Barnkarusellen
Och ja, vi passerade Västerås.
Och ja, vi passerade Västerås.
Halloj!
Mugglan: Hur gick det inatt? Prinsen sover ung. som innan nu när vi är hemma igen. Men de ggr han vaknar gör han det med ett skrik, så det är nog precis som Omsan sa att han drömmer mycket. Sen måste jag fråga vad den mer allmänt skrivna boken om barn du har heter. Är det "Stora boken om barn"? Jag ska ju bunkra lite på rean.
A.M.
Ja, det var tråkigt att vi inte fick träffa dig! Men mitt nya jobb ska ju så småningom innehålla en del resor både inrikes och utrikes, så jag hoppas jag kommer komma till Sthlm snart igen!
Nu har jag ställt en fråga i resetråden, premiär!!!
Vad tråkigt att det inte fungerade gosnosen! Verkar mörkt på ivf-fronten just nu, vi får hoppas att det ljusnar snart!!!
Sweet, Oj, vilken jobbig dag du hade! Men summa summarum verkar ju vara att det inte var något fel och då får vi verkligen hoppas att de kommer fram till det nästa gång också! Enl. läkaren jag känner pratade vi om detta med gomspalt (det heter väl så?) för en kille som satt nära mig på jobbet fick en tjej med det så sa hon att det nästan alltid beror på mediciner man ätit under grav. Alltså att man nästan alltid vet om ifall man riskerar ett barn med det. Det finns ju stor ärftlighet i det också, men ni har det ju inte i släkten. Inga regler utan undantag förstås, men jag tror det är en frisk krabat där inne!
Ang. vagning BS så har ju Mugglan svarat på det. Men Prinsen ligger inte fastspänd och blir inte förbannad. Såklart skriker han ibland men det är inte för att han läggs utan för att han är trött. Och så hatar han ju att få på sig overallen...
Mugglan, Fy stackars dig att få magsjukan igen!!! På simmet igår visade det sig att fler som var där fick det samtidigt som vi. Minst 5 bebisar med familjer alltså. Men de andra var sjuka en hel vecka! Vi fick ju iaf bara en dag från helvetet...
Missnljd bebis har nu hävt ut ALLT i översta skrivbordslådan på golvet och har nu inget att göra...
Hej!
Omöjligt att gå in här utan att kommentera nåt av allt rabalder... Jag kan iaf konstatera att jag skrev i tråden åtminstone 2 ggr att jag ville att ALLA skulle komma på senaste brunchen i Sthlm (och bruncher är ju rätt tätt sammankopplat med tråden). Sen messade jag Cicci och skrev att jag och Mugg skulle komma, att det skulle brunchas den 23:e och bad henne berätta för de som inte hänger i tråden så mycket längre. Om man fortfarande inte kände sig välkommen var det iaf inget jag kunde göra nåt åt. Både Snartis och Frullan tittade in i tråden den veckan (dock inte vid tidpunkter då jag själv var inne) men gav inget svar eller kommentar om brunchen, vilket jag tyckte var tråkigt. Bara Koko svarade, som förståeligt nog inte ville dra iväg på brunch när Conny var så liten. (Detta beklagade jag också i inlägg 514, var tvungen att dubbelkolla så jag gjorde det för det var verkligen tråkigt att inte få träffa er!) Ja ja, jag var jätteglad för de vi fick träffa och ledsen att vi inte fick träffa de som hade förhinder!!
Sen har inte jag själv så mycket dator-tid över heller (vilket jag skrivit och beklagat flera ggr) och om jag då ser någon som varit inne och skrivit att livet är lysande, allt går som på räls osv och så ser någon som ber om råd, så lägger jag min tid på den som behöver hjälp. Tycker också Piggelin drog en väldigt träffande liknelse.
Nog om detta.
Sweet, jag skrev bara det lilla jag visste i ämnet ?gom-spalt?... Jag trodde att det låg en misstanke om enbart detta också, men så var det ju inte. Skönt att du blivit något lugnad nu! Men om ni för fvp, är det bara för att ni vill veta vad som väntar, eller tar ni bort det om nåt är fel? Kan du det- är du inte för långt gången? Så nu vet ni könet också... Blir ju nyfiken på att gå in i bloggen nu, men vet inte om jag har adressen... ?
Cicci, Ha en härlig resa! Lite spänning i tillvaron både gällande själva resan och boendet, ser fram emot rese-rapport Kom gärna till Gbg i mitten av april, för sen bor vi ju nästan inte här längre... Och jag ses gärna i Blekinge i påsk, vi ska dit!
Appropå frisyrer var jag också och klippte mig i fredags, men bara topparna. Hade med min Prinsen och det gick väl rätt så bra. Han var inte helt nöjd hela tiden, men fick då lov att käka papper ur en veckotidning, vilket han ju aldrig får annars. Tänkte att då kanske han slutar upp med att försöka det om han verkligen får göra det en gång, men det var tydligen gott med papper, för han åt det hellre än sin middag sen Det trista med att ha självlockigt hår och klippa sig är bara att man ser ut som en skat-bo i huvudet efteråt om man inte ber de platta det (vilket jag inte ansåg mig ha tid att göra), eftersom de blåser det och kammar i det.
Nä, nu ska jag iväg och träna! Har faktiskt skjutit på det i flera dagar, har aldrig hänt mig innan och är ju otroligt korkat, då det hjälper mina fogar att göra mindre ont.
Nenne,
Du är alltid smartast, roligast och helt enkelt bäst! Jag fortsätter vara ditt största fan Och du ska veta att när det kom en hälsning från dig via Telis på brunchen gick det ett sus genom skaran som ville veta hur hon hört av dig, hur det är med dig, vad du skrev etc. Hoppas du snart får svar på vad alla dina test-resultat innebar, men det verkar ju ljust på den fronten. Att din makes simmare är fula!? Det vet man ju inte om man ska skratta eller gråta åt, vilket konstigt ord att använda i sammanhanget!
Frejan,
Tack för hårkomlimangen! Vilken tur att jag tog mig tid att tvätta håret den morgonen då! Det var hektiskt nog som det var annars med bebisar som skulle ha frukost, väskor som packas, lägenhet som skulle städas (Tack Mugglan!) innan vi själva skulle lämna nyckel och själva få i oss lite frukost...
MrsB,
Shit, vilket lockigt hår du måste ha om du måste platta det innan det klipps!!! Jag har nog bara sett en bild på dig med plattat hår, du får skicka en där du är lockig också!
Appropå bröllop (vi är på en bröllopssajt va?) ska jag på stor möhippa på lördag (25 tjejer!!) och det ska bli så himla kul!! Jag känner alla utom 2 och har inte haft en hel dag borta från Prinsen på hela tiden (bara halva), så det blir speciellt på många sätt. Blir en bra chans för maken att förbereda sig på sin underbara pappa-ledighet som påbörjas inom mindre än två månader! Detta med möhippa blir dock lite konstigt i vissa fall tycker jag. Som lite med denna tjejen där jag egentligen är mycket närmare hennes man än henne. Vi har känt varann längre även om vi ofta gör saker ihop alla fyra också. Ännu konstigare var det förra sommaren när en av mina bästa killkompisar gifte sig som jag rest runt i Asien med och umgåtts med varenda helg på gymnasiet i perioder. Så får man inte vara med när kompisarna har svensexa utan blir inbjuden på möhippa med hans tilltänkta som jag bara träffas vid enstaka tillfällen. Men det är ju så konceptet är och det är ju roligt att bara vara tjejer ibland också.
Välkomna även ni som är nya! Skickar en särskild tanke till FruK med 7 missfall! Roligt om ni vill hänga här!
Håller verkligen tummarna för att du får din blödning Lappis!!
*inne och spanar efter Lappis*
Men nu på morgonen var det ju blodprov m.m. så man får väl ge sig till tåls fast det är så spännande!
Piggelin,
Prinsen la också en laddnng efter amning och vaknade till vid blöjbytena, ammades, la laddning osv. så på bvc sa de att vi kunde lägga på Inotyol när vi satte på blöjan och sen inte bry oss om att byta så snart igen. För då klarar sig huden ett tag ändå. Hoppas ni får ordning på hennes eksem också!
Lappis, Det tror inte jag. Jag tror du kommer kissa ett blått fett plus imorgon! Som Frejan skriver så är ju slemhinnan nåt vetenskapligt. Det står ju att man ska testa på morgon-urin och inte efter att ha druckit en massa så som du gjorde. Du testar väl imorgon bitti igen?? (Förbereder mig på ett nej, du envisa lilla spänningshalstrare!)