• Lapinette

Barnkarusellen

Trötthet borde vara nässprayen men inte nu när jag även tar sprutor så jag får väl skylla på vädret eller något annat. Igår gick jag raka vägen hem och la mig i ett varmt bad. Sen efter middagen blev det soffan... inte likt mig.

• Lapinette

Eller så har jag helt enkelt slöat och sovit för mycket i helgen?!

Själv då nenenlainen, du skrev att du är skengravid. När vankas BIM. Dåligt med BIM-listor här inne nu för tiden (skäms på mig).

• Lapinette

Jag har också missat att Liten varit låg. Börjar fundera på hur pass väl jag läser inläggen numera.

Ahhh så till helgen BIM! Spännande! Själv ser jag inte fram emot min nästa BIM. Det värsta av allt!!! Usch och fy!!! Vill inte, vill inte *stretar emot*.

• Lapinette

Cissi - håll för Frejis också, någon gång har hon ju BIM men var sjuttsingen har hon tagit vägen?!

Skrattade gott åt ditt snoppinlägg här i helgen. Du är så jäkla rak och öppen!

Gällande barnsjukdomar så försökte min mamma också med att jag skulle få dem innan jag började skolan (var barnbarn hos mormor så dagis behövde hon inte tänka på) men det bara gick inte. Jag badade med släktingar som hade vattkoppor, sov över hos kusiner med påssjuka. Fick tillslut (under skoltiden) två av dessa, vattkoppor och rödahund och var faktiskt inte ett dugg dålig.

Liten - här kommer en kaninkram också! Men som jag skrev, har totalt missat att du har mått dåligt.

• Lapinette

nenne - förhoppningsvis kommer den inte men det jag menar är värst är den där väntan. Jag är ju tekniskt gravid när de stoppar in den lilla blastocysten och sen är det två veckors väntan....då man klämmer sig själv på brösten och undrar "gör det ont", man tittar bestört ned i toaletten "något blod?" osv Samtidigt försöker man förtränga allt detta ...vilket jag aldrig lyckats särskilt bra med. Det är hemskt - I HATE IT!

Liten - ja du är inte ensam om att känna så men jag förstår om det är frustrerande.

• Lapinette

nenne - förstår att det är svårt att hänga med i hela IVF-processen och hoppas innerligt att du själv slipper den. Man har dels en blödning när man skulle ha haft sin vanliga mens (under spray) och den gör djävulskt ont. Den har fick jag i förra veckan (ÄNTLIGEN). Sen får man en "vanlig" mens om själva IVF'n inte lyckas och det var då jag blödde som en toka. Har ju byggt upp slemhinnan massor i och med hormoner och annat. Enligt beräkning så borde jag få den där blödningen innan vi åker på semster...förhoppningsvis får jag den inte alls.

• Lapinette

Håller tummarna att tanten inte kommer för dig denna gång nenne! Vi behöver få in lite plus på tråden igen!

• Lapinette

Exakt - mindre blod åt folket!... fast jag läste någonstans att det behövs mer blodgivare?! Nåja, färre tanter åt folket!

• Lapinette

Näääähhh, tänkte inte på det annars skulle vi ju kunna göra en bra gärning när vi ändå håller på och blöder så mycket.

• Lapinette

nenne - tror nog man kan lita ganska så hyfsat på stickan eftersom klinikerna t o m gör inseminationer och FET enligt dessa tester. Så klart ni prickade rätt denna gång! Vi har prickat rätt nästan varje månad ... men vad hjälper det *muttrar den lilla kaninen*.

Svar på tråden Barnkarusellen