• MSW

Barnkarusellen

Lappis: Tycker också att det låter bra med dina ägg, även om du inte var riktigt nöjd själv! Det är juh inte så konstigt att du förväntar dig att den ska gå till som förra gången, men vi får hoppas att de förändringarna som varit denna gången också ändrar slutresultatet så det blir ett "bebis-besked" ni får smälta i Hong kong!

• MSW

Junilejon: Fy vad obehagligt.. Skönt att allt gick bra!

Hur går det för bimarna?? *håller tummar*

• MSW

Kan inte annat än att hålla med Piggelin i "arglistan"..

Piggelin: Skönt att A sover ordentligt några nätter, även om hon får bakslag ibland! Och både barnstol och mat på en och samma gång.. Spännande!

Bs: Vad stor Iris är och duktig som kan krypa och allting! Jättesöt film!

Själv har jag tagit blodprov idag och skulle även fått påfyllning, men mitt värde var på 96 (och doktorn sa att hon hoppades på att det skulle komma upp till 50 iaf när jag träffade henne förra veckan) så jag behövde inte få någon påfyllning! Känns såå skönt med lite medvind. Så nu är det nytt blodprov på måndag som gäller!

• MSW

Mrs B: Jag tycker att det måste vara jätte skönt för dig, för Max och för Malte att Max får vara på dagis.. Känns som att storsyskonet kräver mycket mer stimulans än vad det får genom att bara "gå hemma och dras" med mamma och småsyskon.. Jaja, hoppas det blir bättre efter omorganisationen då!

Lappis: Grattis till alla nio äggen, och lycka till i morgon, men det går säkert bra!

Pirr: Lycka till när det bär av!

Även jag tittade på Barnmorskorna igår, men jag vet inte om jag borde gjort.. Kände mig mest nervös och skakig inför mina egna "bravader" även om det är ett tag kvar.... Men tänkte att det kunde vara bra att få någon känsla för hur det kommer att kunna gå till.. Men som sagt, igår kändes det som att det vore bättre om bebisen stannar på insidan... Även jag kunde inte hålla mig från tårar när pappan i slutet började gråta..

Idag har vi varit på "stora" UL och det var en livlig liten "normal" bebis i magen.. När h*n började sparka såg det juh ut som man har en mygglarv eller grodyngel eller något i magen.. Well, iaf blev datumet framflyttat till den 31 augusti

Det var säkert en hel massa annat som jag borde kommenterat.. Men det har jag glömt, och nu ska jag gå och laga mat, och mysa ner framför tvn, då maken är på hockey, "lokala" hockeylaget kvalar upp till allsvenskan.. Annars går han inte mycket på hockey längre...

Kram på er!

• MSW

Varför skriver ni jämt så mycket när jag inte är inne och läser?!

MrsB: Njae maken tittar inte så mycket på hockey nu förtiden, hm.. Det lugnade ner sig någon gång när jag kom in i bilden.. Mystiskt.. Men blev nyfiken på vem det var som dömde asplöven (var det va?) matchen..

Nenne: Jag förstår inte riktigt varför man inte får "köra på som vanligt" inför en spolning..? Jag förstår juh att det inte är någon bra idé att spola om det skulle ha blivit något, men borde det inte bara vara att kolla det först och isf strunta i spolningen som då inte skulle behövas överhuvudtaget..? Om du förstår hur jag menar...

Lappis: Vad bra med så många toppen embryon! Hoppas (som alla andra) att det äntligen ska gå hela vägen!!!

Vickan: Jag har haft körkort i fyra år och har kanske tankat två-tre gånger under den tiden, och tycker fortfarande att det är lite läskigt, men det har gått bra, förutom när det var fel på pumparna en gång och jag undrade om det var pumpen eller mig det var fel på egentligen..

Alla som står i startgroparna för ivf: Lycka till, hoppas att det slutar med att ni alla får varsit toppembryo!!

Tack för alla grattis till UL. Imorse rörde det sig ordentligt i magen (åtminstone kändes det som jag tror är bebsen, är juh fortfarande inte helt säker..) så till och med maken kände av det, så nu behöver han inte vara lika avundsjuk som han varit ett tag nu att det bara är jag som känner..
    Annars har helgen varit lugn.. Jag är så trött att jag skulle kunna ligga i sängen hela helgen känns det som.. Vi hade besök av två vänner igår och käka tacos och spelade monopol.. De har precis köpt hus (och de slutade med ppiller när de fick reda på att vi ska ha barn).. Så det blev lite husprat.. Och lite barn prat..
    Annars mår jag inte så illa längre, men kräks gör jag fortfarande.. Men bara på helgerna när jag är ledig, aldrig när jag ska jobba eller något.. Knäppt, tycker att jag har testat att gravidkräkas nu så det räcker så det kan sluta nu...!!
    Och imorgon ska jag ta nytt blodprov för att se hur det står till med mina trombocyter..

Hoppas att alla får en bra vecka med barn som sover och äter när dom ska och är allmänt pigga och glada! Och att alla förkyldningar drivs iväg och allt annat ni kämpar för att uppnå!
    (nu ska jag återgå till sängen och fortsätta läsa Annica Lantz bok 9½ månad som jag lånat av makens syrra, tänker förresten en del på dig MrsB när jag läser den...)

Hoppas att jag inte har missat för mycket jag hade tänkt kommentera!

• MSW

MrsB: Kollade upp vad maken din heter.. Så nu får juh nästan jag gå på hockey om han skulle råka dömma.. Blir juh lite nyfiken när "världen känns så liten"..

Sweet: Nä, det är kanske så att man inte 'hinner' se om det har tagit..

Liten: Bryta ihop inför stora kalas kan man juh nästan göra ändå.. Även om man inte har en ny bebis som inte sover ordentligt att ta hand om! Skönt att ha det gjort, och att det gick bra!

Blev lite irriterad på sjukhuset igen idag, tänkte att jag lite "snabbt och smidigt" skulle sticka in och ta ett blodprov innan jag skulle börja jobba, åkte så att jag hade en kvart tillgodo och skulle vara där när de öppnade, jag kom ändå nästan en halvtimme försent till jobbet! Sen tänkte jag att jag skulle ringa och höra om jag skulle komma imorgon, men då hade dom stängt varannan onsdag.. Så nu får jag ringa imorn på moronen ist, och stiga upp tidigt i "onödan" om det inte skulle bli av..
    Annars har det varit härligt väder här idag, lite tråkigt att jobba hela dagen, men men..
    Och så har vi köpt bil, en reanult megan, hade tänkt köpa en NY ny inkl leveranstider och så så att det skulle bli lite lagom till hösten, men nu köper vi en "nästan ny" fd demobil och får den på torsdag istället.. Knäppt och snabbt..

Nu är det dags för att laga lite mat!

• MSW

MrsB: Haha, ja det får vi försöka få ihop.. Om det nu går vägen för Troja, men hittills har det juh gått bra!

Alla ivf'are: (förlåt att jag buntar ihop er) Spännande läsning om era upplevelser, särskilt Lappis konstrande för att få behålla sprayen..

Jag tror att min mage börja synas lite "ordentligt" nu (även i andras ögon, inte bara mina och makens.. ) För folk har börjat komma fram och känna på den lite så ibland.. Ännu känns det väl ganska ok men jag tror att jag kan bli ganska trött på det.. Iaf om "fel" människor eller helt främmande människor göra det..
    Sen var det även en av eleverna som frågade idag om jag skulle ha en bebis.. Och sen spred det sig och jag fick en hel del frågor om vad den skulle heta och om där var en eller två och när den skulle komma och så..
    Känns lite konstigt att det inte är ett dugg hemligt längre..

Nu ska jag baka kladdkaka, lovade maken det igår då han var helt ur humör i går.. Och sen kanske man ska laga lite mat också!

• MSW

Åh, förresten, det var juh det jag tänkte skriva också, att i början efter jag testade + var jag nästan mer ledsen än glad över det hela, och kände lite så där "aldrig mer"... med jättedåligt samvete som självklar följeslagare..
    Men har senare snappat upp att man kan få nästan som deppression precis i början.. Men efter ett tag vände det igen!

• MSW

Pirr! Stort grattis till lilltjejen!! Ser fram emot mer utläggande läsning! Men som skrivit, verkar som det hela varit positvt trots smärta!

BS: Om man tittar till majoriteten av hur tjejerna här i tråden har upplevt sina förlossningar, så är det väl snarare fler som uppfattat den som jobbig och ibland traumatisk.. Och om man får en riktigt jävlig förlossning, vill man kanske inte vara med i programmet överhuvudtaget..?

Trist med hunden också.. Man vill juh att alla (djur som människor) omkring en ska vara friska och må bra!

Jag förstår inte riktigt varför det skulle kunna vara ett problem med att hon är för lång.. Och absolut inte vad man isf skulle göra åt det? Men det är juh liak bra att kolla upp, så man säkert vet!

Gosnosen: Himla otrevligt sätt att gå fram som doktor! Okey att man kanske vill veta hur läget verkligen är, men om han verkligen tror att det är så illa kan man väl uttrycka det lite mildare åtminstone! Håller med alla som skrivit att ni får höra av er till honom så fort ni har plusat och kasta tillbaka det i ansiktet på honom!!!

Sweet: Jag har nog missat helt att ni fått reda på vad det är ni väntar! (läste att det pratades om det för ett litet tag sedan, och hade tänkt kommentera det då, men det glömde jag, men när du "avslöjade" det måste jag ha missat helt och hållet)

Vickan: Skönt med kompisen att bebben stannar ännu så länge, varje dag och nästan varje timme den stannar är juh bra! hur känns det med jobbet? Hunnit vänja dig lite så du inte är lika utschasad? Tycker nästan att det verkar så, och det bygger jag på för att det känns som du är lite oftare inne här och skriver nu..

Tinga: Jag har nog heller inte grattat dig (kommer inte ihåg iaf) så grattis i efterskott!

Nenne: Ja det hela med att ni ska pussla ihop att vara på samma ställe ger juh en dimension till det hela krånglet med att bli med barn!
    Ni får ta igen det efter spolningen när chanserna dessutom förhoppningsvis är högre!

Har skrivit kommentarerna allt eftersom jag har läst, så kommer de lite fel och malplacerat hoppas jag ni har överseende med det!

• MSW

Lappis; förresten, det blir juh extra jobbigt att gå och vänta när man vet att det har "tagit" och precis från när man ska börja vänta.. Och juh mer energi man har lagt ner på det kan jag tänka mig att juh jobbigare blir det!

Svar på tråden Barnkarusellen