm Södra. Alltså detta tåget stannade typ överallt kändes det som. Bara i Örebro var det 2 stopp och sen ett till 5-10 min senare och ett till 5-10 min senare... (Precis när de små skulle somna, så det var ytterst olämpligt att vagnarna slutade skaka precis då med jämna mellanrum.)

• Vännerfan

Varför jag inte är säker till 100 % är för att jag inte tittade ut så jag såg nån skylt, men jag hörde att de sa det och jag och Mugg pratade om det. Flemingsberg eller nåt sånt var det inte iaf! Vore ju bra för er om de börjat stanna där igen då!

Tjingeling för idag!

• Vännerfan

Aha. Men vad konstigt. Jag är helt säker på att de sa Sthlm Södra. Måste fråga Mugglan om det bara var jag som hörde det, men fel verkar det ju vara iaf. Synd för er del då!
    *Lantisen kryper tillbaka in i sin lilla håla*

Svar på tråden Barnkarusellen