• Frejis

Barnkarusellen

Gosnosen - jätteintressant att läsa det som du har skrivit och att hitta någon som befinner sig i samma situation som jag. Hur gammal är du?
    Jag tyckte att doktorn i Gamla Stan var väldigt duktig jämfört med andra "vanliga" gynekologer som jag har träffat, men SH håller självklart en helt annan nivå. Dessutom tycker jag att den läkaren som jag träffat där är härlig som person: lagom mycket humor/ironi, kunskap och intresse för sin patient som helhet.
    Jag ville vänta i alla fall och det är fullt möjligt att vi kommer att "sakna" just det halvåret eller ett par månader längre fram. ... Nä, nu tänker jag inte skriva så mycket mer om det, känner på mig att det kan bli en sida av det hela , vi får ta det som det kommer i stället
    Gosnosen, hoppas att det blir ett stort fett plus i slutet på ruvningen, håller tummarna!

Och hälsar så klart till alla andra i tråden hinner inte skriva mer just nu. Ha en bra dag alla!

• Frejis

Sweet - du verkar ha haft en jobbig dag igår, men jag hoppas att UL:et visar att allt är som vanligt nästa gång. Varför vill läkarna vänta en eller två veckor? Håller som sagt tummarna att allt blir bra och tack för att du vill dela med dig!

Gosnosen - många kramar till dig! Hoppas att du får ett svar från båda klinikerna och att ni får köpa ett trepack. Doktorn på SH sade till mig att med mitt FST värde får man förmodligen inte köpa ett trepack så att jag känner mig väldigt nyfiken (även för egen del) på svaret som ni får.

Det har varit väldigt glest med plus efter senaste plusvågen, men det är kanske inte så konstigt Hoppas nog på några plus under våren och håller tummarna att det går vägen.

Själv bestämde jag igår (nästan att jag kommer att köpa hund om det blir så att vi inte kan få barn.

• Frejis

Vickan - grattis till huset ännu en gång! Har ni bestämt vilka delar av huset ni ska renovera?

• Frejis

God morgon!
    Nu är jag här och ingen annan är det och det regnar ute... blä men jag har försökt läsa ikapp.

Nennelainen - oj, du måste skriva oftare här eftersom även smygläsare (sådana som jag och alla andra blir på bra humör av dina inlägg. Du har humor och ironi för två!

Ett litet ps redan här: vågar inte kommentera innehållet så mycket eftersom jag inte minns exakt vad du skrev och BT tillåter mig inte gå tillbaka och kolla medan jag skriver

Muggles - tänkte på det som du skrev att det är tur att du har någon att vagna (hon är dessutom så söt!). Det är nog därför ofta bra med lite perspektiv överhuvudtaget, det fungerar bra även för mig när jag är på dåligt humör; att inse att det finns andra som inte har det som jag har och som jag klagar över... ganska egoistiskt eller hur?

Gosnosen - oj, vad ni är snabba och är redan igång med hemortsläkaren och CvL. Skönt att du slipper vänta och jag håller tummarna att ni får köpa ett trepack.

MrsB och Lappis - nya frisyrer, det är bra på våren. Själv har jag inte hunnit prioritera detta ännu, men det börjar verkligen bli dags.
    Hm, tänkte på ditt hår Lappis och blev nyfiken på det (låter konstigt, jag vet , undrar om vi har lite samma hårkvalitet. Jag är också krullhårig som några i tråden säkert har märkt

Cicci - en resa till Dubai, skoj! Hur länge ska ni vara där?

Viktualia - Det blir säkert en hel del jobb med huset, men det är jätteroligt att få sakerna gjorda på det sätt som man vill ha. Grattis till huset ännu en gång!

Frullan - jag håller med Lappis, Telis och Muggles om att det var ett tråkigt och trist inlägg och dessutom en onödig vem sade/tyckte vad diskussion. Kan kanske förstå dig att du inte känner dig välkommen i tråden längre, men folk har ingen skyldighet att ställa sig och applådera så fort du eller någon annan (läs: Frejis) kommer in i tråden. Jag ogillar dessutom att kommentera när det känns att det på snudd är krav att kommentera och dessutom på ett visst sätt, men gör ett litet undantag här

Klart slut

Trevlig lördag!
    Nu måste jag springa till Sats, seeeen!

• Frejis

Cicci - hm, resan låter onekligen äventyrlig *bra med lite insikter i det hela, jag måste ha läst väääldigt selektivt*. Ska inte säga att du klarar det *kan bli irriterande att höra det jämt*, men jag tror att det kommer att gå bra.
    Väntar redan nu på en reserapport

Telis m fl ang positiva och negativa inlägg - Mitt problem har snarare varit att jag inte har någonting relevant att berätta överhuvudtaget. Den största nyheten är väl att jag har kissat på ÄL-stickor i februari igen, det måste väl vara intressant läsning för er men jag försöker hänga kvar och skriva i alla fall ett inlägg i vecken. Hoppas att jag får barn någon gång, egna eller adoptiva, och då kommer jag krypande och tiggande efter hela mammagänget i stället. Nu läser jag era inlägg från mitt perspektiv, men delaktighetsgraden har väl varit lite så där.

Hua, Frejis är klar med sin bikt Dags att gå ut i regnet, vilket helgväder det är idag i Stockholm.

Ha en skön dag!
    Kram

• Frejis

BS - ett bra förslag
    Jag har i alla fall försökt agera så hittils eller rättare sagt så har jag kommenterat det som har känts aktuellt just då och det som jag har kommit ihåg. Det mäter faktiskt inte hur mycket eller lite jag bryr mig om trådisarna... eh, hela diskussionen känns bara konstgjord och konstig, och ni vet säkert vad jag menar utan att jag behöver ta upp det *reading my mind *

Det känns bara att det blir fel när man skriver saker i stället för att tala om dem... vi får väl ha en trådträff = konferens i ämnet.

• Frejis

Koko, det låter liiite besvärligt med en liten pojke som inte sover så mycket på dagarna. Skickar med en bamsekram till dig och hoppas att sovträningen ska fungerar från början!

• Frejis

Koko - tackar som frågar Ninis mår bra, pigg, busig, bajsig och tam

• Frejis

Vilket svårt val ni ändå står inför Sweet! Knepigt, trots att det handlar om låg risk, jag vet inte själv hur jag skulle resonera inför någonting sådant. Kanske genom att tänka hur viktigt det är för mig att veta, att vända på frågan i stället? Jag tror dock att bebisen är frisk och mår bra.

Hur gammal är Lipton nu? När du skriver om lillkissen får jag nästan lust att åka till NYC och träffa honom och dig i er hemmiljö

Viktualia - hur var det nu, skulle du till Stockholm nästa vecka? Vi får väl slänga ihop en trådkonferens

När det gäller trådstartaren (ja, dig Frullan! så tycker jag i alla fall att jag kände av hennes tidigare inlägg idag. Det här med naken, go-go och full möjligen åkte kläderna av lite för fort så att jag inte vågar skriva så mycket mer (jag skojar!), men det påminde om tråden för ett år sedan. Så det så

Skickar med massor med hälsningar och kramar till Page. Har tänkt på henne de senaste dagarna och nu vet jag att det i alla fall är bra med henne.

Hm, en kommentar från Page skulle faktiskt behövas efter idag

• Frejis

Sweet - den länken som Cicci skickade imorse handlar just om äggledarspolning och insemination. Intressant!

Svar på tråden Barnkarusellen